Olie Roken Shadow 750 ACE (gas + stationair)

8 mrt 2002
5
0
Putten
Een tijdje geleden heb ik zelf mijn motor, Honda shadow ACE 750 uit '97 en 30000 km gelopen, een onderhoudsbeurt gegeven.
Filters vervangen, olie vervangen en kleppen gesteld.
Tegelijker tijd heb ik laser vervangings uitlaat onder de motor gezet.
De motor loopt goed, alleen rookt hij blauw/olie tijdens het optrekken/gasgeven en als een een tijdje stil sta. '( Als ik bijvoorbeeld een tijdje moet wachten bij een stoplicht komt er zo een lekkere walm uit de uitlaat. K heb er ruim 1000 km mee gereden, maar hij blijft lekker roken. Het olie niveau is ook niet te hoog.
Wie iemand wat hier de oorzaak van is
 
Ja de dealer zei ook al dat hij te nieuw voor zulk soort problemen was. Kan het misschien zijn dat 1 klep te strak staat afgesteld.zodat deze niet goed sluit????
Maarja ik denk zelf van niet?want hij rookt bij beide pijpen.
 
ja en synthetisch en minerale olie daar gaat hij van schuimbekken. natuurlijk raar, want je hebt imeers olie vervangen..maar of de seals/pakkingen ook gaan wennen en allergisch reageren op nieuwe olie (zoals wij op biologisch dynamisch voedsel) weet ik niet.
 
Hmm, als hij pas is gaan roken nadat je er andere olie in heb gedaan, zou ik haast denken dat je eerst mineraal of half synth. gebruikte en nu vol synth. erin hebt gedaan?!

Als het echt pas daarna is gekomen kan ik niet veel andere dingen bedenken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan