Olie problemen..

huskybusa

MF'er
27 dec 2009
204
17
Facebook
Is er iemand die weet of je olie problemen kan krijgen bij het maken van wheelies met een te450 uit 2003? Dan heb ik het over wheelies van een halve minuut en langer...
 
maatje van me wheely'd ook met een te450 uit 2005 en die heeft nergens last van en die doet ook wel eens hele stukke straat af met zoon ding dus ik verwacht van niet..... zolang de oliepomp olie kan blijven pakken wordt het wel rond gepomt denk ik.
 
Dat is het wat ik dus niet zeker weet. Dus kan de olie pomp onder die omstandigheden olie pakken? Ik geloof dat de motor dan een hoek maakt van ongeveer 60 graden... Zou er met de constructie rekening mee gehoude zijn?
De reden dat ik me zorgen maak is dat er een nieuwe drijfstang set in moet. Dus beg-end, drijfstang en waarschijnlijk ook de zuiger.
 
in de handleiding van mijn ex- ktm duke 2 staat dat de oliedruk daalt als je een wheelie maakt en dat voor schade kan zorgen. natuurlijk zijn ze in zo'n handleiding altijd extra voorzichtig, maar denk dat t voor elke motor geldt dat de oliedruk daalt en dat geen enkele motor ervoor gemaakt is.

zal in theorie denk ik altijd meer schade geven. denk alleen niet dat iemand weet hoeveel meer schade.
 
ik hoor ook wel is verhalen over xr600 die het niet te lang zou kunnen ivm olie aanzuigen maar op youpoop staan wel filmpjes van gasten die een hele weg uitrijden op het achterwiel, zou er dan wat aangepast zijn vraag ik me af.....
 
ik hoor ook wel is verhalen over xr600 die het niet te lang zou kunnen ivm olie aanzuigen maar op youpoop staan wel filmpjes van gasten die een hele weg uitrijden op het achterwiel, zou er dan wat aangepast zijn vraag ik me af.....
Xr moet je tot iets boven het maximum vullen, dan schijnt het goed te zijn.
 
in de handleiding van mijn ex- ktm duke 2 staat dat de oliedruk daalt als je een wheelie maakt en dat voor schade kan zorgen. natuurlijk zijn ze in zo'n handleiding altijd extra voorzichtig, maar denk dat t voor elke motor geldt dat de oliedruk daalt en dat geen enkele motor ervoor gemaakt is.

zal in theorie denk ik altijd meer schade geven. denk alleen niet dat iemand weet hoeveel meer schade.
Leg mij eens uit dan waarom de oliedruk daalt als hij nog gewoon olie kan aanzuigen? Als ik logisch nadenk is er geen middenweg tussen oliedruk of geen oliedruk tijdens een wheelie. Zuigt ie aan dan heeft ie normale druk, kan hij het niet meer aanzuigen is de druk weg. Correct me if i'm wrong.
 
Xr moet je tot iets boven het maximum vullen, dan schijnt het goed te zijn.

Heb ik ook ergens eerder gehoord, maar dan niet specifiek voor xr maar algemeen. Klinkt ook wel logisch. Het probleem van het eventueel niet aan kunnen zuigen zal dan minder snel gebeuren.
 
Een ding is zeker, er zal een oplossing komen. Ik ga het iig niet aan het toeval overlaten. Als ik een oplossing weet voor mij dan post ik het. Ik MOET wheelies kunnen blijven maken. Al helemaal op mijn husky... Alvast bedankt voor de reacties.
 
Terug
Bovenaan Onderaan