Olie lekkage?

Vlas geeft gas

Die hard MF'er
16 aug 2004
486
0
Hallo allemaal,

Heb mijn VF nu een maand of 4 en veel mee gereden(vanzelfsprekend 8-) )

Sinds ik de olie heb ververst zo'n 2000 kilometer geleden,
viel het mij op dat hij olie lekt, zie afbeelding:

full


De olie blijft een beetje op dat deksel hangen (valt er niet vanaf) en het is ook verse olie (licht bruin)
Nou heb ik wel eens gehoord dat oude motoren "zweten" is dit nu ook het geval
of is hier iets anders aan de hand, lekke pakking of zo iets?

Het is niet veel olie en ik kan niet precies zien waar het vandaan komt.
Ik heb ook iets meer olie bijgevult dan eruit kwam met verversen.

Alvast bedankt voor jullie reactie's

V4 Rules :]
 
Mensen die geen geld/tijd/zin hebben om een lekkende pakking te vervangen noemen het zweten.
Spuit hem eens goed schoon en laat hem dan even stationair draaien dan zie je vanzelf waar de eerste druppels olie vandaan komen?
Als het je dynamodeksel is dan is dat zo verholpen inderdaad.
 
Die dynamodekselpakking vervangen stelt weinig voor, mits hij niet vastgekoekt zit natuurlijk.
Als er kleppen gesteld moeten worden, moet die deksel er ook vanaf, soms wordt er door de beun of mindere motorzaak weleens vergeten om er een nieuwe pakking tussen te zetten, met lekkage als gevolg.
 
Die dynamodekselpakking vervangen stelt weinig voor, mits hij niet vastgekoekt zit natuurlijk.
Als er kleppen gesteld moeten worden, moet die deksel er ook vanaf, soms wordt er door de beun of mindere motorzaak weleens vergeten om er een nieuwe pakking tussen te zetten, met lekkage als gevolg.

Sorry ritzen, maar ik ben al een paar keer bij jou geweest, en kan je afstelwerk dan ook waarderen. Maar ik monteer voor dat soort pakkingen nooit nieuwe, om de simpele reden dat ik pas pakking vernieuw als hij gaat lekken, kost alleen maar extra geld zo.
 
Sorry ritzen, maar ik ben al een paar keer bij jou geweest, en kan je afstelwerk dan ook waarderen. Maar ik monteer voor dat soort pakkingen nooit nieuwe, om de simpele reden dat ik pas pakking vernieuw als hij gaat lekken, kost alleen maar extra geld zo.

Ik vervang pakkingen altijd als ik iets los gehaald heb. Tenzij het rubberen afdichtingen zijn zoals o-ringen. Okee het kost ietsje meer, maar het bespaart o zoveel irritatie als je hem vervangt als het zakie toch al uit elkaar ligt.
En ik vind de kans dat een 2dehands pakking gaat lekken toch wel vrij groot.
 
Sorry ritzen, maar ik ben al een paar keer bij jou geweest, en kan je afstelwerk dan ook waarderen. Maar ik monteer voor dat soort pakkingen nooit nieuwe, om de simpele reden dat ik pas pakking vernieuw als hij gaat lekken, kost alleen maar extra geld zo.

Als ik de pakking achteraf moet vervangen kost het VEEL meer dan de pakking, het uurtarief ligt hiervoor gewoon te hoog.
En daarbij ben ik geen beun, en lever liefst alleen perfect werk :+
En ook jij zal ooit een keer zover zijn dat je de pakkingen gewoon vervangt. (als je vaak genoeg iets 2 keer los hebt moeten halen :X )
 
Terug
Bovenaan Onderaan