Olie lekkage Suzuki GS75X

_Peter

Rookie
13 mrt 2016
9
0
Elburg
Ik heb een tijdje terug een "nieuw" motorblok (Suzuki 750cc) gekocht voor mijn nieuwe project. Echter was het bouwjaar / km-stand onbekend. Voor mij op zich geen probleem want veel meer als een paar honderd kilometer zal ik er toch niet mee gaan rijden. Nu heb ik het serienummer wel (GS75X - 134658) en kom ik op het bouwjaar '83 uit. Motor ook lopen horen voor ik hem mee nam en het klonk erg goed! Voor zover bekend zijn er maar 2 problemen. Hij lekt olie uit de koppakking en het blok is erg smerig. Nu heb ik nog nooit een koppakking vervangen dus dat word een goed moment om te leren. Vandaar dit onderwerp om het met foto's een beetje duidelijkheid te krijgen met het in elkaar zetten uiteindelijk! En als het blok toch uit elkaar ligt wil ik hem ook goed schoonmaken en eventueel van een likje verf voorzien.
full


(Edit)
Eerst maar is uitzoeken hoe je meerdere foto´s in 1 plaatst O-)
 
Laatst bewerkt:
Fijne blokken om aan te sleutelen :Y
Als het even kan, koop originele pakking (set).

Weet je zeker dat koppakking lek is, deze blokken willen graag lekken op de klepdekselpakking. Ter hoogte waar de nokas ketting loopt, precies bij die uitstulping.
 
Ja bij de koppakking lekt de olie weg. Bij de pakking van het kleppendeksel is dan weer geen druppeltje te zien.

Gisteravond nog even bezig geweest en er achter gekomen dat er een stuk of 8 bouten de kop is afgedraaid/versleten. Het zijn gelukkig allemaal kruiskopjes dus hopelijk voldoet het om er een gleufje in te slijpen.
full
 
Bij het sleutelen aan oudere Japanse motorfietsblokken kan het heel handig zijn om over JIS schroevedraaiers te beschikken.

Kruiskoppen lijken allemaal op elkaar, doch echt goed passen doen bij oudere Japanse fietsen JIS schroevedraaiers. Goed gereedschap kan namelijk echt het verschil uitmaken tussen sleutelen en vloeken....

Verkrijgbaar bij Schroevendraaiers, JIS - Japans
Heb geen aandelen, eigenaar is trouwens regelmatig te vinden in Schroevendraaiers, JIS - Japans

Voor de rest veel succes met het oplossen van je probleem.
 
Terug
Bovenaan Onderaan