oliefilter cbr900 vervangen hoe?

lynx84

MF veteraan
8 nov 2008
2.439
11
Zuid Holland
Hallo allemaal!

Ik heb een probleempje. Ik reed gisteren met de cbr900 van een maatje van me(1993), komt thuis (alleen centrum rotterdam gereden)en een oliespoor achter me! Ding had al 3 maanden stil gestaan maar had rustig gereden. Nu ging ik zoeken, zie ik dat aan de voorkant van het oliefilter deze olie eruit stroomt op t moment dat de motor draait.

1. hoe kan dit ineens?
2. ik zie dat de uitlaat voor de filter langsloopt.
3, hoe, beter gezegd wat moet ik alles losmaken?
4, kostda?

Hoop dat jullie me vandaag nog kunnen helpen want wil dolgraag rijden!
 
Heb trouwens van het weekend ook een olie filter gehaald , en kreeg een veel lagere model filter :? scheelt zeker 2 cm in hoogte . Op de vraag hoe zit dat ? zei de dealer dat Honda deze filters voorschrijft en het andere filter niet meer leverbaar waren voor de SC28 type . Thuis even vergeleken met het model die erop zat diameter is hetzelfde ook de rubber ringmaat alleen de hoogte was idd anders. Nu twijfel ik eigenlijk wel of niet erop zetten :? wat is de impact :?
 
Laatst bewerkt:
Heb trouwens van het weekend ook een olie filter gehaald , en kreeg een veel lagere model filter :? scheelt zeker 2 cm in hoogte . Op de vraag hoe zit dat ? zei de dealer dat Honda deze filters voorschrijft en het andere filter niet meer leverbaar waren voor de SC28 type . Thuis even vergeleken met het model die erop zat diameter is hetzelfde ook de rubber ringmaat alleen de hoogte was idd anders. Nu twijfel ik eigenlijk wel of niet erop zetten :? wat is de impact :?

Als Honda het zelf aangeeft, is het goed hoor.

Er zit verschil in filters in het formaat van de behuizing en de wijze waarop de olie er doorheen gaat (globaal gezegd: de doorstroomcapaciteit en filtering).

En je kunt best een iets klienere behuizing hebben, waarbij de rest nog keurig volgens wens is. er zijn vast nog wel wat meer vershicllen, maar dat doet er hier niet zo toe.

Dus: gewoon lekker er op schroeven!
 
maar goed, de ene zegt het is iig geen sc28 blok terwijl dit toch erop staat.... Van wanneer tot wanneer is dit blok gemaakt? En heb ik nou te maken met het originele blok dan?

Staat het nummer dat begint met SC28 echt in het blok? als je geen sporen ziet van rare fratsen aan het nummer, dan lijkt het me redelijk veilig om er vanuit te gaan dat het nummer idd bij het blok hoort.

Zoek anders eens iemand met dezelfde motor in de buurt, of een garage, en vergelijk het blok even.
 
snap er geen fok meer van... motorblok begint met sc28e. Net even gekeken, volledig istie sc28e-2852608. Heb ik nou te maken met het originele blok voor deze cbr??? Wat ik wel zag is dat die deksel waar die olieindicator opzit ietsje donkerder van kleur is, namelijk donkergrijs...
 
snap er geen fok meer van... motorblok begint met sc28e. Net even gekeken, volledig istie sc28e-2852608. Heb ik nou te maken met het originele blok voor deze cbr??? Wat ik wel zag is dat die deksel waar die olieindicator opzit ietsje donkerder van kleur is, namelijk donkergrijs...

Ff summary: Je hebt een type blok dat 10 jaar jonger is dan het type frame. edit: of juist ouder, ben even de weg kwijt.


En je bloknummer komt ook niet overeen met je framenummer (of wel)? Check eens even, als je wilt.


Hmmmmm.... Nee, ik kom er niet op. Iemand?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
bloknummer moet dus overeenkomen met framenummer?


Hoeft niet per se (net ff gecheckt bij mijn motoren). Sommige modellen hebben een identiek deel.

Maar het lijkt me wel logisch dat het deel van het serie nummer dat het specifieke type en bouwjaar aanduidt, wél overeenkomen.
 
Honda CBR900RRT
Bouwjaar 1996-1999
Framecode SC33 Jaarcode T/V/W/X
Framenummer JH2SC33A>JH2SC33D-XM
128PK/44KW Cil>4


Heb je niet gewoon het juiste blok in het juiste frame, en alleen een kapje van de SC33?
 
Terug
Bovenaan Onderaan