Distortion
Die hard MF'er
Ik heb zo'n 2 maanden terug een Honda VF400F van een collega van me over gekocht. Nou doet dat ding het op het moment weer prima. Alleen als ik in z'n 5 boven de 80 KM/h rij of in de 6 boven de 90 KM/h. Gaat er een rood lampje branden... Hoe het zit in andere versnellingen en bij andere snelheden heb ik nog niet echt uitgebreid getest.
Nou had die collega van me dat ook al gezien en ook gezegd. Hij dacht dus dat dat een economie (ofzo) lampje was. Die aangaf dat je niet bepaald zuinig aan het rijden was. Ik nam dat aan van hem en heb die motor gekocht.
Nou had ik de afgelopen weken wat kleine probleempjes met dat ding (bleek uiteindelijk aan de bezinekraan te liggen maar dat terzijde). En dus een werkplaatshandboekje gezocht en gevonden. Zodoende kwam ik erachter dat dat rode lampje geen economie meter is maar een oliedruklampje.... Whoops
Op het moment dat dat lampje brand hoor ik verder niks vreemds aan de motor. En aangezien die collega dacht dat het een economie meter lampje was zal die er ook al wel langer mee rondgereden hebben denk ik. Ook is die motor zonder problemen over de snelweg van Utrecht (waar die collega woont) naar Zwolle (waar ik woon) gereden...
De olie die erin zit zit er nu 2 maanden in en is 10w/40 API-SL auto-motorolie. Zou het kunnen dat het probleem zich oplost als ik er zeg 15w/40 motor-motorolie in gooi (iets dikkere olie dus meer oliedruk??)? Of moet ik me zorgen gaan maken?
Nou had die collega van me dat ook al gezien en ook gezegd. Hij dacht dus dat dat een economie (ofzo) lampje was. Die aangaf dat je niet bepaald zuinig aan het rijden was. Ik nam dat aan van hem en heb die motor gekocht.
Nou had ik de afgelopen weken wat kleine probleempjes met dat ding (bleek uiteindelijk aan de bezinekraan te liggen maar dat terzijde). En dus een werkplaatshandboekje gezocht en gevonden. Zodoende kwam ik erachter dat dat rode lampje geen economie meter is maar een oliedruklampje.... Whoops
Op het moment dat dat lampje brand hoor ik verder niks vreemds aan de motor. En aangezien die collega dacht dat het een economie meter lampje was zal die er ook al wel langer mee rondgereden hebben denk ik. Ook is die motor zonder problemen over de snelweg van Utrecht (waar die collega woont) naar Zwolle (waar ik woon) gereden...
De olie die erin zit zit er nu 2 maanden in en is 10w/40 API-SL auto-motorolie. Zou het kunnen dat het probleem zich oplost als ik er zeg 15w/40 motor-motorolie in gooi (iets dikkere olie dus meer oliedruk??)? Of moet ik me zorgen gaan maken?