Olie uit de uitlaat Kawa 1000RX

27 jan 2010
10
0
Ijmuiden
Wie kan mij vertellen wat het probleem kan zijn? Motor heeft voor de winter nog goed gelopen.
Nu vandaag maar weer is gekeken of hij het nog deed, en na een aantal keer starten loopt hij even en rookt veel met olie uit de uitlaat, daarna slaat hij af en kan ik weer opnieuw starten. Is dit nog te repareren of einde oefening.
Vrgr Johan.
 
Als hij voor de winter nog goed heeft gelopen, zijn de zuigerveren niet plotsklaps door stilstand versleten. Hooguit vast gaan zitten, maar ik denk eerder, dat de motor door de langere stilstand last heeft van gumvorming in de carbs en dat de zwarte rook die uit de uitlaat komt veroorzaakt wordt door overlopende carbs, waardoor de motor veel te rijk loopt en zelfs onder het lopen verzuipt. Eerst maar eens de carbs reinigen en dan verder kijken.
 
Ik zou hem eerst eens lekker warm rijden. De motor en de uilaat zitten waarschijnlijk vol met half verbrande resten en condens van "effe starten".
Daarna kan je altijd nog gaan sleutelen.
 
Dank mannen voor jullie tips, ik heb ook nog even naar Kawa dealer gebeld in Zwanenburg deze gaf aan dat het benzine is in de motorolie.
Dat komt omdat mijn toevoer nog op pri stond en dan blijft de bezine lopen en kan dan via de inlaat poorten langs de zuigers lopen en dan bij de olie. morgen dus olie vervangen filter schoon maken. Dan hopen dat hij weer als een echte Kawa loopt. Thankxxx
 
Kawaman 1000RX schreef op 16 juli 2011 @ 13:36:
Wie kan mij vertellen wat het probleem kan zijn? Motor heeft voor de winter nog goed gelopen.
Nu vandaag maar weer is gekeken of hij het nog deed
, en na een aantal keer starten loopt hij even en rookt veel met olie uit de uitlaat, daarna slaat hij af en kan ik weer opnieuw starten. Is dit nog te repareren of einde oefening.
Vrgr Johan.

Schaam je! ;)
Je motor lijdt meer van stilstaan dan van rijden.
Ook "even kijken of hij het nog doet" en dan niet ermee gaan rijden is helemaal niet goed voor je motor.

Haal een potje forté voor het koekblik (oranje dop) en gooi dat in de tank.
Ga dan een flink stuk rijden en klaar is kees....

WEL EERST OLIEPEIL CHECKEN NATUURLIJK.....
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan