Olie op rotonde.. onderuit gegaan

das mooi shit!

Ik heb exact hetzelfde gehad... ALLEEN ben ik zo dom geweest de motor op te rapen (die deed het nog) en door te kachelen naar huis... dom dom dom! De politie heeft niet geconstateerd dat er iets is gebeurd dmv olie op de weg... dus stond ik kansloos. mijn rechtsbijstandverzekering (IZZ) zei dat ze Met rapport heel wat meer kans hadden. Al helemaal als er een eventueel tweede ongeluk zou izjn gebeurd...

Lots of succes!
 
Mij is een jaar of 10 geleden het zelfde overkomen. Ik had toen wel 2 getuigen nodig en ook heb ik eerst de gemeente aansprakelijk gesteld, dat scheen toen nodig te zijn. Uiteraard accepteerden zij geen aansprakelijkheid, waarna ik naar het waarborgfonds kon. Uiteindelijk heb ik het vergoed gekregen *O* .
Misschien zijn de getuigen niet noodzakelijk, maar dat kunnen ze je vast vertellen bij het waarborg fonds. Als het wel nodig blijkt kun je misschien nog alsnog getuigen vinden O-)
 
:N

De wegbeheerder is alleen aansprakelijk als ze nalatig zijn geweest. Maw, als ze wisten dat het er lag en het niet opgeruimd hebben. Dat zou in dit geval dus betekenen dat er tenminste al één eerdere melding moet zijn geweest vóórdat de politie het meldde nav jouw valpartij. Met tussen de meldingen zodanig veel tijd, dat de wegbeheerder het wel opgeruimd had kunnen hebben in die tijd. Dat zal wel lastig worden om dat aan te tonen.

In dit geval zul je moeten proberen je schade te verhalen via het waarborgfonds (of jouw verzekering dat laten doen). Diesel op de weg valt onder afgevallen lading en dat kun je dus proberen te verhalen via het waarborgfonds.

Blijft iig klote. Succes met de afhandeling.

Dat dacht ik ook al dus :^
 
Allereerst, balen en nog eens balen B| dus succes met herstel van ego en motor :)
Maar om maar even met de deur in huis te vallen, ik geef het verhalen van schade weinig tot geen kans! :X

Volgens mij ziet bijna elke rotonde in NL er zo uit, zeker als er sprake is van veel vrachtverkeer of busverkeer. Dit lijkt (op de foto) niet echt op een dieselspoor, eerder op vettige uitlaatwalmen, ze zitten tenslotte ook in het midden van het wegdek en een brandstoftank zit toch doorgaans aan de buitenzijde van een vrachtwagen. Het smalle spoortje aan de rechter buitenzijde zou dus heel goed verloren diesel kunnen zijn, maar daar is TS niet over gevallen. Hij viel wel over de brede strook in het midden en naar mijn mening is dat geen dieselspoor, maar een spoor welke komt door uitlaatwalmen gecombineerd met een lange droge periode waardoor het vuil niet wegspoelt :X



Biecht eerst maar eens op voor welke verzekeringsmaatschappij jij claims moet afpoeieren. :( Als alle rotondes er zo uitzien als deze vallen de motorrijders dagelijks bij bosjes. Hier is overduidelijk een flinke hoeveelheid op het asfalt terechtgekomen.
 
gewoon niet normaal hoe vuil de wegen/rotondes zijn , heb net 175 euro bekeuring gehad in 2 dagen allemaal onder het mom van de verkeersveiligheid maar hoe zit het met de wegen dan wie let daar op, niemand want dat kost geld inplaats dat het wat oplevert. wat is dit eigenlijk ook een teringland :(
 
Als ik de foto bekijk loopt 't spoor in het midden vd weg.
Daar is ie meestal het smerigst.
rij meer door 't midden, 't is wat minder sportief misschien maar je zult
dan veel minder snel, zo niet nooit ten val komen op een rotonde.

Maar zuur blijft 't wel

suc6 met de afwikkeling

nog mazzel dat je die paal hebt gemist
 
Als ik de foto bekijk loopt 't spoor in het midden vd weg.
Daar is ie meestal het smerigst.
rij meer door 't midden, 't is wat minder sportief misschien maar je zult
dan veel minder snel, zo niet nooit ten val komen op een rotonde.

Maar zuur blijft 't wel

suc6 met de afwikkeling

nog mazzel dat je die paal hebt gemist
:?
 
Als ik de foto bekijk loopt 't spoor in het midden vd weg.
Daar is ie meestal het smerigst.
rij meer door 't midden, 't is wat minder sportief misschien maar je zult
dan veel minder snel, zo niet nooit ten val komen op een rotonde.

Maar zuur blijft 't wel

suc6 met de afwikkeling

nog mazzel dat je die paal hebt gemist


ehhh deze logica gaat aan mij voorbij
 
Succes met de afhandeling.

Vergeet niet bij het verhalen van de schade ook de schade aan de motorjack en overige kleding te claimen. Een pak van 2 weken oud en nu al een flinke afschrijving, ik hoop dat je de aankoopfactuur goed bewaard hebt.

Laat wat weten over de afhandeling en de resultaten daarvan.
 
Biecht eerst maar eens op voor welke verzekeringsmaatschappij jij claims moet afpoeieren. :( Als alle rotondes er zo uitzien als deze vallen de motorrijders dagelijks bij bosjes. Hier is overduidelijk een flinke hoeveelheid op het asfalt terechtgekomen.

Sorry, ik zit hier geen claims af te poeieren voor een verzekeringsmaatschappij. Noem me maar een verzekeringsgeïnteresseerde :)

[edit]
Ik zou ook niet weten waarom? Tenslotte komt deze claim enkel bij de verzekeraar als TS all-risk verzekerd is en in dat geval is uitkering weer geen probleem :W
[/edit]

Verder vraag ik me af waarvan er een flinke hoeveelheid op het asfalt is terechtgekomen :?
Geen diesel hoor, wel uitlaatgassen, roetvorming en andere vuiligheid. Dit gebeurd op meerdere plaatsen, op de snelweg (met name rechterbaan) en op andere plaatsen waar veel dieselverkeer komt :)

Nogmaals, een tank zit doorgaans aan de buitenzijde. Als een vrachtwagen door die bocht gaat, dan lekt het ook aan de buitenzijde en niet in het midden. Dit is dus vettigheid welke via de uitlaat naar buitenkomt en waar geen wegbeheerder voor aansprakelijk is (mijn mening)! :X

Overigens kan je dit op bijna elke drukke rotonde verwachten, zeker in de buurt van een industriegebied of drukke buslijn. Hou er maar rekening mee als je een rotonde oprijdt ;)
 
Laatst bewerkt:
Nogmaals, een tank zit doorgaans aan de buitenzijde. Als een vrachtwagen door die bocht gaat, dan lekt het ook aan de buitenzijde en niet in het midden. Dit is dus vettigheid welke via de uitlaat naar buitenkomt en waar geen wegbeheerder voor aansprakelijk is (mijn mening)! :X

Wat lul je nou man, een uitlaat zit wel in het midden?
 
Overduidelijk is deze dieselspil afkomstig van een motorvoertuig. In dit geval volstaat een verklaring van de politie die de omstandigheden ter plaatse heeft vastgelegd. Getuigen heb je dan niet nodig, want wat zouden die moeten verklaren?? Hooguit kunnen zij bevestigen dat je onderuitgegaan bent op het dieselspoor.

Ik ben zelf ook bezig met een soort gelijk geval: onderuit gegaan door een dieselspoor in de bocht op de A2/A58. Om aanspraak te maken op het waarborgfonds moet je eerst de wegbeheerder aansprakelijk hebben gesteld. Eerder wordt de aanvraag niet in behandeling genomen in dit geval. Ik moest voor het waarborgfonds ook nog getuigenverklaringen hebben die verklaren dat ik onderuit ben gegaan door het dieselspoor en dat ik niet te hard/gevaarlijk etc heb gereden. In mijn geval reed de politie 100 meter achter me en hebben alles gezien en derhalve mijn getuigen. Nu moet ik eerlijk gezegd toegeven dat ik niet weet, hoe in dit geval de vork in de steel zit. Ik bedoel dat de politie inderdaad het dieselspoor op de rotonde heeft geconstateerd in de buurt van je motor. Hoewel dit door de politie vast is gelegd, is het nog geen 100% sluitend bewijs dat jij als gevolg van dit dieselspoor onderuit bent gegaan (natuurlijk leg je niet vrijwillig je fiets op de rotonde neer, maar je weet hoe verzekeringsmaatschappijen ed zijn). Verder zal het waarborgfonds de schade van je kleding NOOIT vergoeden. Het waarborgfonds vergoed alleen maar schade aan het betreffende voertuig en niet aan accesoires ed. In mijn geval heeft de verzekering de schade aan mijn pak gedeeltelijk (namelijk minus afschrijving van 1,5 jaar: de tijd dat ik het pak had) vergoed. Deze vergoeding was bij mij eenmalig en daarbij ging mijn no claim niet verloren. Ik hoop dat ik je zo genoeg heb kunnen informeren wat mij ervaringen betreft. SUCCES VERDER EN IK HOOP DAT HET WAARBORGFONDS JE AANVRAAG ACCEPTEERT!
 
Wat lul je nou man, een uitlaat zit wel in het midden?
Nee, maar vrachtverkeer rijd wel meer aan de buitenkant dus dan zit de uitlaat wel in het midden :Y

[edit] komt bij dat voertuigen meer rubber kwijtraken in een bocht en het wegdek op die plaatsen iets minder stroef is. [/edit]
 
Laatst bewerkt:
Nogmaals, een tank zit doorgaans aan de buitenzijde. Als een vrachtwagen door die bocht gaat, dan lekt het ook aan de buitenzijde en niet in het midden. Dit is dus vettigheid welke via de uitlaat naar buitenkomt en waar geen wegbeheerder voor aansprakelijk is (mijn mening)! :X

O

Meestal zit de tank aan de linkerzijde van een vrachtauto, maar doordat de olie door middelpuntvliegende krachten e.d. (je rijdt tenslotte op een rotonde) niet recht naar beneden loopt, is het heel aannemelijk dat het spoor meer midden op het wegdek zit en niet aan de linkerkant.

Overigens als het wel om uitlaatwalm zou gaan (ik vindt de sporen er overigens meer uitzien, alsof er een vloeistof over het wegdek is gelopen. )zou je de wegbeheerder denk ik wel aansprakelijk kunnen stellen, i.v.m. achterstallig onderhoud, want de weg dient voldoende stroef te zijn voor normaal gebruik.

Gelukkig zijn de meeste rotondes wel stroef genoeg, anders had meneer Vroembert zelf ook allang op zijn plaat gelegen :X
 
Meestal zit de tank aan de linkerzijde van een vrachtauto, maar doordat de olie door middelpuntvliegende krachten e.d. (je rijdt tenslotte op een rotonde) niet recht naar beneden loopt, is het heel aannemelijk dat het spoor meer midden op het wegdek zit en niet aan de linkerkant.

Overigens als het wel om uitlaatwalm zou gaan (ik vindt de sporen er overigens meer uitzien, alsof er een vloeistof over het wegdek is gelopen. )zou je de wegbeheerder denk ik wel aansprakelijk kunnen stellen, i.v.m. achterstallig onderhoud, want de weg dient voldoende stroef te zijn voor normaal gebruik.

Gelukkig zijn de meeste rotondes wel stroef genoeg, anders had meneer Vroembert zelf ook allang op zijn plaat gelegen :X

Middelpuntvliegende kracht? Hoe hard denk jij dat een vrachtwagen door de bocht gaat? Omdat ze zo schuin hangen klotst de diesel er uit, maar dan vliegt het niet direct naar het midden toe hoor. Behalve vettigheid zijn het ook vooral bandensporen, vanwege de zware ladingen in een vrachtwagen :)

Achterstallig onderhoud van de wegbeheerder? Dat ga je nooit hardmaken ;)
 
beetje onhandig geformuleerd ja, zie hierboven :P
:Y

Maar na je toelichting ben ik het helemaal met je eens. Rechtdoor over een rotonde is zoveel mogelijk tegen het midden van de rotonde aanrijden en dus hoef je niet zo schuin met je motor. Voordelen zijn het beperken van het risico dat je onderuit gaat en beter kunnen remmen mocht er toch iets de rotonde op knallen terwijl jij daar rijdt ;) .
 
Gelukkig zijn de meeste rotondes wel stroef genoeg, anders had meneer Vroembert zelf ook allang op zijn plaat gelegen :X

Nog even voor de rotonde boys........ zomaar een willekeurige foto van een rotonde en kijk naar de sporen. Deze liggen op dezelfde lijn als op de rotonde van TS!

Rotonde.jpg
 
Als ik de foto bekijk loopt 't spoor in het midden vd weg.
Daar is ie meestal het smerigst.
rij meer door 't midden, 't is wat minder sportief misschien maar je zult
dan veel minder snel, zo niet nooit ten val komen op een rotonde.

Maar zuur blijft 't wel

suc6 met de afwikkeling

nog mazzel dat je die paal hebt gemist
:^

Vuiligheid en zo liggen meestal meer naar de buitenkant van de rotonde. Plus dat vrachtauto's een rotonde veelal nogal ruim aansnijden met de trekker. Ten slotte heb je, als je aan de binnenkant zit, nog ruimte om je motor op te richten en er rechtop overheen te gaan (over de zooi), mocht dat nodig zijn.
 
Laatst bewerkt:
Je verzekering doet dit om een claim naar het waarborgfonds zo lang mogelijk uit te stellen. Levert hen rente op; misschien een claimer die afhaakt etc. Dat is winst! En zij dragen zelf als verzekeringsmaatschappij bij aan de vergoeding van de schades door het waarborgfonds, ergo, betalen zelf mee. Puur eigenbelang van de verzekering!!!!

Hier ben ik het helemaal mee eens. Heb zelf op deze manier een keer een schade aan een koekblik ter waarde van EUR 3,000.- door mijn neus geboord gekregen. :( Let op de verstrijkingstermijn van het waarborgfond! Binnen 3 maanden na dato moet de schade aangemeld zijn!

Kwam erop neer, dat ze uit bleven stellen met diverse afspraken van 'schadeexperts' zodat de termijn voor mij verstreken was...
 
snap die theorieen van mensen hier over vuil op de rotonde niet.

op de eerder getoonde foto waar de glijder is gemaakt, staat het punt van vallen niet op alleen een glijspoor.
dus ga niet roepen dat er geen diesel of olie of iets dergelijks lag als je de plek niet kunt zien waar de rijder gevallen is.

succes trouwens met het verhalen van je schade zal nog regelmatig hier komen kijken of het is gelukt.
 
Kut voor je man '(

Heb iets soortgelijks gehad, maar dan met zand op een rotonde. De 'schuldige' was aanwijsbaar genoeg, dikke bouwplaats naast de rotonde. Echter, kon niks verhalen omdat niet bewijsbaar was van welk bedrijf precies het zand was... dus ik ben bang voor je dat het een dure zomer gaat worden ... :(

Zie ook mijn topic van 2 jaar terug:
Kampen en omgeving, LET OP!!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan