olie uit carterontluchting

harlie

MF'er
28 jun 2006
33
0
helmond
hoi, ik heb het volgende probleem met mijn eigenbouw hardtail met gereviseerd evoblok ui 1984, de motor gooit ALLEEN bij langere ritten olie uit de carterontluchting, motor is al 2 keer bij monteur geweest en kan het niet gevonden krijgen, heeft hier iemand een idee wat het probleem kan zijn??. 8-)
 
geloof niet dat dat het probleem is, rij namelijk al 2 jaar op dit merk olie,
de problemen zijn onstaan nadat er nieuwe cilinders en zuigers geplaatst zijn.
maar wat volgens mijn monteur ook weer niet de oorzaak kan zijn want volgens zijn zeggen is dat allemaal in orde,
 
is de carterontluchting goed?
iedere dikke twin bouwt een behoorlijke druk op in het carter, zeker op lange en of snelle (hoge toeren) ritten.
zijn de nieuwe zuigers groter? (boring)? dan heb je kans dat het blok harder pomt als voor de revisie en zul je de ontluchting aan moeten passen.
Het probleem zal echter nooit volledig verdwijnen en is inherent aan dikke twins. Als ik mij 1000 een flink stuk doortrek dan komt er ook flink wat olie uit de ontluchting.
Als je je er echt aan stoort zijn er drie oplossingen:
1) carter-ontluchting uit laten komen in een luchtfilter(huis) de motor verbrand dan de overtollige troep
2) de carter onluchting uit laten komen in een opvangfles, zorg dan alleen wel dat eventueel overspetteren niet op je achterband terecht kan komen, je kan dan zelf de olie van tijd tot tijd weggooien
3) de carter-ontluchting verlengen tot aan de achterkant van de motor (via spatbord o.i.d) de eigenaar van de witte mercedes achter je op de snelweg zal dan de olie voor je opruimen (alsie tenminste z'n motorkap weer schoon wil hebben)
 
Harlie , als alles mee zit zal ik vanavond een stukje zetten over jouw probleem onder het topic reviseren en verbeteren van een HD shovel (houden we alles een beetje bij elkaar).
 
zit wel iets in, maar motor gooit er dusdanig veel olie uit dat als ik door zou rijden ik het hele blok in de soep rij, heb er onder het rijden nooit eerder last van gehad tot voor de revisie, het vorige blok was trouwens al 4 keer gehoont en overmaatse zuigers er in geplaatst dus het blok moest vervangen worden, dus de cilinderinhoud is nu zelfs kleiner, dat van die witte mercedes is trouwens wel een leuke oplossing. _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan