Olie verbruik Vespa GTS300 HPE

Nog even terugkomend op het olieverbruik. .. Mijn nieuwe HPE van 2020 heeft de eerste 1000 km nagenoeg geen olie verbruikt. Of Piaggio Vespa heeft iets aangepast, of het is random wat olieverbruik betreft wat ze afleveren.
 
Ik ben wel benieuwd hoe dit afgelopen is...
Na de motor 2 weken kwijt geweest te zijn heeft Pels motoren er dikkere olie in gegooid.
En een modificatie uitgevoerd die niet nader te noemen was???? Had er weinig vertrouwen in.... en h eb de motor 1 maand later verkocht en inmiddels de bezitter van een nieuwe TMax ;-)
 
Heb een GTS 300 gekocht en groot onderhoud laten doen ,Vanmorgen gaan rijden na 30 km ff gestopt ,Daarna niet aan te krijgen bleek bijna geen olie in te zitten terwijl er 1,4 liter in was gegaan.Nadat ik er olie in deed starte die gelijk maar hoe kan dat dan ik begrijp er niets van .Nu weer naar de garage gebracht we zullen het zien .Hij lekt niet en rookt niet wat kan dat zijn .
 
Ja hoor want ben benieuwd of iemand weet waar dat aan kan liggen vind het zo vreemd .bijna niet te geloven 1,4 liter en 30 km gereden en geen olie meer is toch erg vreemd.!
 
Even lezen wanneer je moet peilen?
Meestal warm, maar misschien moet je tien minuten wachten?
Op het verkeerde moment peilen en de dry sump tank is leeg.
 
Ging je olie lampje onder het rijden niet branden?
Misschien is met groot onderhoud de monteur vergeten er olie in te doen.
Maar dat lijkt me niet waarschijnlijk omdat dan je olie lampje had moeten branden onder het rijden.
 
Ja hoor want ben benieuwd of iemand weet waar dat aan kan liggen vind het zo vreemd .bijna niet te geloven 1,4 liter en 30 km gereden en geen olie meer is toch erg vreemd.!
Te gek voor woorden zelfs.
Het benzineverbruik ligt lager dan wat je hier schrijft dat ie olie verbruikt.
Dit moet welhaast een misverstand zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan