Olie lekkage via koppeling suzuki gs 450 E 1989

Tadeusz1989

Rookie
24 feb 2013
2
0
Hallo allemaal,

Gister ben ik samen met een (ervaren) goede vriend dapper begonnen aan het vervangen van mijn dynamo. Dit leek goed te gaan.
Er is goed nieuws en slecht nieuws!

Het goede nieuws is de dynamo doet het!
Het slechte nieuws alle olie loopt eruit! |(

Vraag 1
Het rechtse rode vierkantje in de foto geeft de klep aan waarachter de olie lekt. Bij het loshalen van de klep kwam er een staafje mee. Dit staafje zit vast aan mijn koppelingskabel, en gaat het blok in. Hij gaat het blok in bij het linker rode vierkantje. De eerste vraag is hoe heet dit staafje? i

Vraag 2
Het staafje kwam los bij het loshalen van het klepje ( bleef in het besvestigingspunt aan het klepje zitten. Nu hebben we het klepje weer teruggezet. Maar toen ik vandaag ging starten kwam er langs het staafje gigantisch veel olie naar buiten. Tweede vraag is dus hoe kan dit en wat heb ik fout gedaan? Zit er een keerring in het blok die ik er uit heb gedrukt bij het terugzetten van het staafje?

Vraag 3
Mocht het een keerring zijn moet ik dan het hele blok uit elkaar halen om het te vervangen?

Sorry voor de onduidelijke foto maar ik heb nu even geen andere en me motor staat nu niet thuis. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen! alle ideeen en suggesties zijn welkom. Ik ben een onervaren klusser maar ik leer met deze brommert elke dag nieuwe dingen en ik vind het prachtig!

Gr Tadeusz


full
 
Het dat niet een koppelingsstift? Hoe dan ook, als ik het goed heb zit er alleen een rubber ringetje. Weet je zeker dat de olie daarlangs naar buiten kwam en niet tussen het dynamodeksel (rechtsonder op de foto) en het blok zelf?
 
Oh ja, dat ronde dekseltje (die bij het rechter rode vierkantje) haal ik eigenlijk nooit los. Ik geloof dat ik in 28 jaar GSX400E (zelfde onderblok zo'n beetje) prutsen het nooit los heb hoeven schroeven. Bij het monteren van de spullen stop ik eerst die koppelingsstift op z'n plek en monteer dan pas het deksel.
 
Ja het kwam echt uit het gat van de koppelingsstift! Ben er inmiddels achter dat ik daar als het goed is bij kan. Er zit als t goed is een plaatje wat ik los kan halen waardoor ik bij de keerring kan komen. Ik ga morgenavond kijken. Zal ik meteen even een betere foto maken! Alvast bedankt voor je info:)
 
Terug
Bovenaan Onderaan