Niet zo vreemd, het stationair toerental hoort ook 1200 rpm te zijn.De olie heeft de juiste waardes SAE 10W40 (staat op de vuldop) , en als de oliepomp defect zou zijn zou toch eigenlijk de lamp constant moeten branden onder 'n bepaald toerental, hij knippert alleen bij stationair (800 toeren) als hij goed warm is.
Ik heb ook ergens gelezen dat als het filter verstopt is het lampje ook kan knipperen.
En juist dat viel mij mee bij mijn oldtimer.Je hebt kans dat je aanzuigzeefje vol meuk zit. (praktijkervaring)
En dat is een beter scenario als dat je blok versleten is wat een andere hoofdoorzaak is van dat lampje, en zet hem stationair iets hoger inderdaad.
En juist dat viel mij mee bij mijn oldtimer.
[afbeelding]
Maar er kunnen wel eens wat metaal/pakking/koppelingsresten inzitten.
Het kan ook een los contact aan de sensor zijn ..
De nieuwe eigenaar van mijn Raptor 1000 had na twee weken ook ineens een lampje wat knipperde.
Er bleek een draadje los te zitten.
Maar de oliedruksensor had hij daarna wel zo hard in het blok geschroefd dat deze gescheurd is.
( En het was allemaal mijn fout want ik had oude meuk verkocht ..yeah right)
De oplossing was een nieuw motorblok.
Ik dacht net inderdaad aan mogelijk misbruik als (teveel) vloeibare pakking.Oh die is best netjes, de mijne was prima als lasbril te gebruiken, slierten vloeibare pakking, versteende stukjes pakkingpapier, wat metaalstukjes en een soort oliesmurrie had hem voor 90% dichtgemaakt.
En juist dat viel mij mee bij mijn oldtimer.
[afbeelding]
Maar er kunnen wel eens wat metaal/pakking/koppelingsresten inzitten.
Is het een contact of een variable weerstand? Ik heb geen idee.oliedruk is een NC, hij moet dus kontakt maken om het lampje te doen branden. lijkt me raar dat het lampje door een slecht kontakt zou gaan branden bij draaiende motor.
en een verstopte zeef beperkt het debiet : hoe meer toeren hoe problematischer, omgekeerd dus.
Ik zie niets