Olie uit motorbroek

Kcir

MF'er
8 jun 2009
103
11
Delft
Hallo allemaal,

Deze week zijn we op motorreis geweest. Op de laatste dag hebben we vergeten om het dopje van het oliereservoir vast te draaien na controle. Resultaat na 3 km rijden was een motor over de olie, maar vooral een nieuwe motorbroek die onder de warme olie zat. Nu ben ik normaal gesproken niet zo moeilijk, maar dit is wel heel erg zonde van die nieuwe broek. Aangezien er een membraan tegen regen op zit, durf ik de broek niet zo goed te wassen.

Maar goed, lang verhaal kort: hoe kan ik het beste de olie uit deze broek wassen zonder de beschermde lagen aan te tasten? Of dan toch maar verlies nemen en een nieuwe broek kopen?

Hoor graag jullie tips!!

Groet,
Rick
 
Ik zou huiverig zijn om een broek, nog vol met olie, in de wasmachine te doen. Je wasmachine is daar niet op gemaakt, restanten olie zullen altijd in de machine achter blijven en je gaat daar bij latere wasbeurten plezier van hebben.

Ik zou voor een handwas gaan met een middel wat ontvet, maar tegelijkertijd geschikt is voor het materiaal van je broek.

Andere gedachte: reisverzekering en die broek afschrijven. Eea hangt natuurlijk samen met de hoeveelheid olie wat er op zit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan