oliedruksensor op xr bouwen

hoi oma..je stinkt :+ ...

goed...ik heb vandaag mn meuk binnengehad van de conrad.

Oliedrukmeter met sensor en behuizing voor iets van..40 euro ofzo dacht ik.

fotoooo:

sensor is achterlijk groot..nu nog bedenken hoe ik em ga aansluiten...aansluiting van de sensor is m10...

full


iemand een idee hoe ik dat ooit ga aansluiten?
 
Laatst bewerkt:
Alu blokje maken waar de olieleiding de kop in gaat. Langere banjo bout door alu blokje waar de sensor in zit.
 
zelf een soort banjonippel maken dus.

Maarreh..waar laat ik die sensor dan...eigenlijk zou het gewoon met een leiding moeten..dat ik de sensor ergens anders neer kan dumpen.

Zat zelf te denken aan hetzelfde als jij Ro, maar dan gewoon een extra banjonippel, en hieraan een leiding, en de leiding aan de sensor met een slangklem. Alleen weet ik niet wat voor leiding :(
 
Alu blokje, gaat m8 voor je langere banjo bout die door het blokje de kop in gaat. in de zijkant van het blokje boor je een gat die naar het gat van de banjo bout gaat. Daarin tap je schroefdraad voor de sensor. et voila.
 
sensor is huge...
past alleen langs mn carburateur...dus schuin in het blokje zegmaar
 
trouwens ff gekeken...mn vetspuit heeft ook precies zo'n aansluiting met hetzelfde schroefdraad. Waarschijnlijk kan die de druk wel hebben...maar weet iemand iets over de temperatuur (denk ik ook wel..zal rond de 80 graden liggen)..

als ik een manier kan bedenken om deze slang aan mn blok te krijgen (Banjonippel, uiteinde in de slang steken, slangenklem...) dan kan ik de sensor wat verder van het blok bevestigen.

Iemand commentaar hierop?...

Dat metertje heeft ook nog backlight, en er is een mogelijkheid om een waarschuwingslampje te laten branden bij geen druk... :P
 
Dat is toch een draak van een meter :r . Het is een sjonnie GTI olie metert 8-) .

Zo'n lelijk ding wil je toch niet op je stuur hebben. Doe er dan gelijk zo'n mooie toeter naast

full


sorry voor dit gel*l, maar ik had toch echt in al jouw posts gelezen dat je absuluut geen meter wou maar een lampje :P
 
zie je ook weer hoe makkelijk ik te overtuigen ben :+

nee...maar idd ...het is jammer dat die meter in mn cockpit moet...maar anders zit je weer met het afstellen van...wat is wel genoeg druk, wat is niet genoeg druk....

nu moet ik dat ding alleen nog aan zien te sluiten...
 
Ik ben het helemaal met je eens dat je meter een meter dan een indicator kan hebben. De meter is vast wel netje weg te werken.

Keep us updated
 
nog een optie...

die m10 draad naar normale m8 draad tappen. Niet dat ik dan iets ben opgeschoten...maar toch...het kan wel :+
 
dag oma...

Ik moet nu toch een manier bedenken om het aan te sluiten...spul ligt hier maar te stinken...
banjo nippel en banjobout heb ik nu. Maar nu moet ik van de banjonippel een slangetje laten lopen naar de sensor.

Ik weet alleen niet wat....twijfel nog over een vetspuit aansluiting, of iets met de nippels van een compressor (Zag bij de praxis dat ik daar mss ook iets mee kan)...

lastig lastig...zou leuk zijn als het gaat werken :)

is 2mm grote gaten genoeg voor banjobout?
 
ja vlgs mij wel...

maar mn 3mm boortje is aan gort :( mss ff nieuwe kopen...meteen slang en meuk zoeken voor de aansluiting.
 
jaja meiden...ik vandaag bij de praxis comperssor adapters gehaald...want die passen precies op die oliedruksensor....en een compressorleiding (hoewel ik me daar zorgen om maak)..

ik heb het banjoboutje uitgeboord naar 2,5 mm ...is echt MEER dan genoeg ...

net even de boel aangesloten...hmm...kotst olie uit mn bijgemaakte banjonippel..mooi..

slang erop aangesloten, oliedruksensor erop zodat er druk opgebouwd wordt en er ook olie naar de kop gaat....dus ik de kopbout losgedraaid..kotste me een partij olie eruit :o :o :} heerlijk...dat werkt dus.
Nu hopen dat mn aansluitingen houden..en dat die compressorslang niet te slap wordt door de warmte/olie/druk en dat ik genaaid ben.

Wat ik wil doen:
Die oliedrukmeter heeft een rood lampje..dat gaat branden als de druk te laag is. Die wil ik aansluiten op mn blok met een tyristortje ofzo...dat als de druk te laag is en het lampje gaat branden, mn motor meteen uitvalt.
Safe Safe.
Mss alleen probleem als ik wil starten, dat ie te weinig druk geeft ..en als ik kick..dat ie niet vonkt...dus even een omzeilertje maken ofzo..

Iemand alternatieven voor de compressorslang? (piccies ...wil weten wat ik moet kopen...)...

verder werkt het leuk :) hopen dat het nergens gaat lekken (@ banjo ofzo..)
 
misschien stale remleiding ipv die compressorslang ofzo...

CH Racing M900 hier op het forum maakt die dingen op maat..
 
ik weet het :) maar is moeilijk te bevestigen..en ik heb al zo'n gekut gehad om mn remleiding goed te krijgen ...ik kan dat niet ofzo.

iig ..hij doet het :) mooi verlicht tellertje ...maarrrrrrrr ik heb uds met beetje gas al 4 bar oliedruk :) opzich leuk
alleen als ik de motor afzet..dan blijft ie hangen
omdat er geen stroom meer is om em op 0 te zetten...

wat ik dus wil doen...is een batterij erop..die het laatste beetje de boel terugtrekt...alleen is lastig aan te sluiten....mss met diodes..

en anders een soort resetknopje maken :) ...dat werkt mss wel.
 
ok..net weer gekeken..sloeg ie bij het kicken al vol uit.
Stomme ik....ik had geen massa gemaakt aan de sensor (zit normaal in het blok dus maakt massa..) dus even draadje getrokken...

meter gaat wel terug naar nul...maarrrrr hij slaat maar heel weinig uit...wel duidelijk, maar zoals al gezegd is in het topic...hij komt niet boven de 1 bar ofzo...

opzich prima...maar dan heb ik het grootste deel van die meter voor niets en werkt de warning light niet. (brandt altijd omdat ie niet uit het rood komt)

kan ik verder weinig aan doen volgens mij....want volgens mij werkt het zo dat hoe meer druk ie heeft, hoe minder weerstand de sensor heeft, en hoe meer de meter dus aangeeft.
Ik moet de weerstand dus verkleinen en dat gaat niet denk ik.
Of ik moet em kortsluiten met een weerstand ertussen maar daar heb ik niets aan...dan geeft ie standaard 3 bar aan zodra ie stroom krijgt.

iemand ideetje? zijn er dingetjes voor ofzo? :)

verder werkt het wel leuk :) ...geeft leuk licht enzo...

edit: ander voordeel is, omdat de motor niet zoveel druk levert, dat de leiding het wat beter houdt :) ...ook als ie warm is misschien...

edit2: misschien zit er niets anders op dan een andere meter te kopen, die gevoeliger is...even in de autostyle kijken...

maargoed..moet het wel compatible zijn met mn sensor.
Hoop dat alles goed blijft zitten...

edit3: in de autostyle staan wat meters...eentje gaat tot 5 bar...de rest allemaal 7 of 10bar.

Wat ook kan :) als het werkt..is een turbodrukmeter nemen....die gaan tot 1,5 bar...( en negatief..) ....maar mss werkt dat niet op de druksensor...
 
Laatst bewerkt:
Goh, waarom zouden zo weinig motoren een oliedrukmeter hebben?

Als je trouwens toch nog voor een lampje gaat is dit misschien wat: koppel het lampje aan de neutraal. Staat de bak in neutraal dan gaat ook het olielampje branden zodat je weet dat het lampje nog goed is. Rij je normaal dan is het lampje uit, is de oliedruk mis dan lampje aan. (Is niet zelf bedacht, Husqvarna doet dit met het benzinelampje).
Edit: voordeel hievan is dat het lampje niet de hele tijd brand en dus veel langer mee zou moeten gaan.
 
Laatst bewerkt:
hmm goed plan :)

het maakt me btw niet uit wat er op het tellertje staat..of het nou oliedruk is of whatever, of de waarde klopt of niet...als ik weet wat ie nu aangeeft (nu is de druk goed) dan weet ik ook of er iets mis is
dus als dat ding 7bar aangeeft vind ik het prima..ook al is het maar 1 bar...het gaat mij erom dat ik kan vergelijken.

Ik ga mss maar eens wat kutten met wat weerstanden ofzo...kijken wat er gebeurt...
 
Terug
Bovenaan Onderaan