Olie verbruik KTM exc 450

Gdg

MF'er
24 apr 2019
47
7
Beste lezers ik heb een KTM exc 450 170 uur op te teller en rijd als sm. Ik had laatst mij olie ververst eerst zat ik motorex in nu heb ik potuline gebruikt de KTM dealer had dit staan en zei dat het goede olie was. Na het versterken heb ik 1 uur gereden. Kijk ik vandaag een paar dagen later is het pijl in het kijkglaasje gezakt van halverwege naar onderaan. Hoe kan dit? Heb ik iets fout gedaan ? Ik zie nergens natte plekken in de schuur of op mijn bodemplaat
 
Bijvullen tot het juiste niveau en dan na een rit nog een keer controleren.
 
Nadat je hem ververst hebt moet je altijd even de motor laten draaien. 2 minuutjes stationair ofzo. Dan uitzetten, paar minuutjes wachten en dan weer naar het kijkglaasje kijken hoe het niveau is. Als hij dan onder niveau staat even wat bijvullen en dan zou het goed moeten zijn.
Als de motor helemaal koud is en je vult hem tot niveau dan is het normaal dat hij gezakt is als je hem hebt laten lopen. Heeft onder andere te maken met de viscositeit en dat de olie zich verspreid door het blok bijvoorbeeld richting de kop.
 
Nadat je hem ververst hebt moet je altijd even de motor laten draaien. 2 minuutjes stationair ofzo. Dan uitzetten, paar minuutjes wachten en dan weer naar het kijkglaasje kijken hoe het niveau is. Als hij dan onder niveau staat even wat bijvullen en dan zou het goed moeten zijn.
Als de motor helemaal koud is en je vult hem tot niveau dan is het normaal dat hij gezakt is als je hem hebt laten lopen. Heeft onder andere te maken met de viscositeit en dat de olie zich verspreid door het blok bijvoorbeeld richting de kop.
Top dankjewel in mijn handleiding staat ook olie peil checken als de motor warm is uitzetten en en na 1 minuut checken dan moet ie halverwege het kijkglaasje staan ik vind dit raar want olie zet toch uit als het warm is
 
Top dankjewel in mijn handleiding staat ook olie peil checken als de motor warm is uitzetten en en na 1 minuut checken dan moet ie halverwege het kijkglaasje staan ik vind dit raar want olie zet toch uit als het warm is
Nee, olie zet niet uit als het warm word. Door de hitte word de olie dunner.
 
Top dankjewel in mijn handleiding staat ook olie peil checken als de motor warm is uitzetten en en na 1 minuut checken dan moet ie halverwege het kijkglaasje staan ik vind dit raar want olie zet toch uit als het warm is
Waar heb je die wijsheid vandaan
Nee, olie zet niet uit als het warm word. Door de hitte word de olie dunner.
Olie zet wel degelijk uit.
 
Waar heb je die wijsheid vandaan
Dat het uizet ? Of dat je in het kijkglaasje moet kijken als ie warm is? Ik d8 dat olie uizet als het warm word en in de handleiding staat motor warm rijden dan 1 minuut uizetten en dan kijken
Olie zet wel degelijk uit.
 
Olie zet behoorlijk uit, zeker bij 100° temperatuursverschil. Ergens tussen de 3 en de 7% naargelang de soort olie.
En onafhankelijk van de totale hoeveelheid olie, maar wel te rekenen op de totale hoeveelheid. Dus op je peilglas of stok die maar de bovenste %en van de olie zien, kan dat wel degelijk wat schelen.
 
Dat is hetzelfde, het volume neemt toe. En je moet ook altijd pijlen als de olie warm is.

Groeten.

Keh? boekje kjken! ennuhh blok zet ook uit! dus kan meer olie in!:W

Gewoon KOUD of zet je pannetje met olie op, die verwarmen en dan oliewissel.......:t



:W
 
Beste lezers ik heb een KTM exc 450 170 uur op te teller en rijd als sm. Ik had laatst mij olie ververst eerst zat ik motorex in nu heb ik potuline gebruikt de KTM dealer had dit staan en zei dat het goede olie was. Na het versterken heb ik 1 uur gereden. Kijk ik vandaag een paar dagen later is het pijl in het kijkglaasje gezakt van halverwege naar onderaan. Hoe kan dit? Heb ik iets fout gedaan ? Ik zie nergens natte plekken in de schuur of op mijn bodemplaat


Eruit met die troep! Gewoon Crosspower 10w60 erin! je zult zien dat olie verbruik weg is!



:t
 
  • Leuk
Waarderingen: Gdg
Terug
Bovenaan Onderaan