Olie-verbruik

Daemon

MF veteraan
15 jun 2001
1.487
0
Ik heb gemerkt dat mijn SV bij koude motor nogal wat blauwe rook naar buiten laat komen. Ook het verbruik is stevig, al is het nog niet onder de 1:1000 denk ik. Moeilijk schatten, ik heb het nooit bijgehouden. Zal ik eens gaan doen.

Mijn SV heeft ruim 60K gelopen. Wat kun je daar aan doen? Of moet je direct aan een hele opknapbeurt denken? TNX, alvast.
 
Het klopt dus wel, er zit alleen een "maar" aan dus! (corrigeerd zichzelf, maar gebruik NAM wel toe) })
Maar Martin, ik neem aan dat deze jongen de laatste tijd toch wel zijn oliepeil goed in de gaten gehouden heeft, en als hij iets teveel erin had zitten, dan had het (hoe dan ook), ook langer geduurd voordat het peil aan het minimum stond, waardoor het olieverbruik dan alleen maar minder zou lijken.

Groeten, Paul.
 
Op Maandag 11 februari 2002 14:19 schreef Daemon het volgende:
Ik heb vandaag de olie bijgevuld tot het vorige niveau. Toevallig had ik een paar maanden geleden opgeschreven wat de kilometerstand was na het laatste bijvullen.

In het meest ongunstigste geval gerekend gebruikt de motor 1 liter olie op ruim 3500 kilometer. Waarschijnlijk haal ik nog meer, iets rond de 4000.Er lekt wat olie langsvje klepgeleiders op je zuigers, Dit is toch nog niet zo erg? Als de motor warm is rookt hij niet, alleen bij koude motor en stevig gas geeft hij even een walm.

Ik heb gehoord dat ik rond de 1:1000 er iets aan moet gaan doen? Wat zou het dan kunnen zijn? Hij loopt prima.
Er lekt wat olie langs je klepgeleiders op je zuigers, dat is maar weinig , als ie en tijdje heeft gestaan en je start dan verbrand deze en heb je een blauw pluimpje, er zijn wel meer motoren die dat doen, en 1 op 3500 is acceptabel daar hoef je je voorlopig geen zorgen over te maken
 
Terug
Bovenaan Onderaan