Olie voor VT600C: synthetisch of halfsynthetisch?

Dutchboy

Die hard MF'er
20 mrt 2004
698
0
Mijn vrouw heeft een 98-er Honda Shadow VT600C met slechts 1700 km op de teller gekocht. De motor had 4 jaar stil gestaan en hoewel de olie brandschoon lijkt aan het peilstokje wil ik toch maar even olie en oliefilter vervangen. Filter is in huis maar ik vroeg me af of ik de volsynthetische olie kan gebruiken die ik ook voor mijn supermoto gebruik of dat er toch beter een halfsynthetische of zelfs minerale olie in kan :?
 
Oké ik haal halfsynthetisch maar wil nog even mijn oor te luister leggen voor de juiste viscositeit: 10W40? 15W40? 10W50? Gewone prut van het tankstation of moet het iets speciaals zijn? Ik heb ff het gebruikersboekje erbij gepakt en die laat de keus van de omgevingstemperatuur afhangen en dan zijn bovengenoemde eigenlijk alledrie even geschikt. Ben dus benieuwd naar jullie adviezen :]
 
10w40 is prima en ook het meest algemeen verkrijgbaar. zorg wel dat je motorfietsolie koopt, van auto-olie KAN je koppeling gaan slippen.
het waarom zijn al tig topics over.
 
Pak valvoline 10W40 durablend, kost iets van euro 18 bij de oliehandel per 4 liter.
Perfect spul.

Zorg wel dat je de 4T uitvoring hebt, die is bedoeld voor natte koppelingsplaten norm JASO MA!
Wim
 
Terug
Bovenaan Onderaan