Olie vraagje - Kawa ZX6R 2002

Errorken

MF'er
21 apr 2004
74
0
Kan het zijn dat olie voor deze motor niet altijd doorschijnend hoeft te zijn ?

Want ik ben vandaag naar deze kawa gaan kijken en de olie was volledig zwart. Terwijl hij nog geen 500km geleden een groot onderhoud gehad heeft, waar de olie dus vervangen is (staat op faktuur).
Bij mijn CBR staat in het boekje dat de olie dient doorschijnend te zijn. Als deze zwart ziet is het slecht. De eigenaar had het boekje niet direct bij de hand en wist het zelf ook niet dus vraag ik het hier maar even.

Verder is het iemand opgevallen, bij een vorige test rit, dat de uitlaat wel een keer durfde ploffen wanneer hij werd opgentrokken tot de redline. Bij de testrit vandaag heb ik er niets van gemerkt (maar ik ben dan ook niet hoger dan 11k rpm geweest). Iemand die mss uit het hoofd zo kan zeggen wat het zou kunnen zijn, of is dit normaal ?
 
Mijn ervaring is dat de nieuwe olie al heel snel weer zwart wordt. Ik heb er echter nooit op gelet of dat al binnen 500 km zo is. Als het op de factuur staat en het is een beetje normale motorzaak zou ik me daar maar geen zorgen over maken. Vertrouw je het niet kun je alsnog de olie en het filter vervangen. Kost je een paar tientjes.

Wat betreft de knallen. Als je hem in de begrenzer rijdt is dat normaal. Bij mij motor gebeurt precies hetzelfde.
 
Laatst bewerkt:
Ja daar dacht ik dus ook aan van die olie, maar ik heb met mijn pas ververste olie al zo'n 1500km gereden en die ziet nog mooi lichtbruin.
De olie is wel dedelijk vervangen zoals op het faktuur staat, dus mijn vraag is dan, kan het zijn dat er gewoon zwarte olie in is ? Of kan het echt dat die op 500km zwart gaat zien...(en het zijn echt 500km, geen 1000ofzo)

Ok, dus die ploffen zijn dan normaal, maar jij hebt geen zx6?
Iemand mss hier met een zx6 die dit kan bevestigen ?

thanks !
 
Terug
Bovenaan Onderaan