Olie peil glas ? Yamaha vmax 1200

ducsmit

MF veteraan
16 apr 2007
2.948
267
Hallo mede motormuizen , heb voor een kennis een elektrisch probleem opgelost aan zijn motor.
We wilden meteen even het oliepeil (carter) controleren , maar er zit dus geen peilstok aan de vuldop .
Volgens mij moet er aan de rechterkant een peilglas zitten , maar kan zo niks vinden .
Aan gezien er een zijspan aan gemonteerd is kun je die kant van het blok zeer slecht bekijken ,
heb al diverse yt filmpjes en werkplaats boeken bekeken maar vreemd genoeg kan ik niks vinden hoe het oliepeil
te controleren. Is er iemand die mij het zoeken kan vergemakkelijken ? :9
Het gaat dus om een Yamaha vmax 1200 , b.j. ongeveer 1989 . Bedankt al vast .👍
 
IMG_20190823_104821.jpg


Zitten 2 streepjes op. Min/max, motor rechtop en controleren.

Soms is het zo dat ze adviseren de motor 3min stationair te laten lopen, dan 3 min wachten en dan kijken naar olie pijl.
 
Oke mensen , bedankt voor de info . Tja , een zijspan stelt je soms voor vreemde problemen.:+
Halflive , goeie tip om een spiegeltje te gebruiken . 👍
Mijn dank is groot.
 
Zo , net even naar die kennis geweest en met een spiegeltje is het is het een eitje. 👍 👍 👍
Hij kan nou olie halen want het niveau is te laag , zou jammer zijn als zo`n ding kapot loopt omdat je het oliepeil niet in de gaten houdt.
 
Even een extra brainwave van mijn kant. Plak een klein rond spiegeltje op de bak van je zijspan zodat je niet eerst een spiegeltje hoeft te zoeken maar meteen het peil kan controleren.

Zomaar een idee :)
 
Even een extra brainwave van mijn kant. Plak een klein rond spiegeltje op de bak van je zijspan zodat je niet eerst een spiegeltje hoeft te zoeken maar meteen het peil kan controleren.

Zomaar een idee :)
Wel een goed idee 👍, maar dat moet de eigenaar zelf maar uitzoeken. Trouwens met een zijspan kun je gewoon een spiegeltje in de bak flikkeren , ruimte zat . :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan