Olie peilen en bijvullen RSV mille

FastMarc

MF veteraan
3 feb 2004
6.303
2
Zeist
Facebook
Ik ben gisteren een tijd aan het kloten geweest om de olie te peilen en bij tevullen,in het boekje staat laat de motor enkele minuten draaien zet hem dan uit en dan komt de olie om hoog in het slangetje,niks dus dus leeg ik vul hem tot net onder max en ga even taken,ik ben nog geen 5 minuten weg geweest kom terug en peil nog een keer, veel tevol, er wat uitgehaald motor weer gestart even laten draaien en weer uit, nog teveel.Na een uur is het eindelijk goed :?

Hoe doen jullie dit en hebben jullie tips want dit moet sneller kunnen.

Alvast bedankt, FastMarc :}
 
Is gewoon klote systeem. Dry sump, oftewel een gescheiden aparte olietank. Had mijn vroegere BMW F650 ook. De ene keer te laag en de andere keer te hoog. Moest tijdje stationair lopen en dan pas niveau aflezen. Echter zeer vaak verschillende waardes. Ben blij dat mijn huidige motor (SV650S) een wet sump met gewoon doorkijkglaasje heeft.

De Kale
 
Ik ben met je eens het is niet het makkelijkste systeem om te peilen maar qua functionaliteit toch wel het beste.

-Motor warm rijden.
-Thuis rechtop stationair laten lopen tot het niveau niet meer stijgt (op een achterbok bv).
-Bijvullen tot max
-klaar is ie !!!

Kijk anders ook eens op www.rsvmille.nl daar vind je een hoop nuttige info !!!
 
gewoon als je een rit gemaakt hebt en je komt thuis , dan na een minuut kijk je en vul je hem tot het bovenste streepje bij !!!its a simple :r :r :r
 
Terug
Bovenaan Onderaan