Olie over me motor

Arjaykay

MF'er
7 jul 2006
53
0
castricum
HELP ;(

Net met olie bijvullen is een flink deel over mijn TDM heen gegaan.
;( :( '( :X -O-

tdm850futurecompleetsysjf7.jpg


En der is dus een deel over me cylinders heen gegaan. en een heel klein beetje over mijn koeling.
Ik heb alle grootendeels geprobeerd weg te halen/vegen met een doek.

Hoe schadelijk is dit? en wat kan ik hier aan doen.

Maar als ik dus me motor start begint dit te roken
tdm850futurecompleetsysms9.jpg


Hoe lang zal dat blijven en hoe brand gevaarlijk is dat?


Maar der zit ook olie op mijn banden, omdat ik uit wanhoop me motor ging verplaatsen vanwege de olie |( ;(
Ik heb dit geprobeerd er af te schuren met schuurponsje,dit helpt voor een deel maar niet alles. wat is het slimst om hier aan te doen??

behalve dan een mooi groen grasveld zoeken om me achterband een beetje mee te schoon te spinnen....
meeste zit namelijk op mijn voorband
 
Laatst bewerkt:
Dat blok zou ik met remmenreiniger reinigen en die voorband gewoon met een doek goed afvegen en de eerste km's heel voorzichtig rijden(geen ontvetter op je band want daar kan ie niet tegen)
 
Laatst bewerkt:
Je Caps lock is stuk... :P

Kan niet zo'n kwaad, brandgevaarlijk is het al helemaal niet.
Het meeste even weghalen met een doek en wat ontvetter, wat op je uitlaten zit brand vanzelf wel weg.

Banden wel een beetje schoonmaken, maar zo grondig hoeft dat niet eens.
Gewoon de eerste 3 bochten even nog niet kneedownen... :+
 
'HELP OLIE OVER ME MOTOR!!!!!' > 'Olie over me motor '

Rustig maar.

Alles wat je weg kan vegen, wegehalen en gewoon doorrijden. Het rookt een beetje maar kan verder niet veel kwaad
 
Laatst bewerkt:
zo wat een reactie allemaal, helemaal top. zo snel, bedankt

Keuken ontvetter/ontvetter/ketting reiniger.

Dat laatste heb ik. kan ik gewoon gebruiken op mijn motor? want ik zie op d e verpakking dat het niet op kunstof delen mag komen.
en mijn banden kunnen die daar ook mee???
 
Je Caps lock is stuk... :P

Kan niet zo'n kwaad, brandgevaarlijk is het al helemaal niet.
Het meeste even weghalen met een doek en wat ontvetter, wat op je uitlaten zit brand vanzelf wel weg.

Banden wel een beetje schoonmaken, maar zo grondig hoeft dat niet eens.
Gewoon de eerste 3 bochten even nog niet kneedownen... :+

Ja die caps lock zat ook al vast door mijn wanhoop. ben blij met me motor, en zag een kosten post verschijnen door dit geheel. maar goed, kneedownen met een tdm is al een heel end down ;) maar dan ga ik morgen even alles nog na met ontvetter, heb nu helemaal geen licht meer.

Thanx allemaal
 
zo wat een reactie allemaal, helemaal top. zo snel, bedankt

Keuken ontvetter/ontvetter/ketting reiniger.

Dat laatste heb ik. kan ik gewoon gebruiken op mijn motor? want ik zie op d e verpakking dat het niet op kunstof delen mag komen.
en mijn banden kunnen die daar ook mee???
Dat kettingreiniger op een doekje spuiten en dan over je band heen halen kan mijns inziens geen kwaad :) .
 
Laatst bewerkt:
Zo, volgens mij ben je ervan geschrokken, Arjay!
;)

Het roken houdt vanzelf op, en verder sluit ik me aan bij de overige reacties...maarruh, inderdaad maar geen ontvetter op je banden gebruiken.


:W

....[me="Pappa-Rico"]vraagt zich af of ie morgenochtend misschien maar niet langs jouw huis moet rijden......[/me] :+

....en anders is het rond 7:20 uur, en rond 17:45 uur...
 
Laatst bewerkt:
Das zo gek he dat je dat met een TDM overkomt. Je zou zeggen kan haast niet je kan er zo makkelijk bij en je hoeft er bijna nooit olie bij te vullen. Net zo als het peilen is ook zo goed over nagedacht. Middenbok niet nodig ben je gek je gaat er gewoon naast zitten op je knieen terwijl je met een hand de motor in balans houd.

|(

Tip1: olie peil op minimum op z'n zij standaard is maximum rechtop (wel warm peilen bij een TDM)
Tip1: haal een stuk electra pijp groot (15mm denk ik die dikkere maat) zaag er 30 cm van af. bramen verwijderen! Buig er een hoek in van ca 80 graden met behulp van een buigveer. Steek een kant in de vul opening andere kant recht omhoog en daarin de trechter.
Tip 2: Pak een A4 reclame folder rol deze schuin op tot een toeter en gebruik dit als trechter.
Tip3: Er zijn motorofiets motorolie busjes met uit trekbare tuit (ik vermoed merk Gastrol)

Schoon maken goed warm water met autowas middel en een spons
 
Zo, volgens mij ben je ervan geschrokken, Arjay!
;)

Het roken houdt vanzelf op, en verder sluit ik me aan bij de overige reacties...maarruh, inderdaad maar geen ontvetter op je banden gebruiken.


:W


Hmm nou heb ik 2 reacties, 1 die wel zegt ontvetter is niet erg de ander weer wel.

Wie of wie heeft gelijk??

Anders kom jij morgen even helpen schoonmaken Rico :P oh wacht jij had morgen geen vrij.....
 
Hmm nou heb ik 2 reacties, 1 die wel zegt ontvetter is niet erg de ander weer wel.

Wie of wie heeft gelijk??

Anders kom jij morgen even helpen schoonmaken Rico :P oh wacht jij had morgen geen vrij.....
Ik zeg alleen maar dat het volgens mij geen kwaad kan... Je moet er geen liters over heen gooien natuurlijk... Maar olie eraf vegen met een beetje ontvetter op een doekie kan geen kwaad lijkt mij.

De brokken zullen er niet gelijk af vliegen :P .
Bij mij gaat het immers al 15000km goed :z .
 
Das zo gek he dat je dat met een TDM overkomt. Je zou zeggen kan haast niet je kan er zo makkelijk bij en je hoeft er bijna nooit olie bij te vullen. Net zo als het peilen is ook zo goed over nagedacht. Middenbok niet nodig ben je gek je gaat er gewoon naast zitten op je knieen terwijl je met een hand de motor in balans houd.

|(

Tip1: olie peil op minimum op z'n zij standaard is maximum rechtop (wel warm peilen bij een TDM)
Tip1: haal een stuk electra pijp groot (15mm denk ik die dikkere maat) zaag er 30 cm van af. bramen verwijderen! Buig er een hoek in van ca 80 graden met behulp van een buigveer. Steek een kant in de vul opening andere kant recht omhoog en daarin de trechter.
Tip 2: Pak een A4 reclame folder rol deze schuin op tot een toeter en gebruik dit als trechter.
Tip3: Er zijn motorofiets motorolie busjes met uit trekbare tuit (ik vermoed merk Gastrol)

Schoon maken goed warm water met autowas middel en een spons

HAHAHA _O- _O- :W

Je heb helemaal gelijk, maar had gewoon de kappen er af moeten halen. en was vorige keer ook goed gegaan met de a4 reclame folder maar was toen niet helemaal ideaal, dus dacht het nu handig te doen met gieter, maar door het schenken schoot ie er net uit, dus lading erover heen.

Denk dat ik ook gewoon een plastic buis koop, is net zo makkelijk.
 
Ik zeg alleen maar dat het volgens mij geen kwaad kan... Je moet er geen liters over heen gooien natuurlijk... Maar olie eraf vegen met een beetje ontvetter op een doekie kan geen kwaad lijkt mij.

De brokken zullen er niet gelijk af vliegen :P .
Bij mij gaat het immers al 15000km goed :z .

Liters gaat niet lukken, heb maar een spuitbus van 500 ml :9
 
Heb het 2 weken geleden gehad ; had m`n olie ververst na een rit . Olie bak meer naar m`n voorwiel geschoven , om makkelijker de olie aftap schroef er weer op te draaien.

De motor stond in de garage , ik dacht lekker bijvullen buiten .
Dus zonder op te letten de motor achteruit de garage uit duwen , flikkert ineens die hele bak olie om over m`n hele voorpartij , voorband , remschijven,klauwen heen :( .

Ben 2 uur bezig geweest om de gehele rotzooi weer schoon te krijgen met ontvetter , remblokken die gelukkig z`n beste tijd gehad hadden kon ik gelijk in de bak gooien.
Remklauwen helemaal los gehad en ontvet .Nieuwe blokkies erin . Band helemaal ontvet voor alle zekerheid en een rustige proefrit gemaakt. Doe je geen tweede keer meer dom dom dom :+ :+
 
Laatst bewerkt:
Olie op 't blok en frame en uitlaat laat ik altijd zitten.
De olie van op de uitlaat verdampt gewoon. In de fik vliegen zal hij niet doen. Voordat de olie namelijk zijn verbrandingstemperatuur heeft bereikt is hij al lang en breed verdampt.
De rest van de olie zie ik als een voordeel: waar vet zit, roest 't niet ;) .
Keertje door het stof rijden en heel je blok zit onder het stof. De stof neemt de olie op. De stof met olie, spuiten we er even af met de hogerdrukreiniger , et voila!

De olie op je remmerij MOET je er meteen afhalen. Levensgevaarlijk als je hiermee gaat rijden.
De olie op de band, kun je er gerust met een doek afvegen, daarna eventueel beetje napoetsen met spiritus of wasbenzine ofzo.

Geen paniek, alles is op te lossen ;)
 
Ja die caps lock zat ook al vast door mijn wanhoop. ben blij met me motor, en zag een kosten post verschijnen door dit geheel. maar goed, kneedownen met een tdm is al een heel end down ;) maar dan ga ik morgen even alles nog na met ontvetter, heb nu helemaal geen licht meer.

Thanx allemaal
Het is niet te hopen dat je ooit een echt probleem krijgt....als je hier al helemaal van wanhoopt.... :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan