Olie verversen

Ripspeed

Rookie
5 aug 2004
13
0
Arnhem
Dag , ik heb net een Suzuki GSX 600F van 1992 aangeschaft, en wil olie gaan verversen

Welke olie kan ik het best gebruiken, Castrol RS 4T / 10 W 50 Volsynthetisch of toch gewoon Halfsynthetisch omdat die dikker is en de platen dan niet gaan slippen ?

Bvd
 
ik zou gewoon even naar een suzuki dealer bellen. Die zoeken dat zo voor je op, heb ik ook gedaan toen ik moest weten wat er in mijn 125je moest (was de aprilia dealer dan he :) ). Dat was gewoon 10w40.
 
Halfsynthetisch in ieder geval.
Dat zal er zeer waarschijnlijk al in zitten. Als je over wilt naar volsynthetisch, schijnt het dat je je blok helemaal moet laten reinigen om alle restjes halfsynthetisch eruit te halen.

Dit is echter een verhaal wat ik hier ooit gelezen heb, vast iemand die dat kan bevestigen hier en er ook verstand van heeft.
 
Halfsynthetisch in ieder geval.
Dat zal er zeer waarschijnlijk al in zitten. Als je over wilt naar volsynthetisch, schijnt het dat je je blok helemaal moet laten reinigen om alle restjes halfsynthetisch eruit te halen.

Dit is echter een verhaal wat ik hier ooit gelezen heb, vast iemand die dat kan bevestigen hier en er ook verstand van heeft.
Nee hoor, mineraal, half- en volsynthtisch van vrijwel alle merken zijn te mengen en als logisch gevolg is het ook niet nodig je complete blok schoon te spoelen als je van olie type wisselt. Ik vraag me altijd af waar dat idee vandaan komt, mogelijk dat mensen in de war zijn met het moeten spoelen van je remsysteem als je van DOT 4 of 5.1 naar siliconen-gebaseerde DOT 5 (of vice versa) wisselt?

Ik zou gewoon Castrol 10 W 40 (GP mineraal of GPS half-synt) in je Soes doen, kan je niks verkeerds mee doen. Succes!
 
Terug
Bovenaan Onderaan