ChristianV
MF'er
- 24 mei 2019
- 55
- 30
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
De inbus zelf is inderdaad doorgedraaid. Het schroefdraaid is nog goed (ga ik vanuit...)Even een overmaatje plug incl. draadtappertje bestellen, en erin draaien. Kant en klare sets te koop voor nog geen 2 tientjes.
Of bedoel je dat de inbus zelf verrot is en de sleutel erin doordraait..
In dat geval met klein beiteltje los tikken. Of dikke tang erop, of dopje inslaan en dan lossen. Manieren genoeg .
Indien ie niet meer los wil, iets te grote torx dop erin hameren en dan nog eens proberen, en daarna de plug vervangen voor een verse. Mocht dat niet lukken zijn een hamer en een beitel ook altijd nog een optie.
De kans dat die linkse tap breekt is veel groter dan dat die plug los komt. Een sokkentang er op of lostikken met een beitel.
Voor linkse tappen zal je eerst een gat moeten boren,en dat zou ik persoonlijk dan weer zo lang mogelijk uitstellen als je in een carter moet zijn.
Daar zijn de meningen heel erg over verdeeld hierzo. Je trekt een beerput open
Ik gok voor borgdraad.... Ik zou dan weer graag willen weten wat dat aluminiumfolie daar doetDe vorige eigenaar heeft misschien de aflaatplug te vast gedraaid. Maar nog niet zo vast dat het schroefdraad in het blok beschadigd is, toch? Ziedaar: toch nog iets positiefs aan deze situatie!
Er lijken ook twee niet originele gaatjes in de aflaatplug te zitten. Enig idee waar die voor dienen?
BorgdraadDe vorige eigenaar heeft misschien de aflaatplug te vast gedraaid. Maar nog niet zo vast dat het schroefdraad in het blok beschadigd is, toch? Ziedaar: toch nog iets positiefs aan deze situatie!
Er lijken ook twee niet originele gaatjes in de aflaatplug te zitten. Enig idee waar die voor dienen?
Ik zou zeggen om te voorkomen dat de olie op de uitlaat komt bij het vervangen van het oliefilter.Ik gok voor borgdraad.... Ik zou dan weer graag willen weten wat dat aluminiumfolie daar doet
Moet erg gek gaan wil je die niet met een goede tang los kunnen draaien, daarna vervangen en hij is als nieuw.
Er steekt maar een paar mm uit dus een Zweedse moordenaar wordt lastig om te gebruiken denk ik.De kans dat die linkse tap breekt is veel groter dan dat die plug los komt. Een sokkentang er op of lostikken met een beitel.
Idd borgdraad. Het alufolie had ik al klaar gelegd om er voor te zorgen dat er geen olie op de warme uitlaat komt wanneer ik het oliefilter verwissel. Ik laat altijd het blok even draaien voor ik de olie eruit laat lopen.Ik gok voor borgdraad.... Ik zou dan weer graag willen weten wat dat aluminiumfolie daar doet
Ik denk idd iets te weinig "vlees" maar proberen kan idd geen kwaad.
Ik zou eerst eens kijken of je die plug niet op de zijkant kunt pakken met een goede griptang of waterpomptang en dan kunt lossen. Als ik de foto zo zie zou hij daar "vlees" genoeg voor moeten hebben. Kans dat je met een grip- of aterpomptang voldoende houvast krijgt lijkt me een stuk groter dan met zoń ingetikte torx oid.
Uiteraard als de plug er uit is vervangen door een nieuwe, want hij zal er niet van opknappen....
Alles kan te vast zitten en alles kan kapotLijkt mij eerde gevalletje van slecht gereedschap, of onkundig gebruik daarvan, dan dat het te vast gedraaid zou zijn.
Ik zeg Torx er stevig in en los draaien maar.
Een drijvertje ? Dat moet ik even opzoeken maar bedankt voor de tip.Ik zou voorzichtig gaan tikken met een drijvertje. Nadat ik eerst geprobeerd had om met een torx op een slagschroevendraaier los te krijgen.
een paar mm is meer dan voldoendeEr steekt maar een paar mm uit dus een Zweedse moordenaar wordt lastig om te gebruiken denk ik.