Olie op crf450

crf450freak

MF'er
16 mrt 2004
77
0
Brabant
Heej, wie van julli eheeft een crf of anders competitie 4t.. en welke olie gooien jullie daar in... Mijn honda het gescheide blok(koppeling en versnellingsbak) en gooie jullie daar ook dezelfde in.. ik heb goeie verhalen over elf 4hp eco gehoord is dat ook echt goei spul of zijn er andere betere opties?

bvd maikel smits
 
Heb een yz426 en gooi daar altijd shell advance 10W40 in, veel maten (o.a. ktm) van mij gebruiken het ook, geen problemen met smering tot nog toe.
Gewoon vaak verversen en filter(s) om de wisselbeurt vervangen.
 
jah maar ik heb ook weer verhalen gehoord dat die shell advance als slechte eigenschap heeft dat hiuj over de koppeling gaat slippen...en aangezien ik er tog wel redelijk wat gas mee geef op het circuit heb ik de laatste keer al een mijn platen verbrand...dit was met denicol pro 2000 10w40
 
jah maar ik heb ook weer verhalen gehoord dat die shell advance als slechte eigenschap heeft dat hiuj over de koppeling gaat slippen...en aangezien ik er tog wel redelijk wat gas mee geef op het circuit heb ik de laatste keer al een mijn platen verbrand...dit was met denicol pro 2000 10w40

Volgens mij heb je daar alleen last mee met volsyntheet. Advance VSX is half-syntheet. Heb het gebruikt op mijn husqy 610, yz426 en wr426. Nog geen koppelingsproblemen door de olie gehad.
 
Heb een yz426 en gooi daar altijd shell advance 10W40 in, veel maten (o.a. ktm) van mij gebruiken het ook, geen problemen met smering tot nog toe.
Gewoon vaak verversen en filter(s) om de wisselbeurt vervangen.
ongelovelijk offtopic
maar kan je mij eens mailen aub op y.legrand@skynet.be
ik heb enkele vraagjes ivm jouw yz :)

thx!
 
Ik zou in de bak castrol olie voor 2t crossers gooien. Ben ff de naam vergeten. Voor het 4takt gedeelte kun je Castrol RS :} gebruiken
 
wel vreemd trouwens die crf's 450 zijn vrij nieuw :) . heb je hem nieuw gekocht check dan ff handleiding. anders moet je hem ff halen bij de vorige eigenaar...
 
Op de linkse kant BLOK dus gooi je CASTROL GPS en rechts KOPPELING gewoon 2 takt blok olie dit is het beste voor de koppeling en GPS is op dit moment samen met SHELL de beste !!
Ik had toen geen problemen meer..
 
Op de linkse kant BLOK dus gooi je CASTROL GPS en rechts KOPPELING gewoon 2 takt blok olie dit is het beste voor de koppeling en GPS is op dit moment samen met SHELL de beste !!
Ik had toen geen problemen meer..

Dat zeg ik, alleen is GPS niet het beste.
 
Terug
Bovenaan Onderaan