Oliedruk issue? 1996 SRAD 750

wicked83

MF'er
17 apr 2007
192
0
Maasbracht
Ik ben het werkplaatshandboek al nagelopen maar kan er niets over vinden. Het icoontje van het oliekannetje (dus NIET het rode lampje) flikkert aan/uit als ik de motor op contact zet. Ik weet even niet of dat altijd al is geweest en dus normaal is (heb de fiets nu een maandje of 3). Als ik hem start stopt het met flikkeren (en staat het uit). Rode lampje gaat na starten ook uit. Moet ik m'n oliedruk laten meten?
 
Als je motor niet gestart is heeft deze ook geen oliedruk. Logisch dat dan het oliedruklampje gaat branden. Als hij na het starten gewoon uit gaat is er niets aan de hand lijkt mij.
Als het lampje met een vaste frequentie flikkert lijkt het mij dat dat zo hoort, is dat niet het geval zou ik het eerder in de elektriciteit zoeken dan bij de oliedruk.
 
Daar ging ik inderdaad van uit maar ik begon me toch een pot te twijfelen of het nu eerder WEL of NIET knipperde als hij op contact ging. Het gaat overigens over het knipperende oliekannetje op het display, niet het rode lampje daarnaast. Dus eigenlijk een vraagje voor de SRAD eigenaren: is dit normaal? ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan