Hallo,
Ik was vanmiddag bezig de olie te verversen van mijn CB450S maar dat ging niet goed.
Ik kon de aftapbout nog vastkrijgen met 10 Nm (WPH: 30 - 40 Nm) bij meer kracht draait de bout al mee.
Ik heb er toch eerst maar wat nieuwe olie in gegooid om te kijken wat er zou gebeuren, maar de olie kwam er direct al langs gedruppeld (daar hoefde ik hem niet eens meer voor te starten). Olie er weer uit laten lopen, daar zaten ook al twee stukjes schroefdraad in.
Wat nu?
Het gaat volgens mij om een bout met diameter 14 mm, fijnmetrisch, dop 17.
Zelf zat ik te denken om eerst nog te bekijken of ik een wat langere bout kan vinden, misschien is er nog wat extra schroefdraad.
En als dat niet wil, maar naar een motorzaak, helicoil oid?
Moet het motorblok helemaal uitgebouwd en gedeeld (alleen de pan aanleveren)?
Ben benieuwd. Het lijkt me dat dit vast al wel eens eerder iemand is overkomen.....
Ik was vanmiddag bezig de olie te verversen van mijn CB450S maar dat ging niet goed.
Ik kon de aftapbout nog vastkrijgen met 10 Nm (WPH: 30 - 40 Nm) bij meer kracht draait de bout al mee.
Ik heb er toch eerst maar wat nieuwe olie in gegooid om te kijken wat er zou gebeuren, maar de olie kwam er direct al langs gedruppeld (daar hoefde ik hem niet eens meer voor te starten). Olie er weer uit laten lopen, daar zaten ook al twee stukjes schroefdraad in.
Wat nu?
Het gaat volgens mij om een bout met diameter 14 mm, fijnmetrisch, dop 17.
Zelf zat ik te denken om eerst nog te bekijken of ik een wat langere bout kan vinden, misschien is er nog wat extra schroefdraad.
En als dat niet wil, maar naar een motorzaak, helicoil oid?
Moet het motorblok helemaal uitgebouwd en gedeeld (alleen de pan aanleveren)?
Ben benieuwd. Het lijkt me dat dit vast al wel eens eerder iemand is overkomen.....