Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
ook heb ik het gevoel dat de motor meer toeren draaid als voorheen bij de zelfde snelheid.
Alle olie is beter dan geen olie. Sloopblok klinkt dramatisch (en ik zie dan voor me hoe je naast je motor staat, andere blok op z’n kant houdend als een melkpak tijdens het overgieten), maar zegt natuurlijk niets over wat je eruit hebt gehaald. Kan heel prima zijn. Ik snap niet helemaal dat je na een lekkage 2,4 liter moest bijvullen. Wat was er lek, de aftapbout?
Ik sluit me bij wat anderen aan dat het niet waarschijnlijk is dat je koppeling continu slipt. Een hoger toerental bij kruissnelheden is eigenlijk niet mogelijk, tenzij je de kettingset toevallig vervangen heb oid. Het kan geen ander geluid zijn waar je op afgaat?
Dat heb ik ook nooit beweert, ik schreef:"dat de motor meer toeren draaid als voorheen bij de zelfde snelheid." ik had het niet over "heel het toerenbereik"technisch niet mogelijk.
als een koppeling slipt, is dat omdat ze het geleverde koppel niet meer kan overbrengen. het koppel varieert met het toerental (en gasstand) , en dus zal de slip ook afhankelijk zijn van de gasstand en het toerental, maar nooit gelijkmatig over heel het toerenbereik.
Het is 's nachts begonnen, en 's ochtends ging er 2,4 liter bij? Flink lek geweestHet olie verlies door een lekkende oliekoeler aansluiting (s'nachts staan te lekken) er lag in ieder geval een erg grote plek in het zand onder de motor
peiling gaf niets meer aan.
kan, het idee dat ik meer toeren draaide dan normaal kwam pas veel later en toen was ik al weer thuis.
En hoe link je dat dan aan een slippende koppeling? Dat die gelijkmatig slipt en daarmee de toerenverhoging veroorzaakt?Dat heb ik ook nooit beweert, ik schreef:"dat de motor meer toeren draaid als voorheen bij de zelfde snelheid." ik had het niet over "heel het toerenbereik"
Milieudelict. ( Vette pech )Het is 's nachts begonnen, en 's ochtends ging er 2,4 liter bij? Flink lek geweest
Sorry, ik kon geen woorden vinden...
Ik vind het nogal vreemd om in Palermo oude olie in je motor te gieten en daarmee helemaal naar huis te rijden. Palermo telt volgens Google niet minder dan 18 motorzaken en vast nog wel vele andere adressen waar olie verkrijgbaar is. En dan het rare verhaal over het hogere toerental.Vanmorgen de oude olie afgetapt en vervangen voor goedkope bouwmarkt olie. zo ook het filter.
ff op en neer naar Hazeldonk, onderweg werd het langzaam een verademing. Wel onderweg een (toch maar) nieuwe k
Die begrijp ik even niet, hoe bedoel je dat...
Na dat ik de oude olie had afgetapt, heb ik er gewoon bouwmarkt olie in gegoten. en gaan rijden.
tijdens de rit werd het wel wat beter, maar toch niet dat gevoel van voorheen.
Dus vanmorgen super vroeg, de koppeling uit elkaar gehaald, en vervangen voor een compleet nieuwe set.
Aan de oude set was niet veel te zien, en in vergelijk met de nieuwe set zag het er nauwelijks minder uit alleen viezer.
Afin, nieuwe koppeling-set er in, verse olie er in, heen en weer naar de Lutte gereden, en het rijd weer perfect. (voor mijn gevoel)
Bouwmarkt olie. Ik durf de gok aan dat je gewoon de eerste de beste goedkoopste olie hebt gepakt die in het schap stond, zonder te kijken of de olie geschikt is voor motorfietsen.
Aangezien bij een motorfiets de koppelingsplaten in de olie meedraaien heeft een motorfiets olie nodig met andere specificaties als een auto.
Heel slimme actie waarmee je wellicht in dit stadium je koppeling pas echt om zeep hebt geholpen.
Ik vraag me af of je serieus bent trouwens of aan het trollen, zo 'niet slim' vind ik al je acties die je in dit topic beschrijft.
Ik vind het nogal vreemd om in Palermo oude olie in je motor te gieten en daarmee helemaal naar huis te rijden. Palermo telt volgens Google niet minder dan 18 motorzaken en vast nog wel vele andere adressen waar olie verkrijgbaar is. En dan het rare verhaal over het hogere toerental.
Dat is ook een visie, echter als het "niet slim" is/was, kan ik mij wel wat bij voorstellen, Ik ben afhankelijk van adviezen van derde, en neem aan dat deze derde het veel beter weten dan mij. Ik ben tenslotte geen motorfiets monteur en moet het doen met een beperkt kennis en een beperkt budget. En dan doe je wel eens zaken verkeerd of op een niet slimme wijze.... ja toch....
en wat dat "serieus " en "trollen" betreft .. voor mij serieus, jullie vinden daar in tegen mijn daden niet slim. Ik vraag niet voor niets advies en probeer dat te begrijpen...
>>KNIP<< In dit topic laat je zien dat je er niet zoveel kaas van hebt gegeten en dat er veel mis kan gaan.