OLIE OLIE OLIE... alle vragen over olie stel je hier

Status
Niet open voor verdere reacties.

The Screaming Chief

MF veteraan
7 jun 2005
27.804
4
Spijkenisse
Zo, dan maar een centraal topic.

Alles wat je wil vragen over olie doe je voortaan niet meer in nieuwe topics, maar in het centrale olietopic. Dat houdt iedereen in de gaten en zo krijg je sneller antwoord op je vragen of je kunt ze hier terugvinden.

(in post 1 zal ik alle olie gerelateerde topics proberen samen te vatten, zodat je de zoekfunctie niet hoeft te gebruiken)

Iedereen met suggesties, op- of aanmerkingen, gooi ze er maar uit, mag ook per PM.

Ga in de OP ook een samenvatting van alle vragen proberen te maken om het nog makkelijker te maken.

Hier een overzicht van de viscositeit van olie bij diverse temperaturen.
full


zo kun je zien welke olie er met welke overeen komen 3e kolom motorolie, 4e versnellingsbakolie.
 
Laatst bewerkt:
Op een fatsoenlijke vraag geef je een fatsoenlijk antwoord.

Die action olie is GEEN motorfiets olie en hoe kan je het in je hoofd halen om een ander een olie te adviseren die niet voor een motorfiets is ontwikkeld.
Ik gebruik het altijd, en het gaat altijd goed, en de commercie speelt een grote rol, komt uit 1 fabriek en zo zijn er nog meer dooddoeners.

Die troep wil ik nog niet eens in mijn bestelbus mieteren.

Hier nog een dooddoener : wat betaal jij aan inkoopprijzen voor je olie?
Nou zeg eens eerlijk :)

http://www.rgtuning.nl/index.php/producten/onderhoudsproducten

Wij ,de consumenten betalen,de hoofdprijs :') ,en wordt een aantal liters best duur O-)

Ik gebruik zelf altijd kroon volsyntheet 15w50 jaso MA2,heb daar een adresje voor a 9.60 per liter.
Dat vind ik nog schappelijk :Y
 
Laatst bewerkt:
Hier nog een dooddoener : wat betaal jij aan inkoopprijzen voor je olie?
Nou zeg eens eerlijk :)

http://www.rgtuning.nl/index.php/producten/onderhoudsproducten

Wij ,de consumenten betalen,de hoofdprijs :') ,en wordt een aantal liters best duur O-)

Ik gebruik zelf altijd kroon volsyntheet 15w50 jaso MA2,heb daar een adresje voor a 9.60 per liter.
Dat vind ik nog schappelijk :Y



Die vraag krijg ik vaak gesteld, wat betaal ik aan inkoopprijs.
Wat dat met olie te maken heeft weet ik eigenlijk niet.
Bij de supermarkt vraag je aan de kassadame ook niet wat de inkoopprijs is van je spullen.

Kroon is een prima keuze, hiemee laat je wel doorschemeren dat je Techno olie ( geen jaso ma ) niet in je motor wilt gooien.
 
Die vraag krijg ik vaak gesteld, wat betaal ik aan inkoopprijs.
Wat dat met olie te maken heeft weet ik eigenlijk niet.

Bij de supermarkt vraag je aan de kassadame ook niet wat de inkoopprijs is van je spullen.

Kroon is een prima keuze, hiemee laat je wel doorschemeren dat je Techno olie ( geen jaso ma ) niet in je motor wilt gooien.

Wat dat met olie te maken heeft is simpel: aan alles zit een prijskaartje,dus ook aan olie. :)
Jij zal deze wss inkopen in drums ( a 200 :? liter) en kannen,voor een stuk goedkopere prijs als de consument.
Daarom is het makkelijk te zeggen: mensen koop goede(dure) olie!
Ik heb het wel eens meegemaakt dat ik,alleen voor 3 liter olie,een kleine 60 euro mocht aftikken '( .
Daar wordt een mens niet blij van en gaat dan op zoek naar goedkopere alternatieven.
Ik heb verder de indruk dat olie ook zwaar overschat wordt: mindere/goedkopere olie sloopt de motor is de bangmakerij en je hoeft het toch maar weinig te kopen.(over dooddoeners gesproken)
Laat ik nu ook nog een oude burgman 400 hebben die ca ! liter olie op 1000 km verbruikt :') .
Ik rijdt daar,op het moment ca 12000 km per jaar mee,ik ga daar geen kapitalen(6000 km wissel en dus regelmatig bijvullen) aan olie in pleuren :P .(er schijnt zelf minerale olie in te mogen),daar gaat nu halfsyntheet 10w40 in jaso MA,maar ik zie me ook nog(als het verbruik te gortig wordt) die techno zooi erin lazeren O-) :)

P.s. die kroon kost bijna overal 14 euro per liter,het is dat ik deze zo,relatief,goedkoop kan krijgen,anders........
 
