olie verversen , hoeveel liter ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

taurus66

Rookie
16 aug 2019
12
5
hallo een pegaso 650 , als je daar de olie van ververst, hoeveel liter moet je er dan ingooien , is moeilijk te peilen ook de olie,
alvast bedankt!
 
In 10 minuten een handleiding gevonden van een Aprilia pegaso 650. Hierin staat begin met 1600 cm3 olie. Controleer daarna met de dipstick. Wat is hier moeilijk aan?
Tegenwoordig lijkt alles moeilijker te zijn dan een account aanmaken en hier gewoon alle eerder gestelde vragen neer te gooien of voorhanden info op te vragen ;)
 
hallo, kon het zelf niet vinden, sry
maar het is gelukt, zat veelste veel olie in
kwam in mn luchtfilter was doordrengt met olie , alles vervangen luchtfilter en oilefilter, er zat ook benzine in de olie, dus dat is net goed gegaan , teveel benzine in de olie had een reden k geloof dat mn benzinekraantje altijd openstond, dat moet ik niet doen,
hij viel ook telkens uit na rijden
maar olie drie keer afgetapt , nieuwe ingedaan ,en nu lekt hij ook niet meer , en rijdt superr nu ! hij krijgt weer lucht ;)

ps k zal nog ff navragen waarom de benzine in de olie is geraakt ,
groeten jer
 
goeie tip! bedankt
Neem een revisiesetje waar ook de gasnaald en mengbuis in zitten, dan gaat ineens je verbruik enorm naar beneden. Ebay is een goede bron. Alleen de carburateurs er uit halen en terug zetten is een t#fusklus, net zo erg als bij een viercilinder.
[edit] het is een Pegaso, ik ging van een BMW uit. Bij een Pegaso kan je het achterframe kantelen, dat gaat veel beter als bij een Funduro.
 
Laatst bewerkt:
Neem een revisiesetje waar ook de gasnaald en mengbuis in zitten, dan gaat ineens je verbruik enorm naar beneden. Ebay is een goede bron. Alleen de carburateurs er uit halen en terug zetten is een t#fusklus, net zo erg als bij een viercilinder.
[edit] het is een Pegaso, ik ging van een BMW uit. Bij een Pegaso kan je het achterframe kantelen, dat gaat veel beter als bij een Funduro.
ja een revisiesetje hadden ze niet meer bij aprillia, k ga s bij ebay kijken , thks
 
Die knakker in het filmpje zal het ook wel uitleggen, maar let erop dat de Pegaso een dry-sump systeem heeft. Die moet je dus op meerdere plekken aftappen en ook in 2 stappen weer vullen.
hoi frazer ff een vraag , je zei op meerdere plekken aftappen en bijvullen , ik kan het niet vinden waar de tweede plek is om af te tappen en vullen, jij een idee?
grt jerom
 
hoi frazer ff een vraag , je zei op meerdere plekken aftappen en bijvullen , ik kan het niet vinden waar de tweede plek is om af te tappen en vullen, jij een idee?
grt jerom

Onderaan het oliereservoir (framebuis dus), onder in het carter, en als je de onderste bout van het deksel waar het oliefilter achter zit losdraait komt daar waarschijnlijk ook nog wel wat uit. En het bijvullen moet ook in stappen, aangezien er waarschijnlijk meer olie in moet dan de capaciteit van het reservoir.
 
Onderaan het oliereservoir (framebuis dus), onder in het carter, en als je de onderste bout van het deksel waar het oliefilter achter zit losdraait komt daar waarschijnlijk ook nog wel wat uit. En het bijvullen moet ook in stappen, aangezien er waarschijnlijk meer olie in moet dan de capaciteit van het reservoir.
ja klopt moet in twee keer, eerst 1.6 liter en dan nog 600 cc erbij .ik heb nu de juiste manual in bezit , misdchien ksn ik het uploaden.
olie peilen is ook ff goed opletten : eerst stuk rijden , 10 min afkoelen, 1 minuut draaien , en dan motor recht houden en dan meten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan