Oliedruklamp yamaha XJ doet vreemd

Sems

MF'er
3 mei 2004
72
0
Enschede
Wanneer ik een vrij scherpe korte bocht naar rechts heb gemaakt, gaat mijn oliedruklampje aan. dit duurt ongeveer 3 seconden en daaran gaat ie gewoon weer uit.
iemand idee waar dit precies aan ligt? en of dit schadelijk kan zijn?

zit de pomp rechts ofzo en duw je de olie te veel naar links in een bocht?

johan

Ok, ik had voor vanavond olie verversen ed op het programma staan. dan zou het daarna dus verholpen moeten zijn.

wel vreemd dat het een olie niveau lampje is, ging er van uit dat het een drukmeter was.

nu maar hopen dat de schade mee valt.

iig bedankt

Had ik ook....... beetje bijvullen (halfwege kijkglas tussen min en max) en probleem is weg. Is een beetje een yamaha probleem.

Post van LCB in topic 'Olielampje gaat ff aan, maar er zit genoeg olie in'

Niks ernstigs. Open bovenstaande link maar ff.
Is Yamaha-kwaal.

Probleem :?
Kwaal :?

Waarom dan. Je hebt er toch geen last van.

Als een oliedruk lampje gaat branden, dan ben je waarschijnlijk al te laat met bijvullen.

Als een olienivo lampje gaat branden, dan ben je nog op tijd.

Probleem :?
Kwaal :?

Waarom dan. Je hebt er toch geen last van.

Als een oliedruk lampje gaat branden, dan ben je waarschijnlijk al te laat met bijvullen.

Als een olienivo lampje gaat branden, dan ben je nog op tijd.

Lekker moeilijk doen :?

Ik rij nu alweer tijden met een niveau net onder het BOVENSTE streepje en er hoeft dus niks bij.
Lampje gaat wel branden.
Zolang je steeds ff kijkt en het zakt niet verder, waarom dan bijvullen?

Dus niks op tijd. Misschien alleen op tijd om steeds een druppel erbij te gooien, zodat het lampie een dag niet gaat branden.

in de handleiding van mijn XJ staat dat het lampje MAG aangaan tijdens een bocht... (is bij mij echter nog nooit gebeurd)

maar bij mij gaat het de laatste tijd (sinds 3weken of zo, vroeger dus nooit) altijd aan als ik em start op de bok. Nadien gaat het uit en na 500m rijden gaat het terug aan en opnieuw 500m later terug uity. Er zit echt wel genoeg in, al verschillende keren gecheckt en zelfs bijgevuld om op zeker te spelen...

Wanneer hij warm is nooit een probleem.

Ik lees overal dat dit een "gekend" yamaha-probleem is, maar wat is er dan precies mis en vooral, waarom komt het bij mij dan NU pas voor (heb nu +/- 23000km)?

dit verhaal komt mij bekent voor
ik ben een fj rijder en heb het zelfde probleem gehad.
ik heb een ander merk olie gekocht (Castrol 10w40)2x shellina plus getank en het probleem is vanzelf opgelost.
shellina plus verbrand beter dus het blok wordt warmer.
ik heb me laten vertellen dat er oude olie in de carter kan blijven kleven bij een slechte verbranding.
probeer eens een tank V-Power van shell, deze benzine verbrand nog beter.
alleen het nadeel dat je glimmende pijp vreselijk heet wordt en spontaan een licht bruin kleurtje krijgt.

mja, ik tank wel altijd aan verschillende pompen. Ik stop gewoon als de tank bijna leeg is aan het dichtsbijzijnde pompstation. kzal eens proberen altijd naar een bepaald "merk" te gaan of zo; Kijken of het dan verbeterd/verergerd. Bedankt voor de tip.

Mijn XS-sen zijn 'nog' uitgevoerd met een oliedruksensor.
Yamaha heeft na het nemen van een aantal proeven met de XS 11 ondervonden dat een oliepomp eigenlijk nooit problemen oplevert,mits het olieniveau okee is....
Vandaar ook dat ze destijds zijn overgestapt op het monteren van een olieniveausensor. ;)

Terug
Bovenaan Onderaan