Olie op verschillend wegen , Gevolg van......

RedHenk

Die hard MF'er
13 jun 2008
928
119
Afgelopen zaterdag rondom Amsterdam , Schiphol en Leimuiden had ik redelijk last van glad wegdek en de motor gleed in bepaalde bochten meer dan normaal over de banden.
Eerst dacht ik aan verkeerde banden spanning , zelfs een lekke band kwam in mijn gedachten op.
Tot dat ik bij Leimuiden een motorrijder voor mij bijna een high-slider zag maken bij het inhalen van een tractor!
Na korte check bij Goedhart van mijn bandenspanning bleek er niet veel mis te zijn met de spanning en kwam het vertrouwde gevoel in de bandjes weer terug en geen last meer.
Maar , onder het genot van een biertje savonds vertelde een maat van mij , dat er een militair vliegtuig olie of brandstof was verloren een dag er voor boven dat gebied !

Hebben meer mensen hier iets over gehoord / gelezen of meegemaakt ? Heb in ieder geval nog iemand bijna zien vliegen , die stond ook langs de kant zijn banden te checken
 
Vroeger was het normaal dat vliegtuigen overtollige kerosine dumpten vlak voor de landing, misschien nog steeds?
 
Afgelopen zaterdag rondom Amsterdam , Schiphol en Leimuiden had ik redelijk last van glad wegdek en de motor gleed in bepaalde bochten meer dan normaal over de banden.
Eerst dacht ik aan verkeerde banden spanning , zelfs een lekke band kwam in mijn gedachten op.
Tot dat ik bij Leimuiden een motorrijder voor mij bijna een high-slider zag maken bij het inhalen van een tractor!
Na korte check bij Goedhart van mijn bandenspanning bleek er niet veel mis te zijn met de spanning en kwam het vertrouwde gevoel in de bandjes weer terug en geen last meer.
Maar , onder het genot van een biertje savonds vertelde een maat van mij , dat er een militair vliegtuig olie of brandstof was verloren een dag er voor boven dat gebied !

Hebben meer mensen hier iets over gehoord / gelezen of meegemaakt ? Heb in ieder geval nog iemand bijna zien vliegen , die stond ook langs de kant zijn banden te checken
Ik geloof dat dat in principe alleen gebeurt op een dusdanige hoogte dat de brandstof al verdampt is voordat het op de bodem kan vallen.
 
kerosine is bijna diesel...
dat verdampt niet.. lost misschien wel op..
kan mij gevalletje herinneren jaar of wat geleden.. vogel in motor, piloot deed t ook niet erg goed, geen hoogte gewonnen en vloog op paar honderd meter over Haarlem ergens heen..
daar regende t dus echt kerosine...


en voor wat betreft gladde wegen door olie.. wees blij dat je niet in zuid Europa woont.. Italië staat er met name bekend om,
olie drijft op water dus ba de eerste regenbui.. kan t nogal ellendig zijn op twee wielen daar..
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan