Olie uit carterontluchting afhankelijk van oliesoort?

springbowtje

Die hard MF'er
31 mrt 2003
535
7
Moorslede
Als ik de versnellingsbak van mijn husqvarna vul met 10w40 heb ik geen probleem. Gebruik ik echter putoline gp10 dan zit mijn achterwiel onder de olie. Volgens mij uit de carterontluchting. Na de eerste keer terug de gp10 olie vervangen door 10w40 en het probleem was weg. Deze avond terug vervangen door de putoline gp10 en terug olie op de achtervelg/band. Iemand enig idee hoe dit komt. De gp10 is welliswaar veel dunner dan de 10w40 maar zou normaal geschikt moeten zijn voor de husqvarna wr 250 2 takt volgens fora.
 
Als er iets lekt, is het opsporen van het probleem het eerste wat je moet doen om tot een goede oplossing te komen. Als ik jou was, zou ik daarom eerst even kijken waar de olie vandaan lekte. Het zou natuurlijk best zou kunnen zijn dat de keerring sowieso al lekte, maar door de dunnere olie het nog erger werd. Succes ;)
 
Als hij goed loopt op multigrade, waarom zou je dan een probleem zoeken?

Tja. Aangezien de husqvarna olie verliest als ik er specifieke versnellingssbakolie in doe dan is er ergens een probleem. Ik kan het probleem maskeren door 10w40 te gebruiken maar dat neemt niet weg dat er ergens een probleem is.

Waar de olie juist vandaan komt is moeilijk te achterhalen gezien na een ritje de boel vol hangt. Met de 10w40 merk ik geen verlies op.
 
Terug
Bovenaan Onderaan