Olie verbruik LC4

The Saint

MF veteraan
21 mei 2001
5.716
1
Dorp
Wat doet een LC4 620 normaal aan olie verbruiken? De mijne gebruikt wel iets maar wat doet de rest? Of de LC4 blokken in het algemeen?
 
Wat doet een LC4 620 normaal aan olie verbruiken? De mijne gebruikt wel iets maar wat doet de rest? Of de LC4 blokken in het algemeen?
De mijne gebruikte echt helemaal niets. Ik heb bij dat ding nog nooit bijgevuld... Alleen ververst. Na 1500km stond ie altijd nog gewoon op max.

Nou ja... 1 keer een lekkage gehad en toen dus wel bijgevuld.
 
Ik kan mij voorstellen dat als er veel in het zand gespeeld is dat er wat slijtage in het blok komt. Wat zou er aan antie olie verbruik maatregelen genomen kunnen worden?
 
Ik kan mij voorstellen dat als er veel in het zand gespeeld is dat er wat slijtage in het blok komt. Wat zou er aan antie olie verbruik maatregelen genomen kunnen worden?

Ik denk vrij weinig. Goed warm laten worden voordat je maximaal gaat. Is wel 1 van de belangrijkste dingen.
 
Kheb ook nog niet echt stukken er mee gereden. Hooguit stukjes van 15 kilometer en dan is ze net warm. Maar lopen doet ze als een zonnetje *D
 
Ik ben eigenlijk nog niet zo vaak LC4's tegen gekomen die echt olieboten zijn en flink stinken. Ook niet tijdens offroad dagen.

De krukas breekt vaak ruim voordat ie olie gaat zuipen :+
 
Ik ben eigenlijk nog niet zo vaak LC4's tegen gekomen die echt olieboten zijn en flink stinken. Ook niet tijdens offroad dagen.

De krukas breekt vaak ruim voordat ie olie gaat zuipen :+

:+ Ik ga er vanuit dat als de kruk gebroken is ze niet zo lekker meer rond gaat :P

Nee, ze loopt echt als een zonnetje.
 
ik wil je geen angst aan praten, maar hou je olie verbuik goed in de gaten.
Ja ik heb het niet zo op olie verbruik, Maar das ook niet zo raar.
Mijn motor liep ook als een zonnetje. Staat nu nog steeds bij Bon omdat hij nog niet compleet gereviseerd is.

Lees anders topicwww.motor-forum.nl/forum/topic.php/56123/1]

Voorkomen is beter als genezen!!
Suc 6 met je motor
 
ik wil je geen angst aan praten, maar hou je olie verbuik goed in de gaten.
Ja ik heb het niet zo op olie verbruik, Maar das ook niet zo raar.
Mijn motor liep ook als een zonnetje. Staat nu nog steeds bij Bon omdat hij nog niet compleet gereviseerd is.

Lees anders topicwww.motor-forum.nl/forum/topic.php/56123/1]

Voorkomen is beter als genezen!!
Suc 6 met je motor

Hey, je wil zo'n Honda toch niet met een KTM vergelijken he? :P ;)
 
Ik heb nu ongeveer 130 kilometer gereden en mijn olie pijl was weldegelijk gezakt. Ik heb een beetje olie bijgevuld en het is echt niet veel maar wel nodig. Een klein scheutje was voldoende.

Onder het blok zitten twee bouten om de olie er uit te laten lopen. De ene zit muur vast maar lekt wel iets. Druppeltje hangt er altijd wel aan. Om nu te zeggen dat het olie verbruik daar vandaan komt? Dat is toch ook iets wat mij zorgen baart, ik vermoed dat deze er veel te hard is ingedraait en het schroefdraad naar de kloten heeft geholpen. Daar zal dan indien mogelijk nieuw schroefdraad in getapt moeten worden.

Het blok loopt echt als een zonnetje, dat wel. :)
 
de zon gebruikt geen olie B| dus hij loopt niet als een zonnetje...


:9

Bedankt voor uw constructieve bijdrage B|

;)

Ik heb nu ongeveer 130 kilometer gereden en mijn olie pijl was weldegelijk gezakt. Ik heb een beetje olie bijgevuld en het is echt niet veel maar wel nodig. Een klein scheutje was voldoende.

Onder het blok zitten twee bouten om de olie er uit te laten lopen. De ene zit muur vast maar lekt wel iets. Druppeltje hangt er altijd wel aan. Om nu te zeggen dat het olie verbruik daar vandaan komt? Dat is toch ook iets wat mij zorgen baart, ik vermoed dat deze er veel te hard is ingedraait en het schroefdraad naar de kloten heeft geholpen. Daar zal dan indien mogelijk nieuw schroefdraad in getapt moeten worden.

Het blok loopt echt als een zonnetje, dat wel. :)

Stel dat ze open moet omdat het verbruikt te veel gaat worden. Zou een nieuw setje schraapveren en zuigertje de oplossing kunnen zijn?

[me]The Saint verwacht nu een antwoord van een raketgeleerde :P [/me]
 
Laatst bewerkt:
wil je een constructieve bijdrage (wtf is dat eigenlijk?)...

olie wordt dunner als het warmer wordt, als hij bij koude motor al zachtjes drupt uit die aftapbout, dan lekt ie dus harder als ie warm wordt.
Zo :)

En als je toch van plan bent je olieschraapveer te vervangen, vervang dan meteen alle zuigerveren :) zou ik tenminste doen, en dan ligt de kop eraf, en dan zou ik meteen de klepseals vervangen, als ie dan nog steeds olie verbruikt dan weet ik het ook niet meer.

Verbranding van olie (weet niet of ie dat nu doet, of dat het gewoon weglekt) zorgt voor de gruwelijk lekkere afzetting in je blok. Dus dat wordt reinigen na een tijdje (las in de moto73 dat Vpower wel écht reinigt ofzo...maargoed...beter zorgen dat et niet vies wordt daarbinnen).

Gewoon een keer je blok opentrekken (moet toch geen probleem zijn?) en zuigerveren vervangen en klepseals. Is je apparaat weer als neu.
 
wil je een constructieve bijdrage (wtf is dat eigenlijk?)...

olie wordt dunner als het warmer wordt, als hij bij koude motor al zachtjes drupt uit die aftapbout, dan lekt ie dus harder als ie warm wordt.
Zo :)

Constructief = een nuttige bijdrage ;)

Als ze koud is hangt er een druppelske aan maar het is niet dat ze echt staat te lekken. Als ze warm is zal ze inderdaad meer olie door deze plug verliezen.

En als je toch van plan bent je olieschraapveer te vervangen, vervang dan meteen alle zuigerveren :) zou ik tenminste doen, en dan ligt de kop eraf, en dan zou ik meteen de klepseals vervangen, als ie dan nog steeds olie verbruikt dan weet ik het ook niet meer.

Als we zover zijn dat de kop er af gaat dan neem ik natuurlijk alles mee. Ze ligt dan zoals jij ook al zegt open.

Verbranding van olie (weet niet of ie dat nu doet, of dat het gewoon weglekt) zorgt voor de gruwelijk lekkere afzetting in je blok. Dus dat wordt reinigen na een tijdje (las in de moto73 dat Vpower wel écht reinigt ofzo...maargoed...beter zorgen dat et niet vies wordt daarbinnen).

Dat heb ik er vanochtend nog in gegooit :)

Gewoon een keer je blok opentrekken (moet toch geen probleem zijn?) en zuigerveren vervangen en klepseals. Is je apparaat weer als neu.

Ligt wel in de planning :)
 
Laatst bewerkt:
hehehe..dus nu (als ie het verbrandt)...maak je eerst je blok smerig, maar heft dit weer op met vpower. kost je dubbel zoveel geld ;)

nu is het nog slechter weer...nu opentrekken, en als het zonnetje begint te schijnen poken :P

hmm..tis net alsof je er maanden mee bezig bent als ik het zo vertel :X

hm...kga maar es naar school...mondeling engels...over SM 8-)
 
hehehe..dus nu (als ie het verbrandt)...maak je eerst je blok smerig, maar heft dit weer op met vpower. kost je dubbel zoveel geld ;)

nu is het nog slechter weer...nu opentrekken, en als het zonnetje begint te schijnen poken :P

hmm..tis net alsof je er maanden mee bezig bent als ik het zo vertel :X

hm...kga maar es naar school...mondeling engels...over SM 8-)

Ik heb er nu echt geen tijd voor :( Nog twee weken naar mijn examen Douane. Dat gaat dus echt even voor. Daarna ben ik wel van plan om de KTM eens aan te pakken.
 
Ik kan mij voorstellen dat als er veel in het zand gespeeld is dat er wat slijtage in het blok komt. Wat zou er aan antie olie verbruik maatregelen genomen kunnen worden?

Ik zou me niet teveel in mijn hoofd halen, en gewoon goed opletten dat er altijd genoeg goeie olie inzit, dan zal je niet veel gebeuren. Persoonlijk zweer ik bij volsyntheet, maar daar is genoeg over te vinden op het forum.
Die pluggen aan de onderkant: kijk even in een manual voordat je gaat schroeven, want een van die pluggen is de bypass klep en die kun je beter laten zitten. Druppeltje olie zweten is ook niks raars voor een lc4.
 
Terug
Bovenaan Onderaan