Olie op de weg in Duitsland, o.a. Eifel

Ik had het inderdaad al op veel plaatsen gelezen.

Zelf als zuid limburger trek ik vaker richting de eifel (ruhrsee) om een stukje te motorrijden. in de bebouwde kom altijd netjes aan de snelheid en daarbuiten wat sportiever maar toch normaal.

Vaak als je het tempo er goed in hebt zitten word je nog ingehaald door iemand met een blauw witte plaat....
:? :? :?

Een blauw witte plaat? De enige blauw-witte platen die ik ken zijn de kentekenplaten van Nederlandse oldtimers en er zijn nog van die kleine vierkante blauwe plaatjes met een witte L er op. Beetje lullig als je door één van beide wordt ingehaald.
 
Helemaal als het er zoeen was:
ruiterpad.gif


Maar serieus, wat is je punt? Beetje doorrijden buiten de bebouwde kom is geen probleem toch?
 
Ik ben van plan om binnenkort met een kleine groep (4 motoren) ook naar de Eifel te gaan. We zijn niet onervaren, maar geen van allen ooit in de Eifel geweest. Ik vraag me nu af of het verstandig is, omdat we het gebied helemaal niet kennen. Roetgen, Stolberg en Simmerath stonden wel op de route... Wellicht uitwijken naar Luxemburg?

Ik hou deze post goed in de gaten..
 
Ik heb hier ook wel gereden en dit jaar zijn er ook plannen precies die richting op.
Zelf maak ik me meer ongerust over de uitlaatcontroles dan de kans op een olie-aanval.



[me="BertV"]heeft een "special" waarbij de officiële BMW dealer een smeuïge uitlaat heeft gemonteerd[/me]
 
Laatst bewerkt:
Ik heb hier ook wel gereden en dit jaar zijn er ook plannen precies die richting op.
Zelf maak ik me meer ongerust over de uitlaatcontroles dan de kans op een olie-aanval.



[me="BertV"]heeft een "special" waarbij de officiële BMW dealer een smeuïge uitlaat heeft gemonteerd[/me]


Wat die uitlaat betreft heb je het zelf in de hand en kost het je hooguit wat knaken. Die olie is natuurlijk veel gevaarlijker, heb je zelf minder in de hand (goed opletten maar dan nog) en kan je zelfs het leven kosten zoals in 2011 dus al eens gebeurd is.

Maar de kans zal inderdaad kleiner zijn, maar de gevolgen wel wat ernstiger.
 
Laatst bewerkt:
Ik rij liever een rit van 300km met op iedere straathoek een agent met lasergun en DB-meter, dan dat ik 3km moet rijden op een plek waar heel misschien olie op de weg ligt.
 
Ik heb hier ook wel gereden en dit jaar zijn er ook plannen precies die richting op.
Zelf maak ik me meer ongerust over de uitlaatcontroles dan de kans op een olie-aanval.



[me="BertV"]heeft een "special" waarbij de officiële BMW dealer een smeuïge uitlaat heeft gemonteerd[/me]
Gister ben ik in de Eifel een politiecontrole gepasseerd met illegale (herriemakende) demper zonder db-killer, maar ik mocht doorrijden (terwijl ze het niet eens druk hadden). Ik zat 200 m ervoor me wel suf te schakelen om nog snel te ontdekken bij welk toerental de minste herrie werd geproduceerd :')

Gelukkig geen olie op de weg tegengekomen; wel heerlijk gereden met mooi weer :9
 
Ik ben van plan om binnenkort met een kleine groep (4 motoren) ook naar de Eifel te gaan. We zijn niet onervaren, maar geen van allen ooit in de Eifel geweest. Ik vraag me nu af of het verstandig is, omdat we het gebied helemaal niet kennen. Roetgen, Stolberg en Simmerath stonden wel op de route... Wellicht uitwijken naar Luxemburg?

Ik hou deze post goed in de gaten..

Misschien wijken de olie strooiers ook wel uit naar een andere lokatie....tsja.
Ik rij dat rondje Rurberg al jaren (niet in weekenden, niet op supermooie zomerdagen, want dan zijn er "motorfiles"), nog nooit een druppel olie gespot.

Je kunt ook afzakken naar de Moezel: rond Cochem kun je ook leuk sturen.
 
Op zijn minst ja... Dit soort mensen horen niet in de maatschappij |(
Dat staat in het artikel. En dan nog de straf die erbij komt voor het zetten van hakenkruisen op diverse plekken. Schijnt niet te mogen in Duitsland. Mochten ze hem ook de dood van die motorrijder aan z'n broek kunnen hangen van een paar jaar terug dan zal het waarschijnlijk moord of dood door schuld worden ofzo. Veroorzaken van een ongeval met dood tot gevolg... Iets in die trant.

Vollidiot, schweinhund! Ausradieren!
 
Misschien wijken de olie strooiers ook wel uit naar een andere lokatie....tsja.
Ik rij dat rondje Rurberg al jaren (niet in weekenden, niet op supermooie zomerdagen, want dan zijn er "motorfiles"), nog nooit een druppel olie gespot.

Je kunt ook afzakken naar de Moezel: rond Cochem kun je ook leuk sturen.

ach Ruhrberg kun je prima rondsturen op zater- of zondag ochtend, maar je moet niet pas om 11 uur aankomen in de eifel, dan begint het druk te worden, ik rij meestal rond half acht weg vanuit reuver ( net onder venlo) en dan rij ik in een klein uurtje tot afslag monschau. vandaaruit binnendoor, ontbijten bij de bikerranch (lekkere boerenfrühstück) en als je dan gaat rijden ben je alweer onderweg naar huis als de meute komt.
 
L1 (regionale omroep limburg) heeft een bericht geplaatst dat er een 26 jarige man is opgepakt hiervoor.
Motief nog onduidelijk. Hij wordt verdacht van poging tot moord.

Het bericht staat op www.l1.nl

Edit: whoops, eerst teruglezen dan plaatsen.
Was al bekend dus.
 
Laatst bewerkt:
Evengoed blijven opletten. Was vorige week in de buurt van Bad Munster Eiffel waar met een bord op "Olspur" geattendeerd werd. Waarschijnlijk een tractor die olie verloren heeft.
Was met absorbtiekorrels gestrooid. Wel moi rien doar. *O*
 
Laatst bewerkt:
ach Ruhrberg kun je prima rondsturen op zater- of zondag ochtend, maar je moet niet pas om 11 uur aankomen in de eifel, dan begint het druk te worden, ik rij meestal rond half acht weg vanuit reuver ( net onder venlo) en dan rij ik in een klein uurtje tot afslag monschau. vandaaruit binnendoor, ontbijten bij de bikerranch (lekkere boerenfrühstück) en als je dan gaat rijden ben je alweer onderweg naar huis als de meute komt.

Half acht... pff nee, als ik vrij ben, slaap ik eerst lekker uit!
Dus op de drukke zaterdagen: België in: vaak slecht wegdek, maar niet zo druk als in de Eifel.
 
Tsja, knap dat ze hem gepakt hebben, dankzij twee ooggetuigen.

Tegen een eenzame gek valt niet veel te doen. -O-
In de Aachener Zeitung staat expliciet genoemd dat de 2 melders geen ooggetuigen zijn:

Jost Schützeberg, Sprecher der Aachener Staatsanwaltschaft, erklärte´ auf Anfrage unserer Zeitung, zwei Zeugen hätten bei Vernehmungen unabhängig voneinander die Vermutung geäußert, der 26-Jährige aus Stolberg könne in Zusammenhang mit den gelegten Ölspuren stehen. Weitere Ermittlungen der Polizei hatten den Verdacht gegen den Mann erhärtet, die Staatsanwaltschaft beantragte Haftbefehl. Wie die beiden Zeugen ihren Verdacht gegen den Mann begründeten, ließ Schützeberg offen; beobachtet hatten sie ihn beim Legen der Ölspuren aber offenbar nicht.

Vrij vertaald:

Jost Schützeberg, woordvoerder van het Akener OM verklaart, bij navraag van onze krant, dat 2 getuigen onafhankelijk van elkaar een vermoeden hebben geuit dat de 26-jarige uit Stolberg in verband gebracht zou kunnen worden met de oliesporen. Verder onderzoek van de politie heeft de verdenking tegen de man verstevigd, waarop het OM een aanhoudingsbevel heeft uitgevaardigd. Waarop de beide getuigen de verdenkingen tegen de man hebben gebaseerd, liet Schützeberg open; gadegeslagen hebben ze hem bij het aanbrengen van het oliespoor klaarblijkelijk niet.

Desalwelteplus, ondanks dat de melders geen (oog)getuigen zijn geweest van de acties van de man, is hij opgepakt en heeft hij een deel van de beschuldigingen bekend. Zo heeft hij bekend op 14 verkeersborden hakenkruizen te hebben gekrast en olie te hebben gestrooid. Een bekentenis over de eerder in dit topic genoemde TL-buizen heeft hij niet gegeven. Het onderzoek daar naar loopt nog. Bij zijn verhoor wekte hij een verwarde indruk, waarop door het OM is besloten hem voor een periode van ten hoogste 6 maanden in een psychiatrische instelling op te nemen.

En nou komt het:

Sollten die weiteren Ermittlungen von Polizei und Staatsanwaltschaft das Geständnis des Mannes bestätigen und würde der Mann, wovon die Staatsanwaltschaft im Moment ausgeht, schuldunfähig sein, wird keine Anklage gegen ihn erhoben.

Vrij vertaald:

Als uit onderzoek van de politie de bekentenis van de man bevestigd wordt en wordt de man, van wie het OM op dit moment uit gaat, ontoerekeningsvatbaar verklaard, wordt geen aanklacht tegen hem ingediend.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan