Olie+poreuze tegels+ gootsteenontstopper?

sammie

MF veteraan
10 nov 2003
31.113
8.242
Assen
Veel- engelse-barrel rijders herkennen het probleem.. olievlekken op je nieuwe terras.. dasty werkt niet, wasmiddel, ammonia, St.Marq, 'olievlekverwijderaar van HG etc..

Ik probeer nu een vlek weg te halen met afvoerontstopper.. in laten trekken, uitgeborsteld met veel water en is nu aan het drogen.. Ter lering & vermaak zal ik later het resultaat posten..
 
Tegels omdraaien? Als de zon erop staat te branden verdwijnt het vanzelf (binnen een jaar) behalve als je die Engelse lekbak daar blijft parkeren.
 
Veel- engelse-barrel rijders herkennen het probleem.. olievlekken op je nieuwe terras.. dasty werkt niet, wasmiddel, ammonia, St.Marq, 'olievlekverwijderaar van HG etc..

Ik probeer nu een vlek weg te halen met afvoerontstopper.. in laten trekken, uitgeborsteld met veel water en is nu aan het drogen.. Ter lering & vermaak zal ik later het resultaat posten..
Zand en dat steeds verversen en op den duur helpt dat niet meer en dan moet het gewoon weg "slijten"
 
Nog beter werken kattebakkorrels. Ook kan je garagrit kopen en dat er op strooien. Bij beide zal je het vanwege het innige kontakt in moeten lopen.
 
Laatst bewerkt:
telkens de motor een stukje verderop parkeren.
Op den duur krijg je dan een patroon.
heb je ook niet meer zo een saaie tuin :)

Oil%20Stains%201.JPG
 
..En zou koudontvetter beter werken dan dasty, st marc en remreiniger??
 
biotex zeeppoeder op gooien en zolang mogelijk laten liggen. Het wordt vanzelf vochtig door het vocht in de lucht en de olie. Met Biotex combineer je de eigenschappen van grid en ontvetter.
 
Neem een terras van Chinees hardsteen. Iedere olievlek of plas :X is er na een week uitgetrokken.
Gelukkig maar anders was de tuin nu één grote olievlek geweest.
 
biotex zeeppoeder op gooien en zolang mogelijk laten liggen. Het wordt vanzelf vochtig door het vocht in de lucht en de olie. Met Biotex combineer je de eigenschappen van grid en ontvetter.

Hmm dat ga ik eens proberen, ik doe het nu met kattengrit en dat werkt ook best goed, ik strooi het er op verpulver het tot poeder daarna en laat het dan een tijdje liggen.
 
..Ik heb vaker gehoord over kattegrit, maar dat bereikt de in de tegels ingetrokken olie toch niet, maar louter wat op de oppervlakte ligt?
 
Terug
Bovenaan Onderaan