Olie op de weg in Duitsland, o.a. Eifel

Nou, da's een vast rondje voor mij: Roetgen, Rurberg, Monschau en terug, evt. via België.
Pfff ... lekkere aktie.
 
En wat vinden de Duitse motor rijders hiervan? Of hebben die een appje die ze verteld waar er "gestrooid" is?
 
Mijn duitse momo-maten zijn net zo boos en verontwaardigd als wij, maar ook net zo machteloos..... Ik neem aan dat dat op andere fora en clubs hetzelfde is, maar beperk me tot m'n eigen merk ;)
Dus hopen dat ze gauw gepakt worden en er geen copy-cats opstaan. Dankzij het internet blijven we echter iets beter op de hoogte dan vroeger - en het was natuurlijk netjes van Tom om ook aan de nederlandse motorrijder te denken. Ik had er zelf niet bij stilgestaan het hier even te posten.
 
poging tot doodslag dit ! hoop dat ze hem snel pakken wil volgende maand naar duitsland ........anders toch maar naar Luxemburg
 
Laatst bewerkt:
Kom, we gaan lekker naar Duitsland om op de openbare weg te racen.In Nederland hebben we geen APK en kunnen we dus herriepijpen monteren.
En het dan raar vinden dat de locals zich eraan ergeren ????
Ach, wanneer ik lekker aan het tuffen ben gebeurd het regelmatig dat er ein Deutsche local hero me met dubbele snelheid voorbij komt. Het zijn niet alleen NL'ers.
 
Ach, wanneer ik lekker aan het tuffen ben gebeurd het regelmatig dat er ein Deutsche local hero me met dubbele snelheid voorbij komt. Het zijn niet alleen NL'ers.
:^
De locals komen je soms links en rechts voorbij vliegen, want die "kennen" de route :Y
Als ik het zo lees zijn de meeste ongevallen ook gebeurd bij de local hero's :X
 
toen ik vorig jaar in de eifel aan kwam ik zat nog geen 3 min op terrasje en er begon een vreemd oud wijf te me te lullen in het duits kut hollanders rijden te hard bla bla . wij klagen toch ook niet dat ze ons hele strand vol kuilen graven !
 
Laatst bewerkt:
toen ik vorig jaar in de eifel aan kwam ik zat nog geen 3 min op terrasje en er begon een vreemd oud wijf te me te lullen in het duits kut hollanders rijden te hard bla bla . wij klagen toch ook niet dat ze ons hele strand vol kuilen maken !


En als alle motorrijders wegblijven opeens huilie huilie dat er geen geld meer te verdienen valt daar...

Snap dat de overlast vervelend is maar zet in de zomer wat db controles neer, stop een flitskast in de bekende dorpjes en iedereen kan stoppen met olie gooien.

Helaas heeft nu je demper erin zetten weinig zin. De persoon die dit doet is dusdanig over de toeren dat hij niet snel zal stoppen lijkt me.
 
En als alle motorrijders wegblijven opeens huilie huilie dat er geen geld meer te verdienen valt daar...

Snap dat de overlast vervelend is maar zet in de zomer wat db controles neer, stop een flitskast in de bekende dorpjes en iedereen kan stoppen met olie gooien.

Helaas heeft nu je demper erin zetten weinig zin. De persoon die dit doet is dusdanig over de toeren dat hij niet snel zal stoppen lijkt me.

Dat dus. Twee jaar terug werd ik op een dijkje ook verrast door iemand die opeens een hark voor mijn neus over de weg stak. Niet mee te praten ook, alle motorrijders dit en dat. Vervelend als die aggressie. Al zal je het bij sommige mensen nooit goed kunnen doen.
 
Heb ik ook eens gehad, boze boer die me tegen wou houden en begon te schelden, zelfs een fietser die tegen mn motor probeerde te trappen
En als je niet op de motor maar op de mountainbike op pad bent gooien ze wel weer boomstammen over het pad, prikkeldraad etc.. is ook nooit goed

kom zelf niet in duitsland op de motor maar hoop dat ze die zieke lui snel pakken!
 
Dat dus. Twee jaar terug werd ik op een dijkje ook verrast door iemand die opeens een hark voor mijn neus over de weg stak. Niet mee te praten ook, alle motorrijders dit en dat. Vervelend als die aggressie. Al zal je het bij sommige mensen nooit goed kunnen doen.


Ja het is eigenlijk al te laat, dat soort mensen zijn vaak zo bekrompen dat zelfs als alle motorrijders net originele uitlaten keurig aan de snelheid gaan rijden we het nog steeds gedaan hebben.

Kwam laatst ook een dorp binnen met 45 (waar je 50 mocht en vaak te hard gereden word) in zijn 4 en vervolgens mensen die zwaaien dat je langzamer moet. Omgedraaid om netjes te vragen wat er nu precies aan de hand is en dan krijg je een stotterend verhaal als ''nou dit keer was jij het misschien niet maar het zijn wel altijd die motorrijders''... Als ik het niet was ga dan ook niet naar mij lopen gebaren. Tis haast alsof je met de pvv in discussie bent
 
Dat dus. Twee jaar terug werd ik op een dijkje ook verrast door iemand die opeens een hark voor mijn neus over de weg stak. Niet mee te praten ook, alle motorrijders dit en dat. Vervelend als die aggressie. Al zal je het bij sommige mensen nooit goed kunnen doen.

Ik constateer hier een win-winsituatie. Laten we de mannen met gieters en ander tuingereedschap in een volkstuin-clubske samen brengen, Want daar mogen wij dan toch niet rijden...... Tadaaa *O*
 
Laatst bewerkt:
Ik constateer hier een win-winsituatie. Laten we de mannen met gieters en ander tuingereedschap in een volkstuin-clubske samen brengen, Want daar mogen wij dan toch niet rijden...... Tadaaa *O*
Goed plan! Dan kunnen ze elkaar het leven zuur maken, omdat de ene om 08:00 uur al de waterpomp op benzine aanzet en de andere om 21:00 uur en de verde die uitlaatgassen niet op de plantjes wil en de vierde de hark laat liggen tussen de plantjes en de vijfde... Je snapt het idee })

Ja het is eigenlijk al te laat, dat soort mensen zijn vaak zo bekrompen dat zelfs als alle motorrijders net originele uitlaten keurig aan de snelheid gaan rijden we het nog steeds gedaan hebben.
ik vrees dat dit klopt. Hier in de wijk ook nog wel eens wat Busa-volk, met verlengde achterbrug, zonder helm, volgas tot in de vier, burnouts, donuts enzo. Als je dan rustig met je standaard gs500 aankomt ben je al een van dat 'motortuig'. Al eens een arme beginner geholpen met een boze buurtbewoner. En ik heb zelf ook al eens te horen gekregen dat als ik weer 'langsrijd met die achterlijke snelheden in een wijk met KINDEREN!' ze me wel even met een schop van de motor zouden slaan (ik reed nog geen 40 in de drie, waar je 50 mag, aan de andere kant van de weg van waar de kinderen spelen en al afremmend, want vlak bij de straat waar ik af moest slaan).

En de media helpen ook niet bepaald. Niet zozeer berichtgeving over dit soort dingen. Ja, het brengt anderen op hetzelfde idee, maar het waarschuwt ook. Meer die berichtgeving zoals het eerste weekend mooi weer dit jaar. Let op de motorrijders, geef ze extra ruimte, want ze moeten weer wennen met rijden. Ik hoor niets over bijvoorbeeld de klassieker-rijders, die weer moeten wennen aan hun klassieker-remmen, besturing en banden na een half jaar leaseblik?
 
Ja het is eigenlijk al te laat, dat soort mensen zijn vaak zo bekrompen dat zelfs als alle motorrijders net originele uitlaten keurig aan de snelheid gaan rijden we het nog steeds gedaan hebben.

Kwam laatst ook een dorp binnen met 45 (waar je 50 mocht en vaak te hard gereden word) in zijn 4 en vervolgens mensen die zwaaien dat je langzamer moet. Omgedraaid om netjes te vragen wat er nu precies aan de hand is en dan krijg je een stotterend verhaal als ''nou dit keer was jij het misschien niet maar het zijn wel altijd die motorrijders''... Als ik het niet was ga dan ook niet naar mij lopen gebaren. Tis haast alsof je met de pvv in discussie bent


De omwonenden zijn de herrieschoppende motorrijders enigszins zat. En dan krijgen alle motorrijders de schuld, en dat jij toevallig geen herrie maakt maakt dan niet meer uit. Als jij een halve minuut weg bent komt de volgende motor het dorp door en die heeft wel weer een herriepijp.

Ik begrijp de nederlandse motorjournalistiek ook niet. Ze schrijven in het ene artikel dat ze tegen motoroverlast zijn, maar in het volgende (test)artikel schrijven ze dat de motor in kwestie zo veel meer beleving geeft als je de demper vervangt of de dbkiller er uit haalt.
Wat wil de nederlandse motorrijder eigenlijk? Lekker snel rijden (over mooie bochtige wegen), of willen we lekker snel rijden maar persé met een stevige bak herrie? Die we zelf niet horen omdat we doppen in onze oren doen?
 
Update:
De olie was op, ze zijn nu overgegaan op TL-Buizen!
Nideggen: Unbekannter legt Leuchtstoffröhren auf Landesstraße


En weer op een plaats waar waarschijnlijk veel motorrijders hun route langs leggen. Mooi bochtig.

full
 
Ligt wel bij de Rursee in de buurt, daar stikt het van de motorrijders in de weekenden. Ook veel weekend afzettingen voor motoren daar. Ook al een keer met vijven tegelijk aan de kant gezet door een motoragent voor inhalen waar het niet mocht. We zaten al even achter een auto die 50 reed waar je 80 mocht. 2 Duitsers waren het zat en haalden in, ik en twee vriendinnen er achteraan. Derde Duitser op een blauwe BMW haalde ons allemaal in en zette ons aan de kant. 90 eur pp. :(

Verder ook veel lasercontrole op stukken waar je mag 50 mag, en nu dan glas en olie. Ik kom er niet meer. :N

Zijn nog zat andere mooie stukken. :Y
 
Ik had het inderdaad al op veel plaatsen gelezen.

Zelf als zuid limburger trek ik vaker richting de eifel (ruhrsee) om een stukje te motorrijden. in de bebouwde kom altijd netjes aan de snelheid en daarbuiten wat sportiever maar toch normaal.

Vaak als je het tempo er goed in hebt zitten word je nog ingehaald door iemand met een blauw witte plaat....
 
Terug
Bovenaan Onderaan