Oliefilter muurvast en helemaal kapot

Dvanbavel

Rookie
19 feb 2016
7
0
Tilburg
Hallo, ik ben op zoek naar advies.
Ik wilde mijn oliefilter vervangen van mijn suzuki V-strom650
Maar toen ik deze los wilde maken bleek hij muurvast te zitten.
Ik heb hem los proberen te maken met zo'n dop die je erop zet met een ratel maar deze draaide al snel door. Daarna geprobeerd met zo'n tang en stalen riem alleen hier kneep ik de filter helemaal mee kapot. Nu zit hij nog steeds vast en heb ok nog geprobeerd om hem los te tikken met een priem. Maar tot op heden nog geen beweging in te krijgen. Heeft er iemand nog een tip.

Bvd
 
Tja..
Je zou m warm kunnen proberen te maken.. Niet met een brander maar met een fohn.
Wellicht zet hij wat uit waardoor ie wel los wil..

Hoop niet dat je met die priem te diep hebt zitten prikken en hiermee de het draad hebt beschadigd..
 
Er is niets meer over om er door te slaan.
De behuizing is helemaal kapot. Ik kijk recht op het schroefdraad waar de filter mee vast gedraaid zit. En ik heb na de poging met de riem geprobeerd met een schroevendraaier er door te slaan en dan draaien maar daar draaide ik.hem alleen maar verder mee kapot
 
hij zal wel vastgeroest zijn op de rand waarmee hij aansluit.
aangezien dat zo een beetje het enige is was er nog over is :/
mooi krijt uw topje als je dr ook nog gewoon goed gereedschap voor gebruikt hebt....
veel kruipolie, warm stoken en met een beitel op de rand tikken om het los te krijgen.
en voorzichtig en met veel geduld.
 
hij zal wel vastgeroest zijn op de rand waarmee hij aansluit.
aangezien dat zo een beetje het enige is was er nog over is :/
mooi krijt uw topje als je dr ook nog gewoon goed gereedschap voor gebruikt hebt....
veel kruipolie, warm stoken en met een beitel op de rand tikken om het los te krijgen.
en voorzichtig en met veel geduld.
nou heb ik best wel wat gewerkt met zuidelijke nederlanders ( :) ) maar kan je dit ff vertalen ?
 
nou heb ik best wel wat gewerkt met zuidelijke nederlanders ( :) ) maar kan je dit ff vertalen ?

Krijt Uw Topje.
In de volksmond ook wel eens afgekort tot KUT, maar dat staat niet zo netjes ;)
IMG_7459.JPG


aangezien TS het juiste gereedschap heeft gebruikt is het dubbel zuur dat het filter kapot is.
anders had die zo een ander topiv in gekund en was de foto nog tot in lengte van tijd gebruikt door iedereen met een oliefilter sleutel tegen mensen die dus aanraden er een schroevendraaier door te rammen ;)
 
Laatst bewerkt:
Om te voorkomen dat je misschien de buitenring (buitenrand) beschadigt kun je de beitelpunt óók in 1 van de zes gaatjes zetten. En vervolgens met lichte tikken een ronddraaiende beweging creëren.
Deze "filterbodem", die nu nog op je motorblok zit, is doorgaans van dikker materiaal dan de filtermantel. (en kan wel wat "geweld" hebben)
 
Ik heb een flinke seegerringtang die voor foute doeleinden wordt gebruikt: om remzuigers te draaien bij het schoonmaken. Ik zou proberen om de punten van deze seegerringtang in de zichtbare gaten te plaatsen en zo de boel in beweging te krijgen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan