Olie lekkage KTM 625 SMC 2005

Jeszo123

MF'er
3 mrt 2019
79
54
Zoals de titel al zegt heeft mijn ktm een olielekkage. Na een rit komt er een héél klein beetje olie tevoorschijn waar de pijl staat. Ik stond op het punt mijn motor te verkopen tot ik hier achter kwam |(

Moet hiervoor het gehele blok uit elkaar? Wat voor kosten kan je hiervoor verwachten?
IMG_20200922_122427__01.jpg
 
Er zit inderdaad een klein spoor daarboven, scherp. Het kan zijn dat het daar bij de pijl ophoopt maar daar komt het meeste vandaan. Verder is het naar boven wel droog
 
Heb opnieuw even gereden na het blok goed schoon te maken. De olie komt toch echt uit de plek op de foto. Het komt niet van boven naar beneden gelopen.
 
Het zijn redelijk makkelijke blokken om uit elkaar te halen. Als je dan toch bezig bent gelijk de kleppen laten stellen. Schat de kosten in op ca 500- 600 euro incl materiaal. Maar wel flinke kostenpost als je je bike net wil verkopen...
 
Heb opnieuw even gereden na het blok goed schoon te maken. De olie komt toch echt uit de plek op de foto. Het komt niet van boven naar beneden gelopen.
[/QUOTE]

Ik was er toch niet 100% gerust op dus een lange rit gereden en lang laten lopen. Deze keer kwam er ook veel meer uit maar gelukkig niet uit de voetpakking. Ik was er eerst al van overtuigd maar het lek is dus gelukkig afkomstig van....... de kleppendekselpakking... Beter testen de volgende keer :+.

Ik had het daar eerlijk gezegd niet gezocht want de pakking is 1700km geleden bij het kleppen stellen vervangen. Nu maar even contact opnemen met de dealer of we een oplossing kunnen vinden. 👍
 
Heb opnieuw even gereden na het blok goed schoon te maken. De olie komt toch echt uit de plek op de foto. Het komt niet van boven naar beneden gelopen.

Ik was er toch niet 100% gerust op dus een lange rit gereden en lang laten lopen. Deze keer kwam er ook veel meer uit maar gelukkig niet uit de voetpakking. Ik was er eerst al van overtuigd maar het lek is dus gelukkig afkomstig van....... de kleppendekselpakking... Beter testen de volgende keer :+.

Ik had het daar eerlijk gezegd niet gezocht want de pakking is 1700km geleden bij het kleppen stellen vervangen. Nu maar even contact opnemen met de dealer of we een oplossing kunnen vinden. 👍
[/QUOTE]
Dan stond je oliepijl dus te laag. ;)
Bedoel je de pakking van de kleine klepesteldekseltjes?
 
Ik was er toch niet 100% gerust op dus een lange rit gereden en lang laten lopen. Deze keer kwam er ook veel meer uit maar gelukkig niet uit de voetpakking. Ik was er eerst al van overtuigd maar het lek is dus gelukkig afkomstig van....... de kleppendekselpakking... Beter testen de volgende keer :+.

Ik had het daar eerlijk gezegd niet gezocht want de pakking is 1700km geleden bij het kleppen stellen vervangen. Nu maar even contact opnemen met de dealer of we een oplossing kunnen vinden. 👍
Dan stond je oliepijl dus te laag. ;)
Bedoel je de pakking van de kleine klepesteldekseltjes?
[/QUOTE]

mijn 2004 625SMC was daar (fabrieks-af) eens lek:
1600930078980.png
 
Mm bekend kwaaltje dus? Echt exact die plek op de foto ja.

kwaaltje zou ik het niet noemen. Ik zou het eerder een slechte montage of slechte herstelling noemen. Er zit daar geen vaste pakking tussen maar vloeibare pakking. Die mag je niet te dik erop smeren maar ook niet te dun. Net genoeg.

Maar het kleppendeksel moet er niet in zijn geheel af voor de kleppen te regelen/controleren bij deze motor. Enkel de 2 kleine dekseltjes die daar nog eens op zitten moeten eraf voor dit te doen.
1600932013418.png



Ga nu eerst eens die motor schoonmaken/ontvetten en een lange rit maken en dan goed kijken waar het lek vandaan komt.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan