olie verbruik

Iron Rien

MF veteraan
23 jan 2010
4.475
0
heerhugowaard
hallo, ik heb een sr 500,
hij loopt als een zonnetje, rookt niet, wel zwarte uilaat??
het olie verbruik is heel hoog, maar weet niet waar hij het laat.
1 liter op 700 km.

wie weet waar ik het zoeken moet.

bvd
 
olie hoort door het gebruik ook zwart te worden, er is dan niks mis mee en hij werk net zo goed. :Y
de oliezeef en filter zijn ontworpen om zwevende deeltjes uit die oliestroom te filteren.
ik zeg ook niet dat het niet "werkt" ik zet mijn vraagtekens bij het niet controleerbaar "oplossend"vermogen.(m.a.w.het lost ook dingen op die je mischien liever niet opgelost ziet worden. vb. die toevoeging ziet geen verschil tussen een evt vastzittende olieschraapveer en de vloeibare pakking die gebruikt is om je carterhelften weer vloeistofdicht te krijgen )

ik zou in ieder geval mijn olie filter e.d. na gebruik sneller een aantal keren vervangen.
feit blijft dat iets wat versleten is niet weer goed wordt door een simpele toevoeging uit een flesje of tube het "verhelpt" mischien wel de symptomen maar niet de kwaal die verberg je totdat het weer erger wordt en het magische flesje niet meer help. |( |(
Je zegt wel dat het niet werkt, alleen niet in zoveel woorden. Vooral in jouw laatste zin "magische flesje" zegt genoeg. Maakt ook verder niet uit, moet je zelf weten. Één van de taken van olie is idd. vuilafvoer. Alleen is het de taak van olie niet om zwart te worden, als je begrijpt wat ik bedoel. Als olie meteen zwart wordt is er een kans dat het blok van binnen flink vervuild is, die vervuiling haal je er niet uit met alleen een oliewissel. Dit spul is ervoor gemaakt om vuil te lossen en dat doet het zeer goed. Denk je nu werkelijk dat Forté dit niet door en door getest heeft? Over het algemeen wordt dit goedje alleen verkocht aan garagebedrijven en deze gebruiken het ook. Het blok knapt er van op. Zie het als het flesje wat je altijd in je benzinetank gooit na elke beurt om jouw brandstofsysteem te schonen.
 
Mischien moet je mijn posts nog maar een keer goed overlezen en dan vooral die laatste zin waar je het over hebt.
geloof je nu echt dat een olietoevoeging je blok weer als nieuw maakt,
als het jou geholpen heeft prima mijn zegen heb je.
jij hebt veel vertrouwen in flesjes en het verkoop apparaat van een bepaald bedrijf, prima
volgens mij begrijp je echter nog niet volledig wat olie in je blok doet.
daarom houd ik het liever gewoon bij ouderwets regelmatig goed onderhoud.
ieder zijn ding.
omdat iets aan garagebedrijven verkocht wordt wil nog niet zeggen dat het ook goed is(mischien nog even dat stukje lezen over teflon toevoegingen)

@TS laat je nog even weten wat het revisie bedrijf er van vind, ben namelijk wel benieuwd
 
Laatst bewerkt:
Ik heb jouw posts gelezen en ik heb het over de laatste post. Je bent hier dubbelzinnig.

Ff een editje voordat het een welles/nietes topic wordt. Aan slijtage valt niets te doen behalve dan het vervangen van het materiaal. Aan vervuiling valt wel wat te doen, onder andere dit spul. Door vervuiling kan het olieverbruik toenemen. Het is onzinnig om een blok open te trekken omdat deze inwendig vervuilt is.
 
Laatst bewerkt:
Weet ik dan weer wie ik ben? :} :}

"mompelmodus aan" begrijpend lezen moeilijk, geen ja nee verhaal, nergens gezegd dat blok open moet integendeel, leuk zo'n edit en dan een deel van het verhaal wat er stond weghalen "mompelmodus uit"
 
Laatst bewerkt:
Als ik het dus goed lees is het betreffende blok 1400km terug "gereviseerd".
Tja, dat verandert de zaak natuurlijk wel.
De inwendige vervuiling waar ik het over had kan dan absoluut nog geen probleem zijn.
De motor waar ik oilflush-kunstje mee wil doen heeft ruim 60k gelopen en is nog nooit gereviseerd.
Je kunt dus alleen maar ermee terug gaan naar degene die de "revisie" heeft gedaan.
Was mss zijn eerste blokje? Suc6 ermee
 
Mischien moet je mijn posts nog maar een keer goed overlezen en dan vooral die laatste zin waar je het over hebt.
geloof je nu echt dat een olietoevoeging je blok weer als nieuw maakt,
als het jou geholpen heeft prima mijn zegen heb je.
jij hebt veel vertrouwen in flesjes en het verkoop apparaat van een bepaald bedrijf, prima
volgens mij begrijp je echter nog niet volledig wat olie in je blok doet.
daarom houd ik het liever gewoon bij ouderwets regelmatig goed onderhoud.
ieder zijn ding.
omdat iets aan garagebedrijven verkocht wordt wil nog niet zeggen dat het ook goed is(mischien nog even dat stukje lezen over teflon toevoegingen)

@TS laat je nog even weten wat het revisie bedrijf er van vind, ben namelijk wel benieuwd

gelukkig zijn we niet allemaal zoals jij ( en proberen we nog eens iets nieuws) als het aan mensen zoals jij had gelegen liepen we nog rond met speren en knuppels , er gaat immers niets boven ouderwets knuppelen.

Als het troep was of niet werkte hadden ze al vele claims aan hun broek gehad. Vind het echter wel overbodig dat garages nu maar bij iedere beurt een chemisch goedje in de tank gooien onder het mom van zal wel vervuiling zijn en voor ik zweet op mijn voorhoofd krijg om het probleem op te lossen gooien we het er maar vast in.
 
alweer iemand die niet goed begrijpend lezen kan,jammer
mijn punt was de niet controleerbaar heid van het proces, je voegd iets toe, aan een olie, (waar de olieboeren ook al jaren research in hebben zitten)waar weekmakers/oplosmiddelen in zitten.
en als jij naar een jaar een olielekage ergens krijgt leg jij dan nog het verband met dat potje? en hoe sterk sta jij dan mocht je een claim willen indienen?.
veel motorrijders rijden alleen de zomermaanden en nemen niet de moeite de olie te verversen voor de winterstop
het hele oplos/weekmaak proces gaat echter wel gewoon door.
vandaar mijn advies als je dergelijke goedjes gaat gebruiken(en mijn zegen heb je) om dan wel wat vaker je oliefilter te vervangen.
sommige goedjes zijn trouwens niet zo nieuw en revolutionair .
de bekende carburateur reinigers bestaan voor een zeer groot deel uit kerosine( die nu voor een leuke literprijs verkocht wordt met dank aan het marketing apparaat van bedrijven die die toevoegingen produceren)
nogmaals ieder zijn ding ik ben hier wel klaar mee want ondertussen zitten we wel weer het topic te vervuilen.
dus on topic maar weer??

the caveman from his grotto :W
ps iemand mijn speer gezien?
 
Laatst bewerkt:
alweer iemand die niet goed begrijpend lezen kan,jammer
mijn punt was de niet controleerbaar heid van het proces, je voegd iets toe, aan een olie, (waar de olieboeren ook al jaren research in hebben zitten)waar weekmakers/oplosmiddelen in zitten.
en als jij naar een jaar een olielekage ergens krijgt leg jij dan nog het verband met dat potje? en hoe sterk sta jij dan mocht je een claim willen indienen?.
veel motorrijders rijden alleen de zomermaanden en nemen niet de moeite de olie te verversen voor de winterstop
het hele oplos/weekmaak proces gaat echter wel gewoon door.
vandaar mijn advies als je dergelijke goedjes gaat gebruiken(en mijn zegen heb je) om dan wel wat vaker je oliefilter te vervangen.
sommige goedjes zijn trouwens niet zo nieuw en revolutionair .
de bekende carburateur reinigers bestaan voor een zeer groot deel uit kerosine( die nu voor een leuke literprijs verkocht wordt met dank aan het marketing apparaat van bedrijven die die toevoegingen produceren)
nogmaals ieder zijn ding ik ben hier wel klaar mee want ondertussen zitten we wel weer het topic te vervuilen.
dus on topic maar weer??

the caveman from his grotto :W
ps iemand mijn speer gezien?

Als je meteen begrijpend schrijft scheelt dat een hoop onnodige topic vervuiling ;)

ALs jouw brandstofpomp volgens jaar of het jaar erop het loodje legt, leg je dan ook de schuld bij het % biobrandstof dat je verplicht meetankt? Dit goedje( wat goed moet zijn voor het milieu) zorgt door een hogere zuurgraad voor verhoogde slijtage/corrosie in je brandstofpomp/injectoren en indirect ook voor aftakeling in je blok.

Breng je dit dan ook in verband daarmee of geef je de andere olie, het schoonmaakmiddel o.i.d..

Het product is getest op corrosiegevoeligheid, wordt getest op rubbersoorten die in motoren gebruikt worden. Ze zoeken dan altijd naar middelen die zo min mogelijk schade aanbrengen.

Weet jij precies of de olie die jij nu gebruikt op den duur ook niet schadelijk is voor keerringen in je motor ( zeker vanwege de schadelijke effecten van biocomponenten in je brandstof).

Als een nieuw product op de markt komt en na 2 jaar beginnen er steeds meer problemen te ontstaan is het via internet al snel een algemeen bekend probleem geworden.
 
The Screaming Chief schreef op 04 augustus 2010 @ 13:23

in je brandstofpomp/injectoren

Gelukkig heb ik daar dan weer geen last van :P (check mijn motoren)
eh zeggen we nu niet allebij bijna het zelfde.
ik heb nooit beweerd dat het product zijn werk niet doet ik beweer dat je geen controle over het oplos proces hebt.
prima, als je er dan wel bij stil staat dat er meer vervuiling door je blok gaat circuleren en je dus wat vaker je filter moet vervangen doe je dat niet dan slaat je filter dicht en wordt het door de bypas gewoon weer door je blok gepompt

en ja de moderne olien kunnen meer, toch gebruik ik nog single grade bijna ongedoopte olie in mijn '51er waarom?
omdat ik te veel verhalen hoor over problemen van mensen die wel overgestapt zijn op moderne olien.
met deze motor ben ik half europa door geweest zonder problemen het is dus geen schuurstaander die er op een zonnige dag even uit mag

maar TS al wat gehoord van het revisie bedrijf?
 
Terug
Bovenaan Onderaan