Olie op rotonde.. onderuit gegaan

GeeRRt

Die hard MF'er
12 mei 2006
786
0
Sinds kort Beek en Donk!
Hallo..

Ik ben net dus onderuit gegaan op een rotonde waar overduidelijk olie of diesel o.i.d. op het wegdek lag.. ik reed helemaal niet hard ofzo maar ik had dus gewoon niks meer te vertellen en schoof gewoon onderuit. heb zelf gelukkig niks op een paar schrammen na maar mijn motor en pak is gewoon echt om te janken.. ;( alpinestars pak van 2 weken oud helemaal beschadigd.. ;( r1 rondom krasschade.. voetsteuntjes, koppelingshandel e.d. allemaal krom. ;(

heb meteen de politie gebeld om melding te doen en die hebben de gemeente ingeschakeld om het op te ruimen. En ik ben ff teruggereden met de auto om wat foto's te maken.. Heeft iemand enig idee of dit te verhalen valt op gemeente of waarborgfonds o.i.d.?

alvast bedankt
Geert
 
Die schade is in principe te verhalen ja, indien de politie de situatie ook geconstateerd heeft en dat op papier zet.
De wegbeheerder is dan aansprakelijk, maar de exacte gegevens heb ik niet voor je.

Klote in elk geval, sterkte!
 
beetje anders maar ...
Mijn zusje is eens gevallen met de fiets omdat er tegels omhoog gezet waren in het fietspad (kwajongens)
Zij, nachtblind als ze is, was hierdoor gevallen.

Ze heeft daar toen een leuke schadevergoeding aan over gehouden, vergoed door de gemeeente.
 
WA verzekerd jammergenoeg...
heb meteen de politie gebeld en die wisten meteen te vertellen dat verhalen bij de gemeente vrij kansloos is.. maarja ik ga het toch maar proberen

pak was al ontmaagd trouwens.. had mijn rechter slider iets eerder op als ik dacht.. dus met pak over de grond |(
 
-O-

Succes met de afhandeling...al lang blij voor je dat het nog zo 'goed' is afgelopen ;)
 
heb meteen de politie gebeld om melding te doen en die hebben de gemeente ingeschakeld om het op te ruimen. En ik ben ff teruggereden met de auto om wat foto's te maken.. Heeft iemand enig idee of dit te verhalen valt op gemeente of waarborgfonds o.i.d.?
Balen :( Waarborgfonds kun je vergeten iig, dat vergoedt alleen schade die is veroorzaakt door de bestuurder van een ander motorvoertuig, maar die niet op die andere bestuurder verhaald kan worden.
 
Balen :( Waarborgfonds kun je vergeten iig, dat vergoedt alleen schade die is veroorzaakt door de bestuurder van een ander motorvoertuig, maar die niet op die andere bestuurder verhaald kan worden.

diesel of olie valt toch onder afgevallen lading en daar is mijns inziens een andere bestuurder voor verantwoordelijk. En omdat die andere bestuurder onbekend is kan de schade niet verhaald worden en zou ik toch een gooi doen bij het waarborgfonds.

Ik ga er vanuit dat als de politie de gemeente de weg heeft laten schoonmaken, dat er een melding van e.e.a. is gemaakt
 
diesel of olie valt toch onder afgevallen lading en daar is mijns inziens een andere bestuurder voor verantwoordelijk. En omdat die andere bestuurder onbekend is kan de schade niet verhaald worden en zou ik toch een gooi doen bij het waarborgfonds.

Das idd een interesante theorie, met een kern van waarheid, gewoon proberen dus.
 
Dat is echt klote voor je. Veel succes met de afhandeling.

Enkele weken geleden zag ik nog net op tijd een dieselspoor op een rotonde. Heb gelukkig genoeg kunnen uitwijken zodat enkel het achterwiel een flinke stap opzij maakte.
 
Normaal gesproken een typisch geval van waarborgfonds, maar daarvoor heb je twee getuigen nodig die bevestigen dat je door de dieselvlek onderuit bent gegaan.
 
Balen :( Waarborgfonds kun je vergeten iig, dat vergoedt alleen schade die is veroorzaakt door de bestuurder van een ander motorvoertuig, maar die niet op die andere bestuurder verhaald kan worden.


Yep, zo ben ik ook genaaid door de gemeente, wel diesel, geen geld... :N

reden: we zijn wel verantwoordelijk voor de weg maar niet voor wat er op ligt.

Ik had toen 3500 GULDEN schade.... -O-

Suc6, hopelijk lukt het jou wel !

Grtzzz Simon. 8-)
 
Hallo..

Ik ben net dus onderuit gegaan op een rotonde waar overduidelijk olie of diesel o.i.d. op het wegdek lag.. ik reed helemaal niet hard ofzo maar ik had dus gewoon niks meer te vertellen en schoof gewoon onderuit. heb zelf gelukkig niks op een paar schrammen na maar mijn motor en pak is gewoon echt om te janken.. ;( alpinestars pak van 2 weken oud helemaal beschadigd.. ;( r1 rondom krasschade.. voetsteuntjes, koppelingshandel e.d. allemaal krom. ;(

heb meteen de politie gebeld om melding te doen en die hebben de gemeente ingeschakeld om het op te ruimen. En ik ben ff teruggereden met de auto om wat foto's te maken.. Heeft iemand enig idee of dit te verhalen valt op gemeente of waarborgfonds o.i.d.?

alvast bedankt
Geert
Hi.... klote voor je... maar beter je pak dan je vel.... :Y

sterkte met de afhandeling....
 
alpinestars pak van 2 weken oud helemaal beschadigd.. ;(

Beter als je adamspakkie van 24 jaar oud helemaal beschadigt ;)

Succes ermee iig!

Volgens mij klopt het wel dat degene die zoiets "achterlaat" op de weg aansprakelijk is. Maarja, vind maar eens uit wie dat is... Anders is als er bijvoorbeeld gaten in de weg zitten of losse tegels, dan is wel de gemeente aansprakelijk. Bij ons komt het veel voor met boeren die net uit het land komen gereden en dan over de paralelweg banjeren, hele weg onder de modder. Die boeren zijn officieel verplicht dit op te ruimen, en kunnen er een fikse boete voor krijgen als ze dat niet doen. Maarja, er ligt nooit een briefje bij...
 
Die schade is in principe te verhalen ja, indien de politie de situatie ook geconstateerd heeft en dat op papier zet.
De wegbeheerder is dan aansprakelijk, maar de exacte gegevens heb ik niet voor je.

Klote in elk geval, sterkte!
:N

De wegbeheerder is alleen aansprakelijk als ze nalatig zijn geweest. Maw, als ze wisten dat het er lag en het niet opgeruimd hebben. Dat zou in dit geval dus betekenen dat er tenminste al één eerdere melding moet zijn geweest vóórdat de politie het meldde nav jouw valpartij. Met tussen de meldingen zodanig veel tijd, dat de wegbeheerder het wel opgeruimd had kunnen hebben in die tijd. Dat zal wel lastig worden om dat aan te tonen.

In dit geval zul je moeten proberen je schade te verhalen via het waarborgfonds (of jouw verzekering dat laten doen). Diesel op de weg valt onder afgevallen lading en dat kun je dus proberen te verhalen via het waarborgfonds.

Blijft iig klote. Succes met de afhandeling.
 
Heb nu i.i.g. mijn verzekering ingeschakeld.. ben rechtsbijstand verzekerd en die gaan het in eerste instantie proberen te verhalen op de gemeente.. als dat niet lukt dan proberen bij het waarborgfonds

ik hoop toch wel heel erg hard dat ik iets vergoed krijg.. gok de schade toch wel rond de 3-4000 euro...

hulde aan mijn alpinestars pakkie trouwens!!! *O* anders had ik nu een erg pijnlijke arm denkik.
hier wat fotootjes:
100_1265edit.jpg

100_1267edit.jpg

100_1269edit.jpg

100_1272edit.jpg
 
Heb nu i.i.g. mijn verzekering ingeschakeld.. ben rechtsbijstand verzekerd en die gaan het in eerste instantie proberen te verhalen op de gemeente.. als dat niet lukt dan proberen bij het waarborgfonds

ik hoop toch wel heel erg hard dat ik iets vergoed krijg.. gok de schade toch wel rond de 3-4000 euro...

hulde aan mijn alpinestars pakkie trouwens!!! *O* anders had ik nu een erg pijnlijke arm denkik.
hier wat fotootjes:
http://members.chello.nl/g.jansen4/100_1265edit.jpg ((Afbeelding))
http://members.chello.nl/g.jansen4/100_1267edit.jpg ((Afbeelding))
http://members.chello.nl/g.jansen4/100_1269edit.jpg ((Afbeelding))
http://members.chello.nl/g.jansen4/100_1272edit.jpg ((Afbeelding))

Leuk dat er in de eerste reacties op zo'n topic altijd mensen zijn die "maar wat roepen" Gelukkig trekt dat na een aantal postings weer bij. Tegen henzou ik willen zeggen: als je iets niet zeker weet houdt da je mond. Hier help je iemand niet mee.

Dit wordt een typisch gevalletje waarborgfonds. Dat je verzekering tracht dit te verhalen op de wegbeheerder is een zinloze exercitie die je alleen maar tijd gaat kosten. Je verzekering (dus jij) zal moeten aantonen dat de gemeente nalatig is geweest en weet had van het feit dat er dieselolie lag.Dat is een uidaging.

Je verzekering doet dit om een claim naar het waarborgfonds zo lang mogelijk uit te stellen. Levert hen rente op; misschien een claimer die afhaakt etc. Dat is winst! En zij dragen zelf als verzekeringsmaatschappij bij aan de vergoeding van de schades door het waarborgfonds, ergo, betalen zelf mee. Puur eigenbelang van de verzekering!!!!

Overduidelijk is deze dieselspil afkomstig van een motorvoertuig. In dit geval volstaat een verklaring van de politie die de omstandigheden ter plaatse heeft vastgelegd. Getuigen heb je dan niet nodig, want wat zouden die moeten verklaren?? Hooguit kunnen zij bevestigen dat je onderuitgegaan bent op het dieselspoor.

Getuigen zijn wel nodig bij parkeerschade die het gevolg is van een motorvoertuig dat is doorgereden. Er moet dan verklaard worden dat je het voertuig onbeschadigd hebt neer gezet en er later schade is ontstaan door er ander voertuig (o.b.v. sporen) Je moet aangifte doen van een verkeersmisdrijf en een politierapport waarin de schade wordt gekwalificeerd als afkomstig van een aanrijdng. Opname van de situatie terplaatse is nodig. Laat in een dergeljk geval altijd je auto staan zodat sporenonderzoek mogelijk is.
 
Laatst bewerkt:
Hoe krijg je aan beide kanten schaafplekken? :?

Op links onderuitgaan en tegen de trottoirband flipt de motor om op de rechterkant! (zou ik zo kunnen vermoeden!)

Schuifschade links en beschadigingen rechts duiden op vuil(stenen) in de berm op diverse plaatsen waar de motor op de rechtkant viel.
 
Allereerst, balen en nog eens balen B| dus succes met herstel van ego en motor :)
Maar om maar even met de deur in huis te vallen, ik geef het verhalen van schade weinig tot geen kans! :X

Volgens mij ziet bijna elke rotonde in NL er zo uit, zeker als er sprake is van veel vrachtverkeer of busverkeer. Dit lijkt (op de foto) niet echt op een dieselspoor, eerder op vettige uitlaatwalmen, ze zitten tenslotte ook in het midden van het wegdek en een brandstoftank zit toch doorgaans aan de buitenzijde van een vrachtwagen. Het smalle spoortje aan de rechter buitenzijde zou dus heel goed verloren diesel kunnen zijn, maar daar is TS niet over gevallen. Hij viel wel over de brede strook in het midden en naar mijn mening is dat geen dieselspoor, maar een spoor welke komt door uitlaatwalmen gecombineerd met een lange droge periode waardoor het vuil niet wegspoelt :X
 
he geert zwaar kloten man

heb vorig jaar precies hetzelde gehad alleen niet met diesel maar met koren wat 1 of andere boer verloren had .
ook op m,n plaat gegaan, hele linker kuipdeel beschadigd en ontstekingkapje bij na blank geschuurd.
ik ben ook wa+ verzekerd dus aangifte gedaan bij politie en verzekering kijken of ik de schade kon verhalen op de gemeente/provincie, werd me door beide meegedeeld dat dat wel eens heel lang zou kunnen duren, als je het al wint
dus alle schade zelf maar betaald 900 euries.

je kan het proberen maar geef je weinig hoop, succes er verder mee
 
ohja mocht je de schade vergoed krijgen eis gelijk meer want je motor is nu een schade motor en is minder waard bij eventuele verkoop/inruil
 
Terug
Bovenaan Onderaan