ChristianV
MF'er
- 24 mei 2019
- 55
- 30
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Rechtsom is meestal vaster.Nou is dit natuurlijk een hele grote bout en ging ik via torx naar tikken met een beitel/drijvertje (dus geen beitel voor hout).
Linkse tappen zijn leuk voor M5 - M8 bouten, vooral inbus. Ik heb ooit een stapel van die doosjes gekocht bij de Action en gebruik ze veel bij vastgerotte bouten waar al een keer iemand de inbus rond heeft gemaakt. Tot nu toe 1 middelgrote (M5 inbus gat) en 1 kleine (M4 inbus) gebroken. Beitel dr op en rechtsom los tikken valt het gebroken deel er zo uit.
Het mooie van die Action dingen is dat ze zo goedkoop zijn dat als je de bout er uit hebt en de tap is één geworden met de bout dat je het geheel gewoon weg dondert.
Hoewel je dus kunt lezen dat ik best fan ben van linkse tappen zou ik het hier niet doen omdat je met een grote bout van doen hebt die wel eens een hoog losbreek moment kan hebben. Links tapje naar de klote + je wordt druk op een plek waar je niet geweldig bij kunt.
Whahaha mooi man. Die bout ram je er in kortere tijd uit dan je nodig bent om het slangetje dr door te pielen en aan te zuigen + de volgende keer weer. Gewoon de rommel voor elkaar maken als het geen bult geld of moeite kost.Waarom doen jullie allemaal zo moeilijk?
Optie 1:
De motor een beetje naar de kant van de vulplug kantelen, dun slangetje naar binnen steken, aanzuigen en in een bak laten lopen.
Optie 2:
Oliefilter losdraaien, bobine loskoppelen en doorstarten.
Voor iedereen die denkt dat ik loop te trollen, bij auto’s doen ze het ook wel eens via de peilstok.
Als je weet wie dat is, ga je hem dan aftuigen?Wie zet een olie plug zo vast dat de inbus door draait?
Ik lach me weer de tering om dit topic, tjongejonge.. Linkse tappen tot WD40 toe
Ontopic aub
Ga jij het weer serieus nemen....
Plaats een drijver in een van die gaatjes en tik 'm los, lukt dat niet dan neem je een klein beiteltje en zet die tegen de rand, gebruik een middelzware hamer.
Geen torx oid in de bout proberen te slaan want als je pech hebt sla je een barst in het carter.
Je kunt de bout met het beiteltje ook weer vast tikken maar als ik jou was haalde ik een nieuwe plug.
Hoe vind jij het dat er de meest krankzinnige oplossingen voorbij komen, zoals ik zeer ontopic schertste??? Ik heb toch een beetje het idee dat je als zeer gevorderd techicus ook als moderator in moet grijpen als ze met linkse tappen aan komen sjouwen waarvan iedereen weet dat die afbreken waarbij de topicstarter nog veel, veel verder van huis isDit topic staat nog altijd in Techniek vragen en antwoorden, als je het niet serieus wil behandelen moet je stoppen met replyen , Ben je van mening dat het topic niet in deze afdeling thuis hoort mag je op de rapporteer knop duwen..
Nee hoor, gewoon de motor kantelen en de moer op de plug lassen. Door de hitte komt de plug al vrij. Ring 17 er op en je trekt hem los.Moet je 'm er wel eerst uit hebben
Op mijn werk roepen ze ook vaak WD40. Men denkt dat het een middel is wat alle problemen oplost.Kruipolie gebruik je als het vastgeroest is en dat lijkt me bij dit probleem niet het geval. Als je dan toch kruipolie wilt gebruiken gebruik dan goede en geen wd40 want dat doet bijna niks.
Maar als het niet meteen lukt met die beitel zou ik hem toch even buiten platleggen en met een verfstripper verwarmen. Het aluminium van de pan zet veel meer uit dan de stalen plug namelijk.We zijn geen technische jury.
Vaak wordt keurig aangegeven waarom iets wel, of niet kan. Dat is informatie
Samenvattend: wd40 is geen kruipolie. Kruipolie werkt hier ook niet, want het is een olie dichte afsluiting.
Verhitten gaat ook niet, want tis carter vol met olie.
Lassen aan een carter of plug is mi laatste middel, en dan zou ik de pan er af halen.
Hard slaan is een risico, pan kan deuken.
Deze bout hoeft enkel een halve gang te lossen, en zal dan zo er uit komen, met 2 vingers.
Ik zou daarom drijvertje, beiteltje, of schroevendraaier pakken, en de kop lostikken met klein en handzaam hamertje.
En de pakkingring? Die is alu of koper.Maar als het niet meteen lukt met die beitel zou ik hem toch even buiten platleggen en met een verfstripper verwarmen. Het aluminium van de pan zet veel meer uit dan de stalen plug namelijk.
Hoe zwaar is een middelzware hamer?
Ik zou zeggen 3 kg