Laatst bewerkt:
Wat dat met olie te maken heeft is simpel: aan alles zit een prijskaartje,dus ook aan olie. :)
Jij zal deze wss inkopen in drums ( a 200 :? liter) en kannen,voor een stuk goedkopere prijs als de consument.
Daarom is het makkelijk te zeggen: mensen koop goede(dure) olie!
Ik heb het wel eens meegemaakt dat ik,alleen voor 3 liter olie,een kleine 60 euro mocht aftikken '( .
Daar wordt een mens niet blij van en gaat dan op zoek naar goedkopere alternatieven.
Ik heb verder de indruk dat olie ook zwaar overschat wordt: mindere/goedkopere olie sloopt de motor is de bangmakerij en je hoeft het toch maar weinig te kopen.(over dooddoeners gesproken)
Laat ik nu ook nog een oude burgman 400 hebben die ca ! liter olie op 1000 km verbruikt :') .
Ik rijdt daar,op het moment ca 12000 km per jaar mee,ik ga daar geen kapitalen(6000 km wissel en dus regelmatig bijvullen) aan olie in pleuren :P .(er schijnt zelf minerale olie in te mogen),daar gaat nu halfsyntheet 10w40 in jaso MA,maar ik zie me ook nog(als het verbruik te gortig wordt) die techno zooi erin lazeren O-) :)

P.s. die kroon kost bijna overal 14 euro per liter,het is dat ik deze zo,relatief,goedkoop kan krijgen,anders........

Action koopt het in voor 1 euro per 4 liter.
Die pakken dus nog meer op die olie.
Is die daarom beter of slechter :?
 
Die vraag krijg ik vaak gesteld, wat betaal ik aan inkoopprijs.
Wat dat met olie te maken heeft weet ik eigenlijk niet.
Bij de supermarkt vraag je aan de kassadame ook niet wat de inkoopprijs is van je spullen.

Kroon is een prima keuze, hiemee laat je wel doorschemeren dat je Techno olie ( geen jaso ma ) niet in je motor wilt gooien.

Even inhaken, als t mag :)

Uiteraard wil iedereen graag de producten tegen inkoopprijs.

En er is goed nieuws: dat kan :Y

Beging een motorzaak of auto-garage, schrijf je in bij de kvk, en meldt je aan als afnemer. Met een beetje mazzel wordt je goedgekeurd als afnemer, en kun je lekker tegen inkoop olie kopen :Y
 
Action koopt het in voor 1 euro per 4 liter.
Die pakken dus nog meer op die olie.
Is die daarom beter of slechter :?

Lezen :) ,kan mij het wat bommen,welke marges iemand pakt,ik kijk naar de geld dat uit mijn zak rolt ;)
Als mijn hokken op olie van ,zeg een tientje prima lopen,ga ik er geen olie a 20 euro per liter in mikken,klaar :)
 
Wat dat met olie te maken heeft is simpel: aan alles zit een prijskaartje,dus ook aan olie. :)
Jij zal deze wss inkopen in drums ( a 200 :? liter) en kannen,voor een stuk goedkopere prijs als de consument.
Daarom is het makkelijk te zeggen: mensen koop goede(dure) olie!
Ik heb het wel eens meegemaakt dat ik,alleen voor 3 liter olie,een kleine 60 euro mocht aftikken '( .
Daar wordt een mens niet blij van en gaat dan op zoek naar goedkopere alternatieven.
Ik heb verder de indruk dat olie ook zwaar overschat wordt: mindere/goedkopere olie sloopt de motor is de bangmakerij en je hoeft het toch maar weinig te kopen.(over dooddoeners gesproken)
Laat ik nu ook nog een oude burgman 400 hebben die ca ! liter olie op 1000 km verbruikt :') .
Ik rijdt daar,op het moment ca 12000 km per jaar mee,ik ga daar geen kapitalen(6000 km wissel en dus regelmatig bijvullen) aan olie in pleuren :P .(er schijnt zelf minerale olie in te mogen),daar gaat nu halfsyntheet 10w40 in jaso MA,maar ik zie me ook nog(als het verbruik te gortig wordt) die techno zooi erin lazeren O-) :)

P.s. die kroon kost bijna overal 14 euro per liter,het is dat ik deze zo,relatief,goedkoop kan krijgen,anders........



Je hebt helemaal gelijk, maar wat mijn inkoopprijs te maken heeft in dit topic blijft mij een raadsel.
Trouwens wat verdien jij netto per maand??????
Zeg eens eerlijk.
 
3 liter olie per jaar...60 euries..who cares...kijk wat je aan geld in je tank gooit :o



:W

Plus de rest.

2 motoren waarvan 1 voor de weg per jaar 4 liter(verbruikt er ook nog 1 liter)en ik maak veel km's :)
de andere is een circuit motor,olie wordt meer vervangen,zeg een liter of 8 per jaar.
En dan nog een scootah a een slordige 16 liter per jaar.

:W
 
Laatst bewerkt:
Lezen :) ,kan mij het wat bommen,welke marges iemand pakt,ik kijk naar de geld dat uit mijn zak rolt ;)
Als mijn hokken op olie van ,zeg een tientje prima lopen,ga ik er geen olie a 20 euro per liter in mikken,klaar :)
Prima hoor :)

En ik weet zeker dat als de olie inkoop goedkoper wordt, dat dat ook wordt doorberekend aan de consument.

Bij Action gaat het in ieder geval lekker:
Omzet Action groeit met 22 procent
Economie • Geplaatst door Redactie op 05-07-2013 @ 11:35


De omzet van warenhuis Action is vorig jaar met 22 procent gestegen naar 873 miljoen euro. Het operationele resultaat steeg met vijftien procent naar 99 miljoen euro. Dat heeft de onderneming vrijdag bekendgemaakt. De omzet groeide vooral door de opening van 52 nieuwe winkels.

Action versnelde de groei van het bedrijf in het buitenland. Behalve in Nederland is de keten ook actief in België en Duitsland. In Frankrijk opende vorig jaar ook een eerste Action zijn deuren. Door de uitbreiding van het aantal winkels valt de winst wel lager uit. De investeringen stegen met 62 procent naar 21 miljoen euro.

Onderzoeksbureau GfK meldde donderdag dat Action klanten weghaalt bij supermarkten. Vooral huishoudens met een beperkt inkomen, waaronder gepensioneerden en gezinnen, doen vaker boodschappen bij Action. De winkelketen richt zich op het onderste prijssegment en verkoopt onder meer etenswaren, textiel, speelgoed en doe-het-zelfproducten.
 
Plus de rest.

2 motoren waarvan 1 voor de weg per jaar 4 liter(verbruikt er ook nog 1 liter)en ik maak veel km's :)
de andere is een circuit motor,olie wordt meer vervangen,zeg een liter of 8 per jaar.
En dan nog een scootah a een slordige 16 liter per jaar.

:W


Toch spreek je je zelf wel tegen, in je circuitmotor gooi je wel motorfiets olie in, wees dan flink en mik daar ook die fantastische Action olie erin, dat is toch weer een mooie besparing en dan doe jij ook niet mee tegen die bangmakerij.
 
Laat ik nu ook nog een oude burgman 400 hebben die ca ! liter olie op 1000 km verbruikt :') .
Ik rijdt daar,op het moment ca 12000 km per jaar mee,ik ga daar geen kapitalen(6000 km wissel en dus regelmatig bijvullen) aan olie in pleuren :P .(er schijnt zelf minerale olie in te mogen),daar gaat nu halfsyntheet 10w40 in jaso MA,maar ik zie me ook nog(als het verbruik te gortig wordt) die techno zooi erin lazeren O-) :)
Wat heeft JASO voor toegevoegde waarde bij een motorscooter. :?
Ik gooide altijd volsyntheet koekblikolie in mijn viertakt scooters.
(Majesty 250, Derbi GP-1 250, Yamaha Maxter 150)
Nu zou dat zomaar Action 5W40 kunnen zijn. API SM. :)
 
Laatst bewerkt:
Toch spreek je je zelf wel tegen, in je circuitmotor gooi je wel motorfiets olie in, wees dan flink en mik daar ook die fantastische Action olie erin, dat is toch weer een mooie besparing en dan doe jij ook niet mee tegen die bangmakerij.

Het is vooral de scooter die verbruikt.
Die frikandel heb ik voor 950 euries gekocht(rijdt overigens heerlijk :] ),daar ga ik dus niet duur spul in flikkeren :N
Als ie het op een dag begeeft gaat ie zonder pardon de plomp in :)

de andere 2 fietsen zijn wat geavanceerder en hoogtoeriger,daar gooi ik,met beleid, graag wat duurdere olie in.

Ik heb het in 1e instantie niet over action olie,maar over goede(werkende) olie ipv super geavanceerde olie die van je fietsen een raket maakt en hem duizenden km's langer mee zou laten gaan ( :N ),daar pas ik voor :)
 
Wat heeft JASO voor toegevoegde waarde bij een motorscooter. :?
Ik gooide altijd volsyntheet koekblikolie in mijn viertakt scooters.
(Majesty 250, Derbi GP-1 250, Yamaha Maxter 150)
Nu zou dat zomaar Action 5W40 kunnen zijn. API SM. :)

Ik had nog wat 10w40 jaso ma staan(vandaar),maar mijn voorraad raakt op.
dus mss binnenkort wel action :)
 
3 liter olie per jaar...60 euries..who cares...kijk wat je aan geld in je tank gooit :o



:W

Plus de rest.

2 motoren waarvan 1 voor de weg per jaar 4 liter(verbruikt er ook nog 1 liter)en ik maak veel km's :)
de andere is een circuit motor,olie wordt meer vervangen,zeg een liter of 8 per jaar.
En dan nog een scootah a een slordige 16 liter per jaar.

:W



Nah motoren van mij hoef ik nooit bij te vullen.. rij toch ong 20000km per jaar :}
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan