olie probleem diversion 600

snoopy96

Rookie
20 mei 2006
27
0
arcen
ik heb een probleem er komt olie uit de carterontluchting in de luchtfilter bak
en als ik dan stop en hem op de jiffie zet dan loopt het mooi door het slangetje op de stoep :(

yamaha xj 600 diversion
bj 2001
86.000 km gelopen

ik heb zelf het idee dat hij aan het einde is gekomen van zijn leven
maar mischien heef er iemand tips om dit op te lossen aangezien dit een goede en leuke woon werk fiets voor mij is wil ik hem eigenlijk niet weg doen

alvast bedankt voor jullie reacties
 
Als je een rustige rijder bent kan dit voorkomen, hier hadden we hetzelfde probleem met de Div van de vrouw, Zot kwam met het idee dat er een randje aan de cilinder kwam, heb dat ding dan eens een week laten afzien terwijl ik woon-werk deed, en probleem was verholpen, voor de technische uitleg moet je bij Zot zijn.
 
Kijk ook ff of het slangetje niet deels verstopt zit. Dan bouwt zich wat overdruk op, waardoor soms de olie er op die manier uit wordt geperst.
 
Bekend fenomeen bij de Diversion is dat de dikkere ontluchtingsslang verstopt gaat zitten en daardoor olie via de overloop van het luchtfilter de straat op gooit.
Een collega van mij had daar vorige maand ook last van met zijn 600.
 
die heb ik inderdaad gisteren gekontroleerd en er zat een prop in
volgens mij een olie water mengsel zo zag het er uit
dat is trouwens ook al zo iets ik heb het iede dat er ergens water bij mijn olie kan komen maar ik zou niet weten waar maar als hij warm wordt dan gaat de olie in het pijlvenstertje melkachtig wit kleuren
dit verklaard mischien de prop in de ontluchting

vandaag trouwens nog gereden en hij heeft geen olie eruit gegooit
 
die heb ik inderdaad gisteren gekontroleerd en er zat een prop in
volgens mij een olie water mengsel zo zag het er uit
dat is trouwens ook al zo iets ik heb het iede dat er ergens water bij mijn olie kan komen maar ik zou niet weten waar maar als hij warm wordt dan gaat de olie in het pijlvenstertje melkachtig wit kleuren
dit verklaard mischien de prop in de ontluchting

vandaag trouwens nog gereden en hij heeft geen olie eruit gegooit
wanneer heeft die fiets voor het laatst nieuwe olie gezien?

Forté Oil System Cleaner volgens voorschrift erdoorheen en dan verse olie erin.
Probleem opgelost...
 
heb een diversion
2001
59.000km ...
heb had hetzelfde 'probleem'

de dealer vertelde dat het aan de temperatuur lag, kon je olie niet goed opwarmen blablabla niets ergs...
(mij niet lastig vallen als het niet klopt, hij zei zoiets, oplossing, en klaar was het!)
hij plakte een ducktape op mn olieradiatortje en sindsdien is het probleem verholpen...

heb het er ondertussen alweer afgehaald, alleen bij koude tempraturen erop laten, ivm warm worden blok (juist niet dus als het koudweer is)...

geen problemen meer *D
 
er zitten twee carterontluchitngen op een onder en een boven

de onderste was bij mij verstopt door het melk achtige prut
nu ik deze schoon heb gemaakt is het olie probleem verholpen
 
Terug
Bovenaan Onderaan