Olie uit mijn luchtfilter

Cow_Boy

Rookie
26 mrt 2004
1
0
Utrecht
Hallo mensen,

Ik heb een Yamaha XJ600N. Fijne motorfiets. Een tijdje terug begon hij olie te spugen uit het luchtfilter onder de tank. Er hangt hier een een buisje waar de olie uit komt, en niet een klein beetje! Een hoop rook was het gevolg, want het buisje hangt precies boven de kleppendeksel. Oorzak is achterstallig onderhoud ben ik bang O-) , Ik heb deze motor nog niet zo lang. Ik heb samen met een vriend de olie vervangen, nieuw luchtfilter, nieuw oliefilter en alles goed gereinigd. Ook alle slangen schoon gemaakt, die waren er ook erg aan toe, leek wel kauwgom! Ik heb er nu een 2 weken op gereden en weer begint de overloop slang die uit de cylinderkop (of kleppendeksel) komt en naast mijn standaard eindigd, kleine hoeveelheden olie te verliezen. Ik moet nog in mijn luchtfilter kijken, maar ik ben bang dat die weer vol zit met olie. Heeft iemand een idee wat er aan de hand is?

Grtz Pierre
 
Dat buisje is waarschijnlijk je overloop (tenminste, zo was het bij mijn Blade en bij de SRADjes wel). Ik denk dat je er teveel olie ingegooid hebt, waardoor het teveel nu via de overloop in je luchtfilterhuis gegooid wordt...
 
dat gebeurt als ie teveel olie heeft, oftewel, als er benzine bij de olie is gekomen...door verkeerde vlotterstand eventueel.
alle overtollige vloeistof gooit ie er gewoon uit.
ik ben bang dat je bijna alle filters opnieuw moet vervangen, maar dat
kan ik natuurlijk niet zien van hier. ook de olie zou je dan moeten
vervangen.
ik zou even een beetje olie aftappen, en voelen/ruiken of er benzine
bij zit.

succes

ps. pas alles vervangen als je de oorzaak hebt gevonden :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan