Olie uit remklauw

kaleman

Rookie
4 aug 2003
1
0
Rotterdam
Hallo MFers.

Ik heb vandaag geprobeerd om mijn remblokken te vervangen, maar zodra ik het huis van remklauw openschroefde, stroomde de olie er uit.
Ik heb 'm als een speer weer dichtgeschroefd, maar nu blijkt dat ik totaal geen remdruk meer heb.
Maar je hoort het huis normaal gesproken toch open te kunnen schroeven zonder olie verlies?
 
De remblokken kan je vervangen zonder de klauw open te schroeven. Zo iets vervangen is kinderspel wanneer je weet wat je doet. Wanneer je dit niet weet, raadpleeg dan eerst een werkplaatshandboek of vraag iemand om je te helpen die dit vaker doet. Zeker bij vitale onderdelen als remmen (die heb je toch regelmatig nodig!)moet je niet willen leren door het gewoon te proberen. Als je vaker wilt gaan sleutelen zou ik je adviseren om voor een paar tientjes een werkplaats handboek aan te schaffen of om lid te worden van een merken/type club voor advies.

Nu je de remklauw open hebt gehad (hoe heb je dat eigenlijk voor elkaar gekregen? Zuiger er uit, ontluchtingsnippels eruit gedraaid etc.?) zal je de boel moeten ontluchten en de vloeistof moeten vervangen. Pas overigens op met deze remvloeistof, want dat spul is super agressief voor je lak etc.!
 
hahahahaha }) sorry maar :^

ga maar heel snel na je dealert met de remklauwen, zou er zelf niet aan blijven prutsen helemaal als je niet weet wat je doet...

Ga alsjeblieft niet rijdend naar je dealer! Ik heb iemand gezien die hard op z'n plaat is gegaan omdat de remmen (plotseling)dienst weigerden! Echt levensgevaarlijk. Kijk of je iemand kan vinden in de buurt die je kan helpen met het vervangen van de remvloeistof, of ga anders met de motor aan de hand of op een aanhanger naar de dealer!
 
Terug
Bovenaan Onderaan