Olie verbruik yzf750r.

JosN90

Rookie
27 aug 2019
12
6
Gennep
Beste alle,

Ik heb her en der gelezen over olieverbruik van dr yzf750r. Nu heb ik er dus een gekocht. Maar die heeft nu in ik schat ongveer 500km 1ltr verbruikt.

De motor is omgebouwd naar naked dus op mn tellerunit brand ook niet meer een lampje als de olie te laag word.

Hebben mensen ervaring met deze motor die het extreme olieverbruik hebben laten verhelpen. Of mensen die t zelf hebben gedaan?
Ook ben ik nog opzoek naar een oplossing voor het laten branden van een lampje als t oliepeil te laag word.

Groet jos
 
Was de YZF750 toentertijd niet te snel in elkaar geflanste motor door Yamaha als tegenhanger van de CBR 900 Fireblade ?
Was me ooit verteld hierover , de blokken waren ook redelijk op bij 50 a 60 K (olieverbruikers)
Vind ze ook aardig op elkaar lijken qua model.
 
Dat heb ik nog nooit gezien bij de tientallen FZR1000's waarvan ik het blok open heb gehad...

Zuigerconstructie van die yamaha"s was niet goed! Vooral die mensen die castrol gebruiken hadden extreem hoog olieverbruik! met dito slippende koppeling! ;)

Als je echt goede motorolie wilt gebruiken? Motul Motorex Bellray.. Castrol is Gewoon BP! dus je kiept gewone auto olie in je motor! rest wat hieronder gepost wordt is onderbuikgevoel en misleiding! :t


:W
 
Was de YZF750 toentertijd niet te snel in elkaar geflanste motor door Yamaha als tegenhanger van de CBR 900 Fireblade ?
Was me ooit verteld hierover , de blokken waren ook redelijk op bij 50 a 60 K (olieverbruikers)
Vind ze ook aardig op elkaar lijken qua model.
De FZR motoren bestonden al toen ze bij Honda er nog nat over droomde een Fireblade te maken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan