olie verversen wildstar, er komt erg weinig uit

Rubbere Ronnie

MF veteraan
28 jan 2004
4.754
35
in de buurt van Enschede
vandaag wilde ik de olie uit mijn blok laten lopen ivm demontage.
Nu is olie verversen niet zo moeilijk(dacht ik) dus ik heb de bout onderaan het blok eruit gedraait.
Nu heeft deze bout een koper ringetje dus ga er van uit dat dit ook de goede is.
Maar helaas komt er bijna geen olie uit!!!!
Er is wel wat uitgekomen, maar zo weinig dat ik het bij wijze van met mijn handen kon opvangen.

wie weet wat ik moet doen??
ps voorverwarmen kan niet want de motor ligt bijna helemaal uit elkaar.
En bij peilen blijkt dat er voldoende olie in het blok zit.

Enige wat ik zou kunnen bedenken is dat de olie te stroperig is door de temperatuur in mijn schuur, maar lijkt me dat er dan nog meer uit had moeten komen.
 
Tja, olie wat koud en weinig in het blok.

En ik denk met name het laatste.

Als de boel uit elkaar hebt, lekker laten uitlekken.

Na monteren voldoende afvullen, laten lopen, controleren of er idd voldoende in zit, nog even laten lopen, en dan nog een keer vervangen.
 
vandaag wilde ik de olie uit mijn blok laten lopen ivm demontage.
Nu is olie verversen niet zo moeilijk(dacht ik) dus ik heb de bout onderaan het blok eruit gedraait.
Nu heeft deze bout een koper ringetje dus ga er van uit dat dit ook de goede is.
Maar helaas komt er bijna geen olie uit!!!!
Er is wel wat uitgekomen, maar zo weinig dat ik het bij wijze van met mijn handen kon opvangen.

wie weet wat ik moet doen??
ps voorverwarmen kan niet want de motor ligt bijna helemaal uit elkaar.
En bij peilen blijkt dat er voldoende olie in het blok zit.

Enige wat ik zou kunnen bedenken is dat de olie te stroperig is door de temperatuur in mijn schuur, maar lijkt me dat er dan nog meer uit had moeten komen.
er zitten 2 aftap pluggen in
 
In het totaal gaat er ca 4,5 l in. Voor het aftappen vd oude olie moet je 2 pluggen losdraaien ( olietank en carterplug)
Vullen kan via de vulbuis, maar dan gaat er in eerste instantie maar ca 2 liter in. Je moet de motor dan ff starten en een 30 sec laten lopen dan uitzetten en dan kun je de rest erin doen.

je kan ook eerst het blok vullen via de plug (inbusbout) achter de achterste cilinder.
dus 2ltr in het blok en 2,5ltr in de olietank.
 
crankcase-xv1600apapc-2002_bigyau2161b-6_88f9.gif
 
Enige wat ik zou kunnen bedenken is dat de olie te stroperig is door de temperatuur in mijn schuur, maar lijkt me dat er dan nog meer uit had moeten komen.
Dat zou dan wel erg vreemde Multigrade zijn. 500W50. _O-

Overigens noteer ik precies dezelfde hoeveelheid als er warm of koud ververst wordt.
Dit jaar vijf keer koud ververst, en maar twee keer warm.
Enige punt is het oliefilter weer goed te vullen.
Dat scheelt in de oliedruk met starten. :)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan