olie lekkage

ray1618

Rookie
19 okt 2011
4
0
Ik had gister na een paar 100 km snelweg rijden opeens een plas olie onder mijn ducati monster 600 liggen toen ik hem parkeerde (jaja ik weet het Ducati, stucgati :)).
Is er iemand die weet wat er mis kan zijn en of het handig is om er nog mee te rijden?

Ik denk dat er een lek in deze slag zit, want die is nogal vettig. Uiteraard zat die ring tijdens het rijden wel gewoon vast :)
1.jpg


2.jpg


Bedankt alvast iedereen met tips :)
 
Als ik jou was haalde ik die slang eraf, zo te zien is die slangenklem ook kapot, eerst eraf halen en checken oof er een scheurtje in je slang zit, zo ja gewoon vernieuwen niet mee door rijden :N
 
Slang vervangen en kijken of het effect heeft zou ik zeggen.

Natuurlijk kan je ook gewoon je hele blok netjes schoon en vetvrij maken, dan kijk je na 2 uur of je vocht ziet, en dan kan je iets beter zien waar het vandaan komt.
 
als je niet met zekerheid kan zeggen dat je de ookzaak gevonden hebt het hele blok met alles er op en er aan goed schoon maken en dan even inpoederen met meel of bloem. dan even een stukje gaan rijden. nu kan je aan het meel goed zien waar de olie vandaan gekomen is. en die olie plas was dat meer een druppelje of ging dat al richting het pirebadje.

oja voor het schoonmaken eerst even olie peilen en bijvullen. dit kan ook al tijdens het rijden begonnen zijn en dan kan er al best wat olie uit zijn. hoe meer olie er uit was hoe groter de kans dat waar het vettig is niet de plek was waar het gelekt heeft maar dat het alleen de plek is waar de olie de beste grip vond.
 
Laatst bewerkt:
als je niet met zekerheid kan zeggen dat je de ookzaak gevonden hebt het hele blok met alles er op en er aan goed schoon maken en dan even inpoederen met meel of bloem. dan even een stukje gaan rijden. nu kan je aan het meel goed zien waar de olie vandaan gekomen is. en die olie plas was dat meer een druppelje of ging dat al richting het pirebadje.

oja voor het schoonmaken eerst even olie peilen en bijvullen. dit kan ook al tijdens het rijden begonnen zijn en dan kan er al best wat olie uit zijn. hoe meer olie er uit was hoe groter de kans dat waar het vettig is niet de plek was waar het gelekt heeft maar dat het alleen de plek is waar de olie de beste grip vond.

Meel of bloem :? ,kan hij gelijk een taart bakken :Y ,zal wel lekker stuiven onderweg _O-

@ Ray,dat is de slang van de carter ontluchting,daar mag normaal gesproken geen
grote hoeveelheid olie uit komen,is dat wel het geval dan is er iets niet goed ,of er
zit teveel olie in het blok,of de motor bouwt te veel carterdruk op.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan