Mijn motorblok verbruikt 4 ltr olie (is dat veel? Ik gebruik 10W40) en ik heb daar geen moeite mee; ik kan er aardig lang mee doen.
Normaal vervang ik mijn motorolie zelf net nadat ik met de motor heb gereden; de olie is dan warm en dus vloeibaarder, waardoor het er ook makkelijker uit komt (onderaan het blok). De motor zelf staat dan uit.
Nu kwam van de week iemand met de opmerking dat je eigenlijk even je motor zou moeten laten draaien, dan de schroef open draaien, de olie eruit en als er amper iets uitkomt dan gelijk de motor uit zetten om te voorkomen dat er teveel beschadigingen ontstaan.
Ik zei em: \"je bent een idioot als je dat doet; je molt je blok ermee\", maar hij bleef volhouden dat dat eigenlijk heel erg mee valt.
En de reden dat hij dat zou doen is omdat dan de laatste beetjes olie er ook nog uit komen.
Het klinkt wel mooi wat ie zo vertelt, maar is het geen broodje aap, ofzo ?!
Normaal vervang ik mijn motorolie zelf net nadat ik met de motor heb gereden; de olie is dan warm en dus vloeibaarder, waardoor het er ook makkelijker uit komt (onderaan het blok). De motor zelf staat dan uit.
Nu kwam van de week iemand met de opmerking dat je eigenlijk even je motor zou moeten laten draaien, dan de schroef open draaien, de olie eruit en als er amper iets uitkomt dan gelijk de motor uit zetten om te voorkomen dat er teveel beschadigingen ontstaan.
Ik zei em: \"je bent een idioot als je dat doet; je molt je blok ermee\", maar hij bleef volhouden dat dat eigenlijk heel erg mee valt.
En de reden dat hij dat zou doen is omdat dan de laatste beetjes olie er ook nog uit komen.
Het klinkt wel mooi wat ie zo vertelt, maar is het geen broodje aap, ofzo ?!