Oliefilter Suzuki gsxr 1100W op moeilijke plaats!

Gilera Runner VXR200

Die hard MF'er
26 okt 2004
344
0
Sint-Niklaas
Wil dus oliefilter vervangen maar deze zit wel achter de uitlaatbochten en de radiator(olie).
Moet ik die radiator los maken om er aan te kunnen want dan heb je wel een opening zo te zien?
De radiator van de waterkoeling zit erboven maar staat niet in de weg.
Langs onder gaat ook niet want de uitlaatbochten zitten in de weg....
 
Ik heb laatst ook mijn oliekoeler los moeten halen, idd gewoon de leidingen laten zitten en dan gaat alles op zich wel. Ik had alleen wat moeite om mijn oliefilter tussen mijn bochten door te krijgen, er was nergens anders ruimte om hem daar weg te halen.
 
Hetzelfde probleem bij een GSX 750 R.
Als je een vrouw hebt....
Ze kan er wel tussen met haar handen.
En dan eenvoudig met de dopsleutel loshalen.

Klaar...

Moet je haar dan aan de voeten vasthouden en draaien ?

Denk erom nieuw filter aandraaien met de hand tot die vastloopt dan nog een halve slag

Een gebruikte aandraaien met de hand tot die vastloopt en dan nog een kwart slag.
 
Laatst bewerkt:
heb je ook geen ruimte om en schroevedraaier door je filter heen te slaan en hem zo los rte draaien?
Ooow. Pas daar me op! Sommige filters hebben een binnenwerk dat werkt met een kogeltje en veer. De kans bestaat dat wanneer je het filter doorboort met een schroevendraaier onderdelen van het filter in je blok terecht kunnen komen.
 
klote sleutelen hè zon waterkoeler!
Heb hetzelfde klusje gedaan bij dezelfde motor, heb de uitlaat maar losgehaald, er zat een Yoshimura full race systeem op wat het filter afdekte.
 
Terug
Bovenaan Onderaan