ok kom ik weer met een vraagje,ik ben a technies ,maar ondanks dat wil ik toch zelf het 1 en ander aan onderhoud doen aan mijn motor,ik wil dus de olie gaan vervangen de olie filter ,heb de kappen er al af gehaald(heel handig vorige eigenaar heeft 2 niet orginele bouten gebruikt ,die doorgedraaid waren)is op zich wel te doen,maar nu moet ik dus gaan aftappen en er zit een soor pakking tussen het boutje,hoe heet dat ,wat moet ik nou vragen bij de motor zaak ?
verder had ik in gedachten het oude filter er af te halen met een waterpomptang,en de nieuwe er met de hand op te draaien,is dit verstandig?
en dan de olie ik heb me een ongeluk gezocht op het forum maar ik ben er nu nog niet uit,ik moet 10w40 hebben ,maar moet ik nou minerale olie,of half synthetisch of vol synthetisch hebben?
ik denk zelf dat ik minerale olie moet hebben om dat het een wat oudere motor met natte koppeling is.
mooi plaatje van het motorblok,ziet er vanuit mijn optiek nog super uit,maar ja ik ben dan ook niet zo technies.
verder had ik in gedachten het oude filter er af te halen met een waterpomptang,en de nieuwe er met de hand op te draaien,is dit verstandig?
en dan de olie ik heb me een ongeluk gezocht op het forum maar ik ben er nu nog niet uit,ik moet 10w40 hebben ,maar moet ik nou minerale olie,of half synthetisch of vol synthetisch hebben?
ik denk zelf dat ik minerale olie moet hebben om dat het een wat oudere motor met natte koppeling is.
mooi plaatje van het motorblok,ziet er vanuit mijn optiek nog super uit,maar ja ik ben dan ook niet zo technies